Päivän riita-aihe, aterinlaatikon sekasotku!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaargh!

Vieras
Minua ärsyttää kun mieheni purkaa tiskikoneen ja latoo astiat ihan minne sattuu. Sen vielä kestän että kattilat ja kulhot ovat sekasisin ja kaikki astiat ihan kaapin reunalla. Mutta sitä en sulata että aterinlaatikko on sotkettu, minun mielestäni veitset vasemmalla, haarukat keskellä ja lusikat oikealla. Miehen mielestä ihan sama kunhan eivät ole keskenään sekaisin, järjestystä voi vaihtaa joka kerta kun purkaa koneen. Miehen mielestä olen nipo ja naurettava ja lapsellinen, koska aterinlaatikon järjestyksestä riiteleminen ylittää kuulemma hyvän maun rajat, omasta mielestäni mies on epäsiisti ja epäjärjestelmällinen ja epäkunnioittava koska ei voi huomioida sitä että mulla menee pasmat sekaisin kun mun ympäristö on sotkuinen.

Mitä sanoo kaksplussan arvostettu raati?

No onhan toi täysin naurettava aihe. Mut 99 prosenttisesti riidat on.. :D Olet nipo, mutta jos asia on sinulle tärkeä, voisiko se mies pinnistellä ne aterimet oikeille paikoilleen? Mut koittakaa nyt suht pian antaa asian olla... ;)

Taidat sä olla vähän tiukkis. Mitä sen on välii miten päin ne siellä laatikossa on. Meilläkin on haaveilu-järjestyksessä kun minä laitan ja sit jossain muussa jos mies laittaa. Musta on vaan mukavaa että se tyhjentää tiskikoneen ihan pyytämättä, en viitsi niupottaa sit tommosista

meilläki on aterinlaatikossa järjestys välineille ja leipäveitset yms terävät veitset laitetaan puiseen telineeseen pöydällä ettei lapset yllä niihin. Joskus mies latoo ajatuksissaan ne veitsetkin sinne laatikkoon ja saan motkottaa :kieh: Mutta ei me koskaan riitaa saada siitä aikaan, oisko tuossa teidän jutussa jotain muuta taustala?

Meillä riidellään parhaillaan miehen parturi-ajan varaamisesta. Meni noin pöhlön syyn takia pilalle yhteinen vapaapäivä =( Tuolla se muuten kiukkuisena nyt tyhjentää tiskikonetta, toivottavasti on ees lusikat oikeilla kohdilla! =D

Onhan tuo nipoa. Eihän sillä ole mitään merkitystä missä järjestyksessä ne lusikat ja haarukat siellä ovat kunhan eivät ole keskenään sekaisin. Näkeehän sen silmillään missä lokerossa lusikat ovat eikä sillä ole merkitystä olivatko ne viimeksi juuri samalla paikalla. Eihän siitä ole mitään vaivaa tai vahinkoa kenellekään joten turhaa riidan haastamista mun mielestäni tuollainen.

Minua ärsyttäisi ihan yhtä paljon jos veitset ja lusikat vaihtaisivat paikkaa. Mutta kyllä miehesi hiukan oikeassa on, että naurettava riidan aihe. Olisit tyytyväinen, että miehesi ylipäätään tyhjentää sitä tiskikonetta. Onko se nyt isotöinen homma vaihtaa itse niiden lusikoiden ja veisten paikkaa mieleisekseen..?

[QUOTE="Minnie";22592569]Meillä riidellään parhaillaan miehen parturi-ajan varaamisesta. Meni noin pöhlön syyn takia pilalle yhteinen vapaapäivä =( Tuolla se muuten kiukkuisena nyt tyhjentää tiskikonetta, toivottavasti on ees lusikat oikeilla kohdilla! =D[/QUOTE]

Muistathan toki "huomauttaa" aiheesta :D

Jos en ole eläissäni muuta oppinut niin sen että tuosta asiasta on ihan turha nostaa meteli. Teillä sentäs laitetaan aterimet paikoilleen, meillä kun mies tyhjentää konetta aterinkori vaan kipataan lusikkalaatikkoon, ja mua ihan pikkasen hiukkasen kiukuttaa... Mutta jos haluan et mies jotain tekee en viitsi turhan päiväisestä motkottaa...

