Päivänpolttavasta aiheesta, eli virtuaalimaailman ja todellisen maailman eroista (ja vähän muustakin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nyynä

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
32 441
10
38
Eli, miua hämmästyttää pari juttua...

Ensinnäkin: miten joku ei voi ymmärtää että tämä on VAAN keskustelupalsta, EI todellista elämää?
Toiseksi: miksi teidän mielestä modeille saa syytää ihan mitä paskaa tahansa ja he eivät saa siihen reagoida?

Tässä on nyt viimeaikoina ihan tarpeeksi röykytetty modeja suuntaan jos toiseen. Se, että vielä yksityiselämäänkin tungetaan niin on todellakin miun ymmärryksen ulkopuolella. Millä tahansa muulla keskustelupalstalla ois tuommosesta käyttäytymisestä modeja kohtaan seurauksena pitkä banni, ellei peräti elinikuinen palstailukielto.

Räkytättekö te vanhemmillenne, työnantajillenne, lastenne hoitajille, opettajille ym. samallalailla IRL? Tuskin räkytätte. Miksi se pitäisi sitten täällä olla hyväksyttävää? Mie en ymmärrä. Eikös niitä käytöstapoja voi noudattaa myöskin netissä (netiketti)? Tähän kuuluu miun mielestäni myös se, että jos jollain palstalla on mode ja hän haluaa yksityisyytensä säilyttää niin siitä myös pidetään kiinni. Eikös tämä ole toisen kunnioittamista?

Olkoonkin että tässä eilettäin ilmi tullut puhelinsoitto oli tai ei ollut positiivisessa hengessä tehty, mutta se periaate on ettei toisen yksityiselämään voi tunkea ellei kutsua tule. En miekään lähe ottaan seleville palstalaisten puhelinnumeroja ja soitteleen heille ikäänkuin "kuningasajatuksen" saaneena. Jos joku numeronsa miulle kertoo niin oletan että hän haluaa sen antaa. Ettehän te mene naapuriinkaan tuosta nuin vain sisälle jos ette tunne? Vai menettekö?

Ja kaikkein pelottavinta tässä on se, ettei edes tekijä tajua tehneensä väärin. Hännystelijöiltä tukea kyllä tulee ihan mukavasti, ilmeisesti heillä on samantapainen ajattelu(osaako ne ajatella?)tapa käytöstavoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ja kaikkein pelottavinta tässä on se, ettei edes tekijä tajua tehneensä väärin..

Siis joku onkii jotain kautta sun puhelinnumeron ja soittelee sulle ilmeisesti vähemmän ystävällisiä puheluita ja on omasta mieleestään toiminut täysin normaalisti, asiallisesti ja järkevästi?

Nyynä, asiaa, todellakin :flower:

Ja Jätkä, ihan samaa mieltä olen, että pelottavaakin jo.

Mikä helvetti eräitä vaivaa? Jos tuntuu, ettei modet miellytä, niin vaihtakoot palstaa, mutta yksityisyyttä PITÄÄ kunnioittaa!

Ja kaikkein pelottavinta tässä on se, ettei edes tekijä tajua tehneensä väärin. Hännystelijöiltä tukea kyllä tulee ihan mukavasti, ilmeisesti heillä on samantapainen ajattelu(osaako ne ajatella?)tapa käytöstavoista.

no, mie oon niin suorasukanen ihminen että mie pystyn sanomaan että raukkamaisesti tehty. mie en ole perseennuolentaa ikuna harrastanu enkä harrasta. ja miusta vaan semmoset ihmiset nuolasee joilla ei ole omaa identiteettiä. eivät uskalla olla eri mieltä. näitä ihmisiä on paljon.

se mikä on yhden mielestä oikein, ei sitä välttämättä toisen mielestä ole. joten maalaisjärkeä pitää käyttää. aikuisen ihmisen olisi luullut jo oppinsa saaneen mutta meitä on moneen junaan. ja monet näyttää jääneen asemallekki. pysyvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
mä en ole ainakaan ketään hännystellyt,oikeassahan mä vain olin kuka oli soittanut :whistle:

no eihän tuohon todellakaan tarvinnu olla mikään rakettitieteilijä, ku jopa mieki tuon asian tajusin vähän aikaa mietittyäni ;)

Kuka väitti, että puhelu olisi ollut oikein tai fiksusti tehty?

