Paljossa olen ap:n kanssasi samaa mieltä. Puhelu oli tietysti väärin, yksityisyys on oltava meillä jokaisella. Ja vielä suurempi merkitys sillä on silloin, jos numero on salainen. Mutta keskustelupalsta on myös todellista elämää, koska täällä keskustellaan todellisista aiheista. Jokainen vastaa kirjoituksistaan itse, se on nähty viime aikoina, kun muutamia Jokelan copycatteja on tullut ilmi. Siinä nähdään, että poliisi selvittää tosi nopeasti kirjoittajan oikean henkilöllisyyden nimimerkin takaa, jos on tarpeen. Lisäksi me kaikki ollaan todellisia ihmisiä (okei, feikkejä/provojakin voi mahtua joukkoon, mutta oikeita ihmisiä jokaisen näyttöpäätteen takana kuitenkin on), ja meillä on tunteet. Se pitäisi muistaa, kun keskustelupalstalle kirjoittaa. Todellisuus tulee entistä selvempänä esiin siinä vaiheessa, kun aletaan tutustumaan toisiin irl-elossakin.
Modet ovat myös tuntevia ihmisiä, ja heitä(kin) kohtaan pitäisi olla asiallinen. Mä olen kritisoinut modejen toimintaa pariin kertaan, ja varmasti teen niin jatkossakin. Mutta mun palautteeni on ollut perusteltua ja asiallista. Onhan se hyvin inhimillistä, että hekin tekevät työtään omista lähtökohdistaan, mutta jokin yhtenäinen linja olisi hyvä olla (esim. noissa niputtamisissa ja lukitsemisissa). Sen luominen