Tiedän et jos tuosta ja muutamasta muustakin asiasta nostaisin metelin niin meillä ei mies tekis sen jälkeen kotitöitä lainkaan...

Ennen katson hiukan läpi sormien ja olen iloinen kun kotitöitä tehnyt pyytämättä.

Vaikka aina toisinaan on tälläinen olo :mad::kieh:

Aterimet todellakin pitää olla tietyssä järjestyksessä! Mut en mä koskaan mitään raivareita vedä, laitan ne vaan takaisin oikeaan järjestykeen :D Sama ku käännän vessapaperirullan oikein päin, jos joku sen on laittanut väärin päin... Jos sulla tosissaan menee pasmat sekaisin ja saat raivarin kun mies laittaa aterimet väärin, niin sopikaa, että se on sun hommas ja siihen ei muut puutu.

[QUOTE="Minnie";22592602]No tietysti, pitäähän tää nyt hoitaa kunnolla kun on kerran aloitettu.[/QUOTE]

Tottakai. Mieluiten käyt motkottamassa selän takana samalla kunmies latoo aterimia laatikkoon. Sitä mies arvostaisi :D

Tällaisen tuomion annat siis siitä hyvästä, että aterimet ovat eri järjestyksessä kuin sinä itse ne laittaisit?

- epäsiisti ja epäjärjestelmällinen ja epäkunnioittava

Joko sinä löysäät pipoa tai miehesi tulisi ymmärtää että aterinlaatikko ei ole sinulle pelkkä aterinlaatikko, vaan jotain paljon suurempaa... =)

Positiivista jos riidat ovat tällä asteella, mutta toisaalta raskasta jos kaikesta tästä saadaan päivittäiset taistot aikaiseksi...

Pakko sanoa että mä ihan hissukseen käyn järkkäilee oman mieleiseksi tavaroita jos mies laittanut "väärin".. Jotenkin kaikki turhasta kinailu rasittaa, ei viiti pienestä niuhottaa. Ellei nyt yhtäkkiä mies muuttuisi sellaiseksi ettei niitä ärsyttäviä asioita olisi vain pari pikku juttua. ;) Mulla on vähän se asenne että kun ikinä ei tiedä jos jotain vaikka sattuisi ja menettäisi tuon miehen, ikinä en itselleni anteeksi antaisi jos olisin just turhasta valittanut..

Mutta sitä en sulata että aterinlaatikko on sotkettu, minun mielestäni veitset vasemmalla, haarukat keskellä ja lusikat oikealla. Miehen mielestä ihan sama kunhan eivät ole keskenään sekaisin, järjestystä voi vaihtaa joka kerta kun purkaa koneen.

Mikä ihme saa sut kuvittelemaan, että juuri sun järjestys olisi se oikea jota pitäisi noudattaa?

Mikä sä luulet olevasi? Oikeesti.

Laittaako sun mies ruokaa?

Jos ei, niin hän ei varmaan osaa ajatella siltä kannalta asiaa, että se nopeuttaa ja helpottaa keittiötöitä kun aterimet löytyvät aina samasta paikasta.

Kyllä täytyy naisenkin melkoinen tyhjäpää olla jos ei avaamalla laatikon näe, että missä mikäkin on.

Tosiaan, saattaahan siihen mennä kaksikin sekuntia kun silmät havainnoi haarukoiden, lusikoiden ja veitsien paikat.

