Päiväkodista kotihoitoon

maximillianna

Aktiivinen jäsen
18.11.2006
2 533
0
36
Shokki lapsille? Vai vain äidin "pelkoa" siitä ettei lapset viihtyis ja kehittyis kotona?

Jos muutetaan landelle, niin ajatuksena olis ottaa lapset pois päiväkodista ja hoitaa ne pienempien kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla on useampi lapsi ja mietit etteivät he viihtyisi kotona, vaikka tupa täynnä leikkikavereita?

Jep, mietin. Tytöt vie mun ajasta niin ison osan kerralla ja erikseen, et isommille jää jo nyt vähän aikaa, niin mitä se sitten olisi. Ja askartelut yms. vaatis multakin käsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
sitä se uusavuttomuus tettää että miettii tollasia asioita

Niinkö? *No kerropa omakohtaisesta kokemuksestasi kuinka hoidit kaksoset ja isommat kunnialla? Meillä jo nyt keskimmäinen valittaa ettei mulla ole hänelle aikaa, vaikka mielestäni on.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Sulla on useampi lapsi ja mietit etteivät he viihtyisi kotona, vaikka tupa täynnä leikkikavereita?

Jep, mietin. Tytöt vie mun ajasta niin ison osan kerralla ja erikseen, et isommille jää jo nyt vähän aikaa, niin mitä se sitten olisi. Ja askartelut yms. vaatis multakin käsiä.

Minkä ikäsiä ne pienet on, meillä ainakin askarrellaan, leikitään junaradalla yms. sillon kun 1v on nukkumassa ja teitenkin kerhoissa käydään että siellä myös askartelee.

Oisko siellä maaseudullakin jotain kerhoja esim seurakunnalla tms? Niissä jos käy niin saa isommat lapset jo jotain muutakin aktiviteettia ja vaikka uusia kavereita missä kyläillä?

Kyllä ne oppii kotona viihtymään, jos hirvittää niin suunnittelet etukäteen välillä päiviä. Minkä ikäsiä on isommat? Mulla ei kaksosia ole itselläni, mut nuo kolme isointa pienellä ikäerolla ja sukulaisen kaksoset oli mulla omien ollessa pieniä ( kaksoset on mun vanhimman tytön ikäsiä ) paljon hoidossa, kaksosten isän ollessa sairaalassa pahasti sairaana ja äidin ollessa miehensä tukena sairaalalla. Hyvin pärjättiin ja puuhaa keksittiin. Ei kannata vaan ottaa niin kauheeta ressiä :D Lapset mukaan omiin puuhiin. Ja ei edes koita keksiä koko ajan niille jotain, kyllä ne keksii itekkin mielenkiintoista puhaa kun ei ole mitään valmiiksi keksittyä edessä.

Minkä ikäsiä ne pienet on, meillä ainakin askarrellaan, leikitään junaradalla yms. sillon kun 1v on nukkumassa ja teitenkin kerhoissa käydään että siellä myös askartelee.

Kaksoset tulee perjantaina 7viikkoa. 4v. ei nuku välttämättä päiväunia, mutta 5v. taas tarvitsee ne.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Kyllä ne oppii kotona viihtymään, jos hirvittää niin suunnittelet etukäteen välillä päiviä. Minkä ikäsiä on isommat? Mulla ei kaksosia ole itselläni, mut nuo kolme isointa pienellä ikäerolla ja sukulaisen kaksoset oli mulla omien ollessa pieniä ( kaksoset on mun vanhimman tytön ikäsiä ) paljon hoidossa, kaksosten isän ollessa sairaalassa pahasti sairaana ja äidin ollessa miehensä tukena sairaalalla. Hyvin pärjättiin ja puuhaa keksittiin. Ei kannata vaan ottaa niin kauheeta ressiä :D Lapset mukaan omiin puuhiin. Ja ei edes koita keksiä koko ajan niille jotain, kyllä ne keksii itekkin mielenkiintoista puhaa kun ei ole mitään valmiiksi keksittyä edessä.

Poika on 5v ja tyttö 4v. Keskenään eivät viihdy tai useinkaan tule toimeen, mutta jos soppaa lisätään heidän serkkutyttö tai joku kaverini muksu, niin ihan eri tavalla homma toimii.
Tietty varmaan hommia keksivät, mutta osaanko opettaa ja neuvoa hienomotorisia taitoja riittävästi? Tai kehittyylö puhe ok kotona ollessa (pojalle päikky oli jossain vaiheessa puheen tukemisen "apuväline")?

Kaksoset tulee perjantaina 7viikkoa. 4v. ei nuku välttämättä päiväunia, mutta 5v. taas tarvitsee ne.

miten niin vanhempi lapsi tarvii päiväunet?onko erityislapsi?

Kunhan siellä landella on lapsille ikätovereita ja harrastuksia, jotain kerhotoimintaa ainakin kahdesti viikossa tms, niin mikä ettei.

Mutta jos 4 v ja 5 v:n ainoat lapsikontaktit ovat omat sisarukset niin ei...mun mielestä se ei ole hyvä juttu, ei miltään kantilta katsottuna.

ei tule ongelmia, kyl lapset keksii ajan vietteensä, jos niitä on enemmän kuin yks.
kelalle voi joutuu tekemään kirjallisen selvityksen miksi ottaa lapset pois hoidosta!!!! mä jouduin ainakin kun otin lapset kotiin, kun on kuulemma niin harvinaista näinpäin!!!!!

miten niin vanhempi lapsi tarvii päiväunet?onko erityislapsi?

Tarviiko päiväunia varten olla erityislaps?
Koska vetää päivän niin täysillä. Nukkuu tunnin puoltoista, jotta jaksaa iltapäivän ja illan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kunhan siellä landella on lapsille ikätovereita ja harrastuksia, jotain kerhotoimintaa ainakin kahdesti viikossa tms, niin mikä ettei.

Mutta jos 4 v ja 5 v:n ainoat lapsikontaktit ovat omat sisarukset niin ei...mun mielestä se ei ole hyvä juttu, ei miltään kantilta katsottuna.

Musta tuo on höpöhöpöjuttua.
Ei koskaan lapset ole olleet yhtä paljon päiväkodissa kuin nykyään isoissa ryhmissä, ja koskaan ei ole ihmiset olleet suvaitsemattomampia.

Jatkuvasti lehdet ja uutiset mittaavat ja tilastoivat ja vertaavat ja sama tarttunut ihmisin. Arvostellaan ja tuomitaan eri tavalla toimivia.
Lapsi oppii olemaan ihminen ja suvaitsevainen mallista. jos vanhemmat ovat kunnolisia, lapsesta tulee kunnollinen.

Yhteistyössä