mitähän se outo on mitä olet omassa hoitajassa huomannut? Jos todella epäilet hoitaja käyttäytyvän ja kohtelevan lasta asiattomasti siihen pitää puuttua heti ja selvittää asia.
Oma lapseni oli 2v4kk, kun lapsi alkoi saamaan kauhukohtauksia yöllä, aamulla itki ja sanoi jäävänsä yksin kotiin, hoitoon jääminen oli yhtä helvettiä ja pois hakiessa takertui kiinni samantein kun paikalle ilmestyin.. syykin selvisi, ryhmän hoitaja oli julma lapsille sanallisesti. Uhkaili mm. ihan perushoito tilanteissa pieniä,kun kuvitteli ettei kukaan aikuinen ole paikalla. Itse sain kyseisen naisen kiinni ja toisen kerran kuulin parin muun vanhemman yllättäneen tämän hoitajan. Lapseni vaihtoi päiväkotia ja mitään ongelmia ei sen jälkeen ole ollut minkään suhteen. Lapsi viihtyy päiväkodissa, hoitajat ihania ja todellakin ongelmat loppuneet, toki lapsikin on kasvanut, mutta itse päiväkodissa työskentelevänä kyllä tiesin, ettei lapseni käytös ollut normaalia eroahdistusta tms. En myöskään ole mikään yliherkkä mamma lapseni suhteen, reagoin lapsen hätään toki ja niin pitääkin.
Asiasta olin yhteydessä päiväkodin johtajaan, mutta kyseisen hoitajan kanssa en kyennyt enään juttelemaan, varoitin häntä johtajan välityksellä tulemasta minun lähelleni ja jos kerrankaan saan häntä vastaavasta kiinni, niin.. joo asia oli paha, mutta niin oli sen hoitajankin käytös pieniä kohtaan. Hän oli PETO pienten ryhmässä! En koskaa, en ikinä unohda miten hän lapsen pelotteli, kun kuvitteli ettei kukaan kuule.. siis oikeasti, reagoikaa lastenne hätään, selvittäkää miksi niin on. Syyt voivat olla toki täysin henkilökuntaan liittymättömiä, mutta sanon vain, että selvittäkää..