päiväkotielämää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äippä

Vieras
huoh. lapsi viikonloppuna kotona rauhallinen, nukkuu yöt hyvin. arkipäivät täyttä helvettiä ja arkiyöt kun hän on päiväkodissa. päiväkodista haen lapsen, hän raivoaa,ulisee ja meuhkaa koko illan, yöllä herää tunnin välein huutamaan, mistä tässä on kyse?

päiväkodissa lopettanut puhumisenkin, kotona kyllä puhuu.

huoli on kova.

Voimia.
Päiväkodin lapsiryhmässä on rankkaa olla, isojen ryhmässä voi olla jopa 25 lasta, 3 hoitajaa ja tilat mitoitettu vain puolelle tästä määrästä.
Desibelitaso on hurja, ja se jo aiheuttaa stressiä. Kysele ihmeessä onko tarhassa tapahtunut jotain uutta tms.

Meillä poika reagoi tuohon tyyliin kun häntä kiusattiin päiväkodissa. Tosin ainoa poikkeus tuohon kuvailemaasi käytökseen oli, että poikani lopetti kotona ja päiväkodissa puhumisen.

Itse aikoinaan kiusattuna osasin lähteä etsimään syyllistä.

Selvisi, että eräs toinen lapsi kiusasi muitakin lapsia siellä päiväkodissa. Tätsyt ei mukamas pysty puuttumaan paljoakaan ja vanhemmat eivät välittäneet. Vaihdoin päiväkotia ja nyt nukkuu ja käyttäytyy kuten ennenkin.

Voimia sulle ja toivon, että syy käytökselle löytyy pian!

mitään muutoksia ei ole ollut meillä kotona eikä tietääkseni päiväkodissakaan , lapsen käytös muuttunut jo pari kuukautta sitten todella rajusti, nyt parin päivän sisällä havaittu puhumattomuus

Onko päiväkodissa tapahtunut muutoksia? Ovatko tutut hoitajat lähteneet? Onko vaihtanut isompien ryhmään?
Oletko ollut tyytäväinen päiväkotiin vai ihmetellyt jotain aisoita siellä? Oletko kertonut päiväkotiin lapsen levottomasta olosta?

Tosin, jos lapsi ei nuku yöllä menevät päivät väistämättä plörinäksi. Eihän kukaan jaksa kehnoilla yöunilla.

lapsen omassahoitajassa olen havainnnut jotain outoa, kaikki muuten pkssa ennallaan...mietin vain et voiko päiväkodissa hoitaja toimia väärin?
hoitaja aijemminki jääny kiinni minulle siitä kun huutanu siis karjunnut lapselleni

Lapsethan ottavat mallia toisista lapsista ja aikuisista. Jos kerran oma hoitaja huutaa lapselle, hän saattaa alkaa tehdä itse niin koska luulee, että niin kaikki tekevät. Ja lapsi on sen ikäinen, että imee mallia kuin sieni.

Ota asia puheeksi vaikka pk:n johtajan kanssa ja kerro huomioimasi muutokset ja jos pystyt jontenkin todentamaan, että oma hoitaja on huutanut lapsellesi, olisi hyvä esittää myös se.

Haleja!!!!!!!!!!!!!!

Meillä oli hetken aikaa ongelmia, kun varsinkin pienempi 3v ei suostunut menemään itkemättä hoitopaikkaan. Ei hymyillyt ja oli iltaisin tosi väsynyt. Kolmesta hoitajasta kaksi osoittautui rajuiksi kurinpitäjiksi ja jonkun ajan väännön jälkeen vaihdoimme hoitopaikkaan. Nykyäänkin lapset muistelevat juuri tuon paikan tätiä kauhulla. Huusi kuulema lapsille ja oli aina vihainen. Uudessa paikassa ei ongelmia ole ollut. Lapsi vaan ei osaa pukea aina asioita sanoiksi juuri sillä hetkellä. Mutta hoitopaikasta mä lähtisin hakemaan syytä.

Olen itse töissä päiväkodissa ja juurikin olin koulutuksessa lapsen vuorovaikutuksesta jne. Siellä todettiin myös, että noin 2-2.5v ikäisenä lapsen tunne-elämä kokee suuria myllerryksiä. Tämä voi näkyä mm. aiemmkin niin hyvin päiväkodissa viihtyneellä ja sinne sopeutuneella lapsella juurikin ap kuvailemallasi tavalla. Toki itse ottaisin asian vielä pk.ssakin puheeksi, onko siellä tapahtunut jotain/muutoksia jne. Ja tottakai lapsella super paljon huomiota, haleja, läheisyyttä, aikaa...kotona!

Yhteistyössä