Päiväkotiin pukemisesta, mm. Reimatecistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hömelö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hömelö"

Vieras
Lapset menee syksyllä ekaa kertaa päiväkotiin ja mietin tässä, että onko järkee tilata noita Reimatec-kamppeita vai riittäiskö ihan "perusreimat"? Siis miten päiväkodeissa puetaan sateella/märällä ulos? Onko turhaa laittaa rahansa tecciin, jos kuitenkin aina vejetään kurakamppeet päälle?

Kyllä ne yleensä haluaa ne kuravaatteet kun on kuitenki "varmemmat" ku mikään haalari. Toiseksi, ei tule ne moskat sinne osastolle naulakolle asti, vaan jää kuravaatteiden mukana eteiseen.. Ne on helpompi huuhdella letkulla, ja kuivuvat iltapäivään mennessä :)

Jotta ei ole pakko hankkia Reimatecciä, vaan omaa silmää miellyttävät ulkovaatteet :)

Ei Reimatecit oikeasti edes pidä vettä päiväkotien pihaleikeissä. Meillä on ne päällä ja kuravaatteet vielä. Ja hyvä niin. Semmosta vaatetta ei olekaan, paitsi kurasellaista, joka monen tunnin vedessä istumista kestää. Ja sitä ne kakarat siellä pihalla tekee.

Näistä kysymyksistä saa sellaisen kuvan, että ainoa syy pistää nenä ulos on silloin, kun mennään kiireen vilkkaan autolle ja äkkiä hoitoon. Minä kyllä käytän lapsella ulkovaatteita myös vapaalla ja silloin käyttötyyli on hoitoa erilainen eli kosteussuoja on ehdoton.

Joo ei, päiväkodissa kuravaatteet ovat käytännölliset, kun lapsen voi kuoria iltapäivällä ja sitten mennä hieman siistimmän lapsen kanssa kotiin. Mutta minusta kosteussuojavaatteet ovat järkevät myös hoidossa, sillä kuravaatteet saattavat valskata. Kosteussuojatut housut ovat näppärät, kun pihassa on hieman aamukastetta tai sateen jäljet ja näin ei kurahousut ole ihan pakolliset.

Reimatecciä ei ole pakko ostaa, onhan niitä vaihtoehtoja vaikka hurumykket.

Goretex kestää kyllä tuntien vedessä istumisen, mutta lasten vaatteissa ei ole näin hyviä kelmuja.

Mä asun melkein reiman tehtaan vieressä, mutta en raaski ostaa lapsille niitä. Olen ostanut cirafteccia ja lassietecciä, vähän halvempia. Eipä ainakaan harmita kun vetää konttaamalla asfalttiapitkin tai likuu kalliota pepullaan. Ja jonkun verran ne haalaritkin likaantuu. Niin, olen saanut tuttavan lapsilta käytettynä reimatecciä tms että siksi tiedän.

Eli ei se brändivaate sitä Lapsen elämään paranna.

Meillä riisutaan talvisaikaan kuraiset housut viileässä ulkoeteisessä josta ne nostetaan huuhdeltaviksi...siksi täällä suositellaan erillisiä kurahousuja jotta ei koko haalaria tarvi riisua. Vanhemmat säästävät myös autoa kun voivat kuoria kuraisimmat vaatteet pois ennen kotiin lähtöä :)
Hyviä nuo reimatecit yms on suojaamaan kosteudelta mutta kyllä ne myös kuluu käytössä ja tuntuu joskus pahalta jos vaikka metsässä leikkiessä tulee repeämä pukuun, joka on maksanut satoja euroja..

Meillä molemmilla lapsilla suprafill puvut (alaosa kurahousukangasta) huomattavasti helpompi pukea ja riisua kuin kurahousut.
Hinta ei ole paha, ja lapset saa itse helposti puettua.
Sitten kuivemmille päiville t2h puku jossa siinäkin taitaa vesipilari olla 5000 luokkaa ainakin, joten pitää sekin lapsen kuivana, mutta ei tosin mikään helppo huuhdella niinkuin suprafill..

Musta kosteudenpitävät ulkovaatteet ovat lapsella hyvät, oli sitten hoidossa kotona tai pk:ssa. Maasta tulee helposti sen verran kosteutta, että kosteussuojaamattomat vaatteet vähän kastuvat, mutta kuravaatteet ovat liikaa. Mutta ei niiden vaatteiden tarvi reimatecciä olla. "halpismerkeilläkin" on ihan hyviä kosteussuojattuja haalareita.

Mä oon samanlaisessa tilanteessa ja päädyin ostamaan ne reimatecit. Merkki oli tuo sen takia kun sitä sattui löytymään alesta oikea kokoa. Onhan nuo kalliimmat kosteussuojahaalarit vähän ohuempia ja notkeampia kuin aivan helvimmat kappahlit sun muut, sen puolesta mieluummin semmoinen kuravaatteiden alle,,tai sitten kosteussuojaamaton halpishaalari.

Mä ajattelin että sitä kosteusuojaominaisuutta tarvitaan kuitenkin kotona ulkoillessa niin voin siitä maksaa.

Täytys vielä ostaa ne kuravaatteet.. Jotenkin vaan niiden kanssa vitkuttelen.. Vaan nythän nekin sais halvalla..

Jos on yhtään reipashenkisempi lapsi, joka möyryää ja konttailee maassa, ei Reimatecin kesto ole hyvä. Kosteussuoja saattaa pitää, mutta hankauksen kesto niissä on onneton. Totesin tämän omakohtaisesti 3,5-vuotiaan pojan kohdalla. TähtiJonathan on kestänyt suht hyvin (kangas Corduran tyyppistä), ensi syksynä ajattelin testata yhdet käytettynä saadut P.OPin housut (itse ostettuja en ole raaskinut tuonne laittaa). SuperRemun pitäisi kaiketi olla myös todella kulutuksenkestävää kangasta.

Reimatecit oli viime talvena (ja tulevanakin koska mahtuvat vielä tosi hyvin). Veden pitää kuten lupasivat ja ei todellakaan tarvii kuriksia päälle, mutta polvet niistä kului ihan kuin muistakin haalareista, eli ei reimaa meille enää kun halvemmallakin saa rikkinäisen puvun.

Mä en ole ostanut tytölle kuin yhdet kurahousut elämänsä aikana, ja se oli ennen kuin edes oli tarhaan menossa. Sen jälkeen olen ostanut kosteussuojapukuja ja mä tarhassa kysyin, että miten on asian laita. Tarvitseeko mun tosiaan ostaa kurakamppeet, jos on kosteussuojapuku? Pk:n tätien kanssa sovittiin, että niin kauan tyttö voi ulkoilla siellä ilman kuravaatteita, kunnes puvun kosteussuoja pettää. Sitten ilman muuta tarvitsee ostaa kurahousut, ettei tarvitse märkänä ulkoilla. Ja näin tehtiin. Tai siis kuravaatteita ei koskaan tarvittu.

Yhteistyössä