päiväkotiin laittaminen, jos itse on kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi lapsiparka..tuntee olonsa hyljätyksi kun äidilläkin vaan aikaa vauvalle.miksi meinaat tehdä niin?etkö jaksa lapselle virikkeitä järjestää itse vaan pitää hoidattaa muualla..ja viedä todellisten tarvitsijoiden paikat

Tietysti saa. Kunhan ilmoitat, että haluat laittaa lapsen päivähoitoon tästä päivästä lähtien (minkä kerrot), niin päiväkotipaikka pitää järjestyä vaikka olisit kotonakin, viimeistään 4 viikon kuluttua. Subjektiivinen päivähoitolaki! Ja jos ei järjesty, niin ainakin väliaikainen hoitopaikka pitää osoittaa, siihen asti, jos sitä vaadit, kunnes saat lapsesi pysyvään hoitopaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
voi lapsiparka..tuntee olonsa hyljätyksi kun äidilläkin vaan aikaa vauvalle.miksi meinaat tehdä niin?etkö jaksa lapselle virikkeitä järjestää itse vaan pitää hoidattaa muualla..ja viedä todellisten tarvitsijoiden paikat

Haloooo!!!

Meillä esikoinen aloittaa huomenna päiväkodin uudestaan osa-aikaisena, ja minä jään kuopuksen kanssa kotiin. Ei ole kysymys siitä etten jaksaisi tai haluaisi pitää isompaakin lasta kotona, mutta itse tahtoo takaisin ja ikävöi kavereitaan. Aamupäivät siis hoidossa ja puolen päivän aikaan haen kotiin, en todella usko että lapsi tuosta mitenkään kärsii.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tietysti saa. Kunhan ilmoitat, että haluat laittaa lapsen päivähoitoon tästä päivästä lähtien (minkä kerrot), niin päiväkotipaikka pitää järjestyä vaikka olisit kotonakin, viimeistään 4 viikon kuluttua. Subjektiivinen päivähoitolaki! Ja jos ei järjesty, niin ainakin väliaikainen hoitopaikka pitää osoittaa, siihen asti, jos sitä vaadit, kunnes saat lapsesi pysyvään hoitopaikkaan.

Ei neljän viikon, vaan neljän kuukauden.

Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Meillä esikoinen aloittaa huomenna päiväkodin uudestaan osa-aikaisena, ja minä jään kuopuksen kanssa kotiin. Ei ole kysymys siitä etten jaksaisi tai haluaisi pitää isompaakin lasta kotona, mutta itse tahtoo takaisin ja ikävöi kavereitaan. Aamupäivät siis hoidossa ja puolen päivän aikaan haen kotiin, en todella usko että lapsi tuosta mitenkään kärsii.

Ei todellakaan kärsi vaan päinvastoin ja varsinkin jos esikoisesi on jo hieman vanhempi lapsi. Sanon näin, vaikka minulla ei tuosta olekaan omakohtaista kokemusta. Jos meille vielä tulisi vauva, laittaisin edellisen lapsen osa-aikaiseen hoitoon monestakin syystä.

Höpö höpö. Innoissaan on kun saa uusia kavereita ja on tekemistä toisella tavalla kuin kotona, jossa äiti joutuu antamaan suuren osan ajastaan ja huomiostaan vauvalle.

Meillä ainakin tykkäää vaan olla tarhassa. Tosin oli siellä jo ennen ä-lomaa niin jatkettiin vaan osa-aikaisena. Sitäpaitsi mun mielestä on kiva että vauvakin saa joskus jakamatonta huomiota äidiltä, esikoisen ollessa kotona sitä ei saa milloinkaan. Sen verran vaativa tapaus toi kolmevuotias on.

Peesi!! Kerho tai muu harrastus on tosi jees isosisarukselle.

Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Mulle näin veronmaksajana ihan sama kunhan pistät yksityiselle ja maksat lystin itse.
Nimimerkillä: 2,5 vuotias kotihoidossa ja äiti tekee osa-aikatyötä.

Yksityisellä sitä "lystiä" ei makseta itse, vaan Kela maksaa yksityisen hoidon tukea päiväkodille. Perhe maksaa sen verran, mitä korkein päivähoitomaksu ois kunnallisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:

En peesaa. Päiväkodit ovat parempia kaikin puolin. Tietenkin vain osa-aikaista hoitoa, jos ei omassa jaksamisessa/perheen tilanteessa ole mitään erikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pro:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:

En peesaa. Päiväkodit ovat parempia kaikin puolin. Tietenkin vain osa-aikaista hoitoa, jos ei omassa jaksamisessa/perheen tilanteessa ole mitään erikoista.

Ja miten se lapsi tuntee itsensä hyljätyksi esim. osa-aikaisena päiväkodissa, vaan ei tunne itseään hyljätyksi kerhossa?

Yhteistyössä