K
Kisu
Vieras
Mun kullannuput aloittavat pian päiväkotielämän.. (On se niin väärin, ettei yhteiskunta tue yli 3-vuotiaiden kotihoitoa..) Lapet 3- ja 5v tottuvat kyllä siihen varmasti nopeammin kuin minä, mutta silti sydäntä raastaa.
No mutta tarkoitus ei ollut alkaa vollottaa vaan kysellä faktaa
Päiväkotimaailma kun on mulle ihan outo, en ole itse ollut ikinä päiväkodissa.
Mihin aikaan päiväkodeissa syödään lounas ja välipala?
Mitä isommat lapset tekevät silloin, kun pienemmät nukkuvat päiväunia? Käyvätkö hekin pienellä levolla? Toi meiän 5-vuotiaskin kyllä toisinaan nukkuu kotona vielä päiväunia, ehkä 1krt/vko, nuorempi nukkuu ehkä kolmena päivänä.
Mihin aikaan mennään aamulla ulos, entä iltapäivällä?
Ja esim. kurikset, onko teillä päiväkodissa omat kurikset vai raahatteko niitä jatkuvasti edestakaisin? Vai kulkevatko lapsenne vedenpitävissä vaatteissa?
(Joo, tiedän että on päiväkotikohtaisia eroja, mutta kuitenkin)
Ja mites kauan teillä kestää aamutoimissa kotona, että saatte lapset päiväkotitaipaleelle?
Siis kaksi lasta, jotka syö aamupalan kotona.
Tällaisia nyt alkuunsa.
Meillä alkaa tutustuminen parin viikon päästä, joten tiedän silloin kaikkien asioiden selviävän, mut kun mä olen tällainen stressi-Erkki ja kaikki-tänne-heti.
No mutta tarkoitus ei ollut alkaa vollottaa vaan kysellä faktaa
Mihin aikaan päiväkodeissa syödään lounas ja välipala?
Mitä isommat lapset tekevät silloin, kun pienemmät nukkuvat päiväunia? Käyvätkö hekin pienellä levolla? Toi meiän 5-vuotiaskin kyllä toisinaan nukkuu kotona vielä päiväunia, ehkä 1krt/vko, nuorempi nukkuu ehkä kolmena päivänä.
Mihin aikaan mennään aamulla ulos, entä iltapäivällä?
Ja esim. kurikset, onko teillä päiväkodissa omat kurikset vai raahatteko niitä jatkuvasti edestakaisin? Vai kulkevatko lapsenne vedenpitävissä vaatteissa?
(Joo, tiedän että on päiväkotikohtaisia eroja, mutta kuitenkin)
Ja mites kauan teillä kestää aamutoimissa kotona, että saatte lapset päiväkotitaipaleelle?
Tällaisia nyt alkuunsa.
Meillä alkaa tutustuminen parin viikon päästä, joten tiedän silloin kaikkien asioiden selviävän, mut kun mä olen tällainen stressi-Erkki ja kaikki-tänne-heti.