Päiväkotiajoista kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä mieltä olette kun pitää päiväkotiin kirjoittaa ajat milloin jättää ja hakee.
Tyttö 5v ja poika 2 v viereiset osastot.
Itse teen yötyötä ja ajattelin aikoja 9-14.
Onko ihme ajat? Mieheni jättäisi eli pääsen heti maate ja minä haen.
Minusta poikani on vielä niin pieni olemaan kauemmin.
Mahtaako henkilökunta ihmetellä?

Ei nou niin ihmeelliset ajat oo ja mitä se henkilökunnalle kuuluu. Ysiltä ovat jo syöneet aamupalan joten pääsevät sopivasti päivän touhuihin mukaan, mutta hakuajan laittaisin ehkä kuitenkin vaikka 14.30 koska meidän päikyssä on ainakin toive että päiväuniaikaan ei tultaisi hakemaan jos ei oo ihan pakko

Yritin jo aiemmin vastata mutta hävisi avaruuteen se.... :D

Eli todella mukavat ajat lapsia ajatellen, ainoa miinus on se että monessa päiväkodissa välipala on klo 14:00 joten vasta sen jälkeen hakisin...

On se nyt aikalailla selvä asia, että täytyy ilmoittaa milloin vie ja hakee. Jo aterioidenkin kannalta tulee ilmoittaa ja hoitajat ilmoittavat sitten keittiölle. On myös vaan aamu tai iltapäivälapsia eli jos joku lapsi on vaan aamun niin päiväkoti voi ottaa esim.yhden iltapäivälapsen mukaan. Muutenkin selkeämpää kun tietää milloin lapsi tulee ja haetaan.

Tuo 9-14 on siinä mielessä hyvä, että silloin selviätte 5h/pvä hoidolla ja silloin maksukin on puolikas. Toisaalta taas jos haet vaikka 14.30 saa lapsi välipalankin päikkärissä. Itse olen ollut sekä töissä päiväkodissa että itse 3-vuorotyötä tekevänä vanhempana. Kaikenlaisia hoitoaikoja on lapsilla eikä henkilökunta todellakaan niitä ihmettele.

no mihin aikaan päiväkodissa on aamupala ja välipala?? meillä päiväkodiss aon aamupala n klo.8.00 ja välipala n. klo 14.00. itse veisin lapsen kahdeksaksi ja hakisin kolmelta. siitä kuitenki maksaa ja lapsillekin helpompi kun saa siellä syödä, ei tarvi aamulla lakaa itsellä aamupalaa tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Tuo 9-14 on siinä mielessä hyvä, että silloin selviätte 5h/pvä hoidolla ja silloin maksukin on puolikas. Toisaalta taas jos haet vaikka 14.30 saa lapsi välipalankin päikkärissä. Itse olen ollut sekä töissä päiväkodissa että itse 3-vuorotyötä tekevänä vanhempana. Kaikenlaisia hoitoaikoja on lapsilla eikä henkilökunta todellakaan niitä ihmettele.

Meillä on niin, että jos hoitoaika on 15 min alle 5 tuntia päivässä (eli 4 tuntia 45 minuuttia), niin maksu on 65 prosenttia kokopäivähoidosta

Meillä pienet ovat yleensä hoidossa 9-14:30 tai 9-15 , eli hyvä hoitoaika lapsille... :)

Ei ole liian pitkä päivä ja ehtivät syödä välipalan... :D

Meillä mies on vuorotyössä, joten hänen ollessa iltavuorossa haen minä lapset 16 jälkeen, eikä se heistä pahalta tunnu, kun siellä ulkona leikkivät (melkein menen kesken leikkien hakemaan) ... ;)

Yhteistyössä