Tässä ei taida olla kyse nyt siitä, että missä kohdin ne veitset on vaan siitä, että aloittaja kokee ettei mies voi tehdä pientä asiaa hänen hyväkseen. "Epäsiisti ja epäjärjestelmällinen ja EPÄKUNNIOITTAVA", toisin sanoen nainen ei tunne saavansa kunnioitusta mieheltään, koska tämä toistuvasti ja ehkä jopa tahallaan astuu varpaille laittamalla ne aterimet väärään kohtaan. Se että onko asia näin on erijuttu, mutta siltä se varmaan tuntuu. Suomeksi sanottuna vittuilulta. Ehkä tässä tilanteessa onkin hyvä miettiä MIKSI se on niin saatanan ärsyttävää ja onko kenties elämän muilla saroilla jotain mikä myös on saatanan ärsyttävää ja sitten aloittaa keskustelu: "minusta tuntuu että sinä et kunnioita minua..." Tai mitä sieltä mielen syövereistä kumpuaakaan. Joskus samasta aiheesta riitely voi olla symbolina jollekkin suhteessa olevalle suuremmalle kompastuskivelle. Koska sillä, miten veitset ja haarukat siellä ovat ei ole mitään merkitystä, mutta sillä miltä se tuntuu on.

Tässä ei taida olla kyse nyt siitä, että missä kohdin ne veitset on vaan siitä, että aloittaja kokee ettei mies voi tehdä pientä asiaa hänen hyväkseen. "Epäsiisti ja epäjärjestelmällinen ja EPÄKUNNIOITTAVA", toisin sanoen nainen ei tunne saavansa kunnioitusta mieheltään, koska tämä toistuvasti ja ehkä jopa tahallaan astuu varpaille laittamalla ne aterimet väärään kohtaan. Se että onko asia näin on erijuttu, mutta siltä se varmaan tuntuu. Suomeksi sanottuna vittuilulta. Ehkä tässä tilanteessa onkin hyvä miettiä MIKSI se on niin saatanan ärsyttävää ja onko kenties elämän muilla saroilla jotain mikä myös on saatanan ärsyttävää ja sitten aloittaa keskustelu: "minusta tuntuu että sinä et kunnioita minua..." Tai mitä sieltä mielen syövereistä kumpuaakaan. Joskus samasta aiheesta riitely voi olla symbolina jollekkin suhteessa olevalle suuremmalle kompastuskivelle. Koska sillä, miten veitset ja haarukat siellä ovat ei ole mitään merkitystä, mutta sillä miltä se tuntuu on.

Tai sitten joku vaan on vähän nipo? :D ...miehet muuten rakastaa näitä tilanteita, kun aterimet väärässä laatikossa -riita muuttuu yhtäkkiä sä et kunnioita mua -riidaksi... :D Ne on NIIN pihalla :D

Meillä myös haa-vei-lu - systeemi käytössä. Jos on jostain syystä muuttunut, niin todellakin siitä sanon miehelle. Meillä kyllä myös saa kuulla huomautuksen siitä, jos on laittanut kulhoja ihan vääriin kaappeihin (muovikulhoja lasi/posliinikaappiin tai toisinpäin). Tämä kaikki ihan sen takia, että meillä ei ainakaan ole ylimääräistä tilaa kaapeissa ja kaikilla "on oma paikkansa". Löytyy omilta paikoiltaan nopeasti kun teen ruokaa/leivon ja en voi sietää sitä että joudun alkaa käymään kaikki kaapit läpi löytääkseni jonkun kulhon/astian jota tarvitksen.

Meillä myös haa-vei-lu - systeemi käytössä. Jos on jostain syystä muuttunut, niin todellakin siitä sanon miehelle. Meillä kyllä myös saa kuulla huomautuksen siitä, jos on laittanut kulhoja ihan vääriin kaappeihin (muovikulhoja lasi/posliinikaappiin tai toisinpäin). Tämä kaikki ihan sen takia, että meillä ei ainakaan ole ylimääräistä tilaa kaapeissa ja kaikilla "on oma paikkansa". Löytyy omilta paikoiltaan nopeasti kun teen ruokaa/leivon ja en voi sietää sitä että joudun alkaa käymään kaikki kaapit läpi löytääkseni jonkun kulhon/astian jota tarvitksen.

Kannattaa sitten tehdä se homma ihan itse jos noin nyppii....

Yhteistyössä