päiväkoti asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh?

Vieras
Onko muissa päiväkodeissa käytäntö,että kysytään vanhempien lupa saako lasta valokuvata? (jos on vaikka joulujuhla tms.)
Onko laissa joku kohta että ei saisi valokuvata lapsia jos ei ole lupaa huoltajilta?

Alkuperäinen kirjoittaja höh?:
Onko muissa päiväkodeissa käytäntö,että kysytään vanhempien lupa saako lasta valokuvata? (jos on vaikka joulujuhla tms.)
Onko laissa joku kohta että ei saisi valokuvata lapsia jos ei ole lupaa huoltajilta?

Jos kuvat julkaistaan esim. lehdessä niin pitää olla huoltajan lupa. Siis saavat tottakai kuvata, mutta ilman lupaa ei saa kuvia julkaista.

Sillon kun lapsi aloitti tarhan, samalla kun allekirjoitimme tämän päivähoitosopimuksen niin saimme nokn alle paperin, jossa kyseltiin kaikkea ja yksi kohta oli, että saako lasta valokuvata.
Muita oli, saako osallistua retkille ja tälläistä yleistä asiaa

Sen jälkeen ei kukaan ole mitään kysellyt, joten tuo lappu kai pätee koko tarha ajan.

Juu. Kysytään. Jos ovat vaikka retkellä ja joku lehti kuvaa ja haastattelee lapsia niin pitää olla vanhempien lupa.

Tosin juhlissa saavat toiset vanhemmat kuvata ihan niin paljon kuin sielu sietää. Jos lasta syystä tai toisesta täytyy varjella kuvii joutumisleta on juhlien välttäminen ainoa tapa välttyä juhlakuvaamiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä tarkoitin ihan yleisesti,et voiko joku ottaa kuvia mun lapsista jos olen kieltänyt esim.jos henkilökunnalla on tapana ottaa kuvia jos on vaik synttärit?

Jos olet sen kieltänyt (kirjallisesti?) niin eivät saisi ottaa lapsestasi kuvia.

(mutta miksi kukaan kieltää...niitä kuviahan tulee lapsen kasvunkansioon ainakin täällä, ja niistä jää kiva muisto muksulle :) )

Ite mietin asiaa, kun selailin kuvia facebookin ladattavaksi ja ratkaisin asian niin, että kuvissa näkyy vain minun lapseni ja muut olen rajannut kuvista pois. En halua että minun kauttani muiden lasten kuvia päätyy ympärikyliä :). Sitähän en tiedä mitä muut vanhemmat omilla kuvillaan tekee, mutta itse teen näin. Olen antanut päiväkodille kuvausluvan.

Yhteistyössä