Päiväkotihoitajasta valittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tinttiliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tinttiliini"

Vieras
Meillä esikoinen vesirokossa ja siksi olen kotona. Nyt tänään ajattelin että vien kuopuksen hoitoon ja tehdään jotakin spesialilia kotona esikoisen kanssa kun kuume alkanut helpottamaan ja kuitekin vielä noita näpyjä on ettei voi ihmisten ilmoillekaan mennä.
Tulin sitten sanoneeksi kun kupusta siinä naulakolla autoin riisumaan että esikoinen on kotona vesirokossa
ja voivottelin (tyhmä minä) koska se sitten tulee kuopukseen.
Niin he laittoi meidät pois että emme tartuta muita.
Pitääkö minun muka pitää lapsi pois hoidosta niin kauan kunnes se vesirokko on kupuksessakin ollut?
Emmehän mekään tiedä mistä tuo tauti meille on tullut ja eihän se nyt ole varmaa tuleeko koko rokko kuopukseen.
Itämisaikakin on 2-3viikkoon :O joten eihän kukaan voi noin kauan linnottautua olemaan kotona sisällä.
Nyt mietin jos tekisin siitä hoitajasta valituksen ja soittaisin johtajalle.
mutta onko se naurettavaa,vai onko oikeasti niin että nyt meidän perheen on oltava karanteenissa?

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25655470:
Kyllä me oltiin ns. karanteenissa kolmen muksun kanssa kunnes kaikki olivat sen sairastaneet, yhteensä kolmisen viikkoa.

no onnistuu varmaan joltakin kotiäidiltä tai työttömältä mutta kuinka sen toteuttaa työelämässä oleva.
Kesälomaani en todellakaan tuohon aijo käyttää.

tulee kyllä kuopuksellekin jos tulee. Joten miksi et pitäisi häntä kotona niin kauan kuin olet toisenkin kanssa. En ymmärrä tuota spesiaali tekemistä toisen kanssa...Jos sinulla on kaksi lasta niin molemmat lapset siihen elämään kuuluu, eikä yhteiskunnan tehtävä ole hoitaa toista jos haluat spesiaalia tekemistä esikoisen kanssa. Tää on ihan kummallista ajattelua. Minusta täti teki oikein vaikka oli varmaan tilanteessa kurjan tuntuista.

Ei se niin sanotua ole, että tulisi kaikille. Esim itse olen pienestä pitäen ollut hoidossa tuttujen luona vesirokon aikaan , enkä sitä saanut sisariltanikaan.. sairastin vesirokon lopulta 21 vuotiaana ja erittäin kivuliaasti :(

no onneksi on seurakunnan kerho johon saan kohta lapsen viedä hoitoon :)
Ja joo, mitä sitten jos haluan helliä sairasta lasta ja antaa huomiota hänelle.
Toinen on kuitenkin terve ja siksikö nyt pitäsi toista kiusata ettei voi mennä hoitoon ja nähdä kavereitaan.
On meillä käynyt normaalisti vieraitakin jotka haluaa kysesen rokon ja kyllä heidän lapset on päiväkodissa joten mikä poikkeus se minunkaan lapsi siellä olisi.

[QUOTE="vieras";25655544]Suurin tartutusvaara on juuri ennen näppylöiden puhkeamista, niiden jälkeen ei enää niin helposti tartu.[/QUOTE]

toisaalta tuolla ajattelutavalla ei tässä kukaan uskalla liikkua missään jos vaikka muutaman viikon päästä tuleekin joku rokko

[QUOTE="aika";25655531]tulee kyllä kuopuksellekin jos tulee. Joten miksi et pitäisi häntä kotona niin kauan kuin olet toisenkin kanssa. En ymmärrä tuota spesiaali tekemistä toisen kanssa...Jos sinulla on kaksi lasta niin molemmat lapset siihen elämään kuuluu, eikä yhteiskunnan tehtävä ole hoitaa toista jos haluat spesiaalia tekemistä esikoisen kanssa. Tää on ihan kummallista ajattelua. Minusta täti teki oikein vaikka oli varmaan tilanteessa kurjan tuntuista.[/QUOTE]

Siis oikeestikko pitäisit toista lasta varmuuden vuoksi viikkoja kotona: toinen muksu sairastaa viikon=toinenkin kotona ja siihen lisäksi 2-3 viikkoa itämisaika eli pidetään parhaimmillaan tervettä lasta 4 viikkoa poissa hoidosta.

Se ei riitä että pitää toista varmuuden vuoksi kotona sen aikaa kun toinen sairastaa vaan sitten pitää olla kotona siihen asti kunnes se toinenkin sairastuu ja parantuu tai sitten todetaan ettei tällä kertaa tarttunutkaan. Jos ei tartukkaan niin se terve lapsi pitää pitää kuukauden kotona ja työnantaja tykkää.

