päiväkotielämää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko lapsi muutenkin kehittynyt hitaasti vai vain puhe? Tuo puhe lyllä vbaikuttaa hirveästi kaverisuhetissin. Lapsi voi turhautua kun ei osaa kunnolla puhua toisten kanssa, toiset lapset voivat valittaa hänen puheestaan ja lapsiressukka siksi lopettaa puhumisen. Se selittää myös käytösongelmat.
Oletko puhunut näistä asioista päiväkodin henkilökunnan, muidenkin kuin sen omahoitajan kanssa?
Onko lapsella leikkitovereita?

lapsi saa haleja ja pusuja ja huomiota joka päivä kotona, viikonloppuisin keksin aina mieluista puuhaa mitä yhdessä teemme, lapsi on minulle kaikki kaikessa ja teen tosiaan kaikkeni hänen eteen jokapäivä :)

mitähän se outo on mitä olet omassa hoitajassa huomannut? Jos todella epäilet hoitaja käyttäytyvän ja kohtelevan lasta asiattomasti siihen pitää puuttua heti ja selvittää asia.

Oma lapseni oli 2v4kk, kun lapsi alkoi saamaan kauhukohtauksia yöllä, aamulla itki ja sanoi jäävänsä yksin kotiin, hoitoon jääminen oli yhtä helvettiä ja pois hakiessa takertui kiinni samantein kun paikalle ilmestyin.. syykin selvisi, ryhmän hoitaja oli julma lapsille sanallisesti. Uhkaili mm. ihan perushoito tilanteissa pieniä,kun kuvitteli ettei kukaan aikuinen ole paikalla. Itse sain kyseisen naisen kiinni ja toisen kerran kuulin parin muun vanhemman yllättäneen tämän hoitajan. Lapseni vaihtoi päiväkotia ja mitään ongelmia ei sen jälkeen ole ollut minkään suhteen. Lapsi viihtyy päiväkodissa, hoitajat ihania ja todellakin ongelmat loppuneet, toki lapsikin on kasvanut, mutta itse päiväkodissa työskentelevänä kyllä tiesin, ettei lapseni käytös ollut normaalia eroahdistusta tms. En myöskään ole mikään yliherkkä mamma lapseni suhteen, reagoin lapsen hätään toki ja niin pitääkin.

Asiasta olin yhteydessä päiväkodin johtajaan, mutta kyseisen hoitajan kanssa en kyennyt enään juttelemaan, varoitin häntä johtajan välityksellä tulemasta minun lähelleni ja jos kerrankaan saan häntä vastaavasta kiinni, niin.. joo asia oli paha, mutta niin oli sen hoitajankin käytös pieniä kohtaan. Hän oli PETO pienten ryhmässä! En koskaa, en ikinä unohda miten hän lapsen pelotteli, kun kuvitteli ettei kukaan kuule.. siis oikeasti, reagoikaa lastenne hätään, selvittäkää miksi niin on. Syyt voivat olla toki täysin henkilökuntaan liittymättömiä, mutta sanon vain, että selvittäkää..

mietin tässä justiinsa et taidan ottaa huomenna johtajaan yhteyttä, et selvitetään tilannetta.

johtaja varmaan ehdottaa yhteistä palaveria, jossa tämä omahoitaja paikalla. Ota miehesi mukaan, jos sellaiseen aiot mennä ja kertokaa avoimesti kaikki.

Itse en kyennyt tuohon, koska olin nähnyt miten hoitaja lasta kohteli.. johtaja yritti ja yritti, mutta sanoin etten pysty, käyn käsiksi, jos olemme samassa tilassa ja kertokaa se hänelle, että välttelee minua kun lapseni haen hoidosta. Onneksi pääsi toiseen päiväkotiin, mutta yhden toimintakauden joutui olemaan siellä, mutta se oliko enään tilanteita missä tämä hoitaja olisi jäänyt lasten kanssa keskenään, niin en usko, koska lapsi alkoi voimaan hiljalleen paremmin, kun asia tuli julki.

ok , kauheita tilanteita nämä, onneksi teillä kääntyi asiat parhain päin loppujen lopuksi :) toivottavasti minun pienen tytön asiat selviytyy, jotta hänenki elämä helpottuu. teen kaikkeni sen eteen

ok , kauheita tilanteita nämä, onneksi teillä kääntyi asiat parhain päin loppujen lopuksi :) toivottavasti minun pienen tytön asiat selviytyy, jotta hänenki elämä helpottuu. teen kaikkeni sen eteen

Toivon tyttönne asioiden selviävän :) ja juu, lapsi rakastaa päiväkotiaan, mutta vieläkin on mieluusti kotona jos mahdollista ja aina lähtee mielellään kotiin ja jopa sanoo, et kiitos äiti kun tulit hakemaan minua eli jotain kaikuja varmaan vielä muistoissa häilyy menneestä, vaikka aikaa jo kulunut lähes 3 vuotta.

Yhteistyössä