Ei kai kukaan.

Mutta onko toi sinunkaan aloituksesi (idiootiksi haukkumisineen) oikein?
Saatikka se, mitä se poiki; kaikki mökillä olleet on sotkettu juttuun, haukuttu ja nimitelty.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Ei kai kukaan.

Saatikka se, mitä se poiki; kaikki mökillä olleet on sotkettu juttuun, haukuttu ja nimitelty.

*muoks* joskus se menee se kuppi nurin. kun se menee palstalaisilta (joiltain aika useinki) niin eikös oo ihan inhimillistä että se joskus menee myös modelta?

mie voin vastata tähän vain omalta osaltani. miulla oli jo alusta asti haju että kuka sen on tehny. mie tuonne jätkän alottamaan ketjuunki kirjotin että jos soittaja on siitä mökkiporukasta niin tuskimpa se on joukolla masinoitu se soitto, tarkotin että eiköhän se ole vaan yksilön tekemä päätös. eli en ole ainakaan mie ollu sitä mieltä että te oisitte siellä jengiytyny modea vastaan. jos joku näin aattelee niin ei oo tarpeeks kauaa palstaillu... :whistle:

Ei kai kukaan.

Missään vaiheessa ketjuani en kirjoittanut sanaakaan mökistä ja kuka se soittaja oli. Kunnes soittaja itse saapui paikalle.

Ei kai kukaan.

Missään vaiheessa ketjuani en kirjoittanut sanaakaan mökistä ja kuka se soittaja oli. Kunnes soittaja itse saapui paikalle.

niin, eiköhän se oo ihan meidän palstalaisten ite järkeilemä asia.

On melkein kunnossa kaikki, mutta jonossa ollaan sinne erityisopelle.(jos sitä juttua tarkoitit)

Jep. Yritä jaksaa, kaikilla rintamilla. :)

Saa kuitenkin laittaa yytä, jos siltä tuntuu. Kuten sanoin, meillä asiat sikamaisen hyvin, siitä mielellään jakaisi muillekin.

vastaappa jätkä tuohon, kun kysyttiin, että onko tuo sinunkaan aloituksesi (idiootiksi, kusipääksi haukkuminen) oikein? ja kerro myös, millä oikeudella sinä teet tällaisesta asiasta julkisen täällä? kun muiden et antaisi niin tehdä. kerropas.

Se on ihan oikein että tästä nousi näinkin suuri asia.
Aika moni muukin, sanoisko täysin turha asia, on saanut sivukaupalla tilaa palstalla, joten miksi hemmetissä tuommosesta idioottmaisesta teosta, joka on tehty jopa kaksi kertaa, ei saisi täällä varoittaa?!
Menee jo tosiaan liian pitkälle touhu eräillä.

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
vastaappa jätkä tuohon, kun kysyttiin, että onko tuo sinunkaan aloituksesi (idiootiksi, kusipääksi haukkuminen) oikein? ja kerro myös, millä oikeudella sinä teet tällaisesta asiasta julkisen täällä? kun muiden et antaisi niin tehdä. kerropas.

Johan sulle yritettiin sitä taivuttaa rautalangasta tuossa toisessa ketjussa, mutta kun sä et vaan tajua!

Minusta sama jos olisi tullut ja marssinut sisälle ventovieraan ihmisen kotiin humalassa.Ottanut osoitteen selville. Ihan hullun ihmisen hommaa. Lapset kuuli ja ihmetteli peloissaan että kuka sekopää soittaa (varsinkin kun heillä lukemani peusteella ollut aiemminkin vastaavaa häiriköintiä)Oli jutut sitten loukkaavia tai muka hauskoja, eihän kenenkään yksityisyyttä mennä rikkomaan. ja jos näin käy niin asia kyllä ei ole enää yksityinen vaan kuuluu muillekkin, että varokaa tätä hullua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
mä en ole ainakaan ketään hännystellyt,oikeassahan mä vain olin kuka oli soittanut :whistle:

no eihän tuohon todellakaan tarvinnu olla mikään rakettitieteilijä, ku jopa mieki tuon asian tajusin vähän aikaa mietittyäni ;)

niinpä :whistle: ja mä olen vain pelkkä blondi :D

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:

no mie kysyisin siulta semmosta että palstailetko muilla palstoilla? enkä tarkota vauvan aihe vapaata.

Yhteistyössä