Mä en kertakaikkiaan ymmärrä sitä, miksi ei tervettä lasta voi pitää kotona, jos kerran itsekin siellä on sairaan kanssa?
Mä en vaan voi ymmärtää, jos joku voi käsisydämellä mulle sanoa, että lapsi viihtyy paremmin hoidossa kun kotona. Onkohan jotain sitten vähän vialla...

Mutta en minäkään tervettä lasta kotona enää sen jälkeen pitäisi, kun sairastanut on tervehtynyt ja menee hoitoon. Ei kait sitä varmuuden vuoksi kotiin jäädä.
Meillä tällä hetkellä esikoinen vesirokossa (toista kertaa) ja kyllä pidän kuopuksenkin kotona. Tässä katsellaan telkkaria ja vietetään laatuaikaa yhdessä kolmestaan. :D

[QUOTE="aapee";25655510]Ja jokuhan sen meidän esikoiseenkin on tartuttanut![/QUOTE]

tuskin tahallaan. sinä olit menossa tahallaan tartutamaan kuopuksen pk kavereita.

[QUOTE="aapee";25655553]no onneksi on seurakunnan kerho johon saan kohta lapsen viedä hoitoon :)
Ja joo, mitä sitten jos haluan helliä sairasta lasta ja antaa huomiota hänelle.
Toinen on kuitenkin terve ja siksikö nyt pitäsi toista kiusata ettei voi mennä hoitoon ja nähdä kavereitaan.
On meillä käynyt normaalisti vieraitakin jotka haluaa kysesen rokon ja kyllä heidän lapset on päiväkodissa joten mikä poikkeus se minunkaan lapsi siellä olisi.[/QUOTE]

voi apua ku itsekästä.

Kyllä meillä vaan tehdään niin,että kun yksi lapsi on sairaana ja äiti jää kotiin niin kaikki muutkin lapset jäävät sitten spesiaalille vapaapäivälle. Ei ne silloin kavereitaan kaipaa kun saavat yhden taikka kaksikin päivää olla hoidosta keskellä vkoa poissa ja saavat olla kotona äidin kanssa. :)

• Tykkää
Reactions: papan mamma
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä sitä, miksi ei tervettä lasta voi pitää kotona, jos kerran itsekin siellä on sairaan kanssa?
Mä en vaan voi ymmärtää, jos joku voi käsisydämellä mulle sanoa, että lapsi viihtyy paremmin hoidossa kun kotona. Onkohan jotain sitten vähän vialla...

Olisin tänään vienyt lapsen hoitoon kun on perjantaista asti ollut meidän kanssamme kotona kera sairas sisarensa.
Ja kyllä olisin vienyt siksi hoitoon että näkee kavereitaan ja voi ulkoilla.
Kotona kerrostalossa kun ei oikein uskalla katsos tuota 3vuotiasta yksinkään päästää ulos etenkin kun asutaan kaupungissa ja ainut piha on lähi puisto johon pitää ylittää tie.
joten jos se minun äitiyden kruunuun tekee särön että olisin vienyt lapsen puoleksipäiväksi tänään hoitoon niin voi voi.
Tokihan kunnon äiti pysyy kotona ja ei edes töissäkään käy.

No eipä ne muut työssäkäyvät sitten varmaan käy kun sinä käyt lapsinesi niiden muiden lapset tartuttamassa.

Ole huoleti, ei tullut säröä... sellaiseen mitä ei alunperinkään ole ollut olemassakaan.

[QUOTE="aapee";25656061]Olisin tänään vienyt lapsen hoitoon kun on perjantaista asti ollut meidän kanssamme kotona kera sairas sisarensa.
Kotona kerrostalossa kun ei oikein uskalla katsos tuota 3vuotiasta yksinkään päästää ulos etenkin kun asutaan kaupungissa ja ainut piha on lähi puisto johon pitää ylittää tie.
joten jos se minun äitiyden kruunuun tekee särön että olisin vienyt lapsen puoleksipäiväksi tänään hoitoon niin voi voi.
Tokihan kunnon äiti pysyy kotona ja ei edes töissäkään käy.[/QUOTE]

no on se kumma jos lapsi ei muutamaa päivää voi olla äidin kanssa kotona. kivempihan se kotona on kun pk:ssa. mutta jos lapsen on parempi pk:ssa ja kivempi sielä kun äidin kanssa kotona niin sitten se on hoitoon vietävä. surullista että kotona on niin ankeet olot :(

Kyllä meillä toinen oli hoidossa kun toinen sairasti vesirokkoa kotona. Mä tein ite töitä etänä sen viikon. Ja sitä paitti meijän päikyssä sen vesirokon sairasti kaikki vuoron perään, sieltähän se meillekin tuli. Loppujen lopuks näiden kahden vesirokon välissä oli yksi terve viikko, niin sehän olisi tarkoittanu meillä 3 viikon karanteenia :D

[QUOTE="vieras";25656035]tuskin tahallaan. sinä olit menossa tahallaan tartutamaan kuopuksen pk kavereita.[/QUOTE]

enhän minä nyt tahallaanolisin vain käyttänyt oikeuden päivähoitoon kun meillä sellainen on.
Mistä minä voin velä tietää onko kuopuksella kyseistä tartuntaa.
Sama kun sanoisin ettei ne muutkaan vanhemmat saisi tuoda lapsiaan hoitoon jos nenä vuotaa. Elämä vaan on arpapeliä ja voihan tuon taudin saada ihan mistä vain.

[QUOTE="aapee";25656061]Olisin tänään vienyt lapsen hoitoon kun on perjantaista asti ollut meidän kanssamme kotona kera sairas sisarensa.
Tokihan kunnon äiti pysyy kotona ja ei edes töissäkään käy.[/QUOTE]

Ookoo.
Sinä teet, kuten parhaaksi näet. Minua ei kiinnosta sinun, eikä kenenkään muunkaan kruunut eikä pipot.

[QUOTE="aapee";25656093]enhän minä nyt tahallaanolisin vain käyttänyt oikeuden päivähoitoon kun meillä sellainen on.
Mistä minä voin velä tietää onko kuopuksella kyseistä tartuntaa.
Sama kun sanoisin ettei ne muutkaan vanhemmat saisi tuoda lapsiaan hoitoon jos nenä vuotaa. Elämä vaan on arpapeliä ja voihan tuon taudin saada ihan mistä vain.[/QUOTE]

IHANAA, että tuollaisia järkeviä hoitajia on olemassa, kukkia hänelle! :flower:

Ja ap:n kaltaisille ihmisille minulla ei riitä sympatiaa, ei sitten millään. Se vesirokko voi olla joillekin ihmisille _ihan_oikeasti_vaarallinen_ tauti eikä sitä todellakaan voi verrata nuhaan.

[QUOTE="vieras";25656081]no on se kumma jos lapsi ei muutamaa päivää voi olla äidin kanssa kotona. kivempihan se kotona on kun pk:ssa. mutta jos lapsen on parempi pk:ssa ja kivempi sielä kun äidin kanssa kotona niin sitten se on hoitoon vietävä. surullista että kotona on niin ankeet olot :([/QUOTE]

Jos kyse olisikin MUUTAMASTA päivästä mutta kun nyt ei ole kyse mistän pikku flunssasta joka menee ohi muutamassa päivässä.
Luultavasti joudun esikoisen pitämään kotona koko tämänkin viikon, perjantaina kun tuo alkoi.
Joten kyllä on sitten ankeeta kotona ja itsekäs äiti kun haluaa terveen lapsen pääsevän edes hetkeksi ulos leikkimään tai nähdä kavereita.
Mutta jos tämä ei ole kuin muutaman päivän kestävä rokko niin sinuahan ei sitten haittaa jos rokkoisen lapseni kanssa saavun myös puistoilemaan?
Olisin lapsen vienyt tänään ja huomenna sinne hoitoon ja olisin pitänyt mahdollisesti loppuviikon kotona että saa hänkin sitä lomaa. Mutta palstan milipide taitaa olla se että minun kuuluu nyt olla seuraavat 2kk kotona ja en saa liikkua missään jotta en vahingossa tartuta ketään.

[QUOTE="iloinen";25656108]IHANAA, että tuollaisia järkeviä hoitajia on olemassa, kukkia hänelle! :flower:

Ja ap:n kaltaisille ihmisille minulla ei riitä sympatiaa, ei sitten millään. Se vesirokko voi olla joillekin ihmisille _ihan_oikeasti_vaarallinen_ tauti eikä sitä todellakaan voi verrata nuhaan.[/QUOTE]

Ja voihan se olla että se siellä päiväkodissakin on jo tuo tauti :D kun eräs tuttavaperhe joka meillä on nyt kyläillyt tautia hakemassa on heidän lapsi siellä samassa päikyssä joten siitäs sai :D

[QUOTE="aapee";25656121]Jos kyse olisikin MUUTAMASTA päivästä mutta kun nyt ei ole kyse mistän pikku flunssasta joka menee ohi muutamassa päivässä.
Luultavasti joudun esikoisen pitämään kotona koko tämänkin viikon, perjantaina kun tuo alkoi.
Joten kyllä on sitten ankeeta kotona ja itsekäs äiti kun haluaa terveen lapsen pääsevän edes hetkeksi ulos leikkimään tai nähdä kavereita.
Mutta jos tämä ei ole kuin muutaman päivän kestävä rokko niin sinuahan ei sitten haittaa jos rokkoisen lapseni kanssa saavun myös puistoilemaan?
Olisin lapsen vienyt tänään ja huomenna sinne hoitoon ja olisin pitänyt mahdollisesti loppuviikon kotona että saa hänkin sitä lomaa. Mutta palstan milipide taitaa olla se että minun kuuluu nyt olla seuraavat 2kk kotona ja en saa liikkua missään jotta en vahingossa tartuta ketään.[/QUOTE]

Kannattaa ihan oikeasti vaikka opiskella näitä asioita ja siirtää se katse omasta navasta jonnekin muualle. Ihan vähäksi aikaa edes. :)

Yhteistyössä