V
vierailija
Vieras
En ehkä itsekkään kokisi mielekkääksi olla suojatyöpaikassa. Minä saan mielihyvää siitä, että tuon lisäarvoa siihen työyhteisöön, jossa olen. En usko, että pelkästään valoisa persoonani on riittävä määre palkanmaksulle.
Näihän se on varmaan lähes kaikilla. Mutta ihmiset joutuu eri tilanteisiin ja monille ei ole vaan realismia lähteä ns. suojatyöpaikasta. Minulla on tällä hetkellä (ihan isossa firmassa) tavallaan suojatyöpaikka. Ikää on kumminkin 55v joten mitään muuta ei taatusti ole tarjolla, ei ainakaan lähellekkään samalla palkalla ja eduilla.
Kyllähän mulla jotain semmoista osaamista on, että ehkä sen takia voin ittelleni perustella oman paikkani ja palkkani, mutta onhan tää aikamoinen suojatyöpaikka. Tosin uskaltaisin väittää, että meillä on pahempiakin. Ja sitten toisaalta tärkeemmissä tehtävissä ihmisiä, joiden työn ehkä tämmönen suojatyöpaikkalainen hoitais vähintään yhtä hyvin.
No ehkä tää on vaan osa sitä yksityisellä sektorilla (ehkä julkisellakin) pakosta olevaa mekanismia. Ehkä meille alemmille maksetaan suojatyöstä siitä hyvästä, että kuitenkin meillä jotain syvempää osaamista on ja asema pitää meidät edes osin tyytyväisinä. Tiedä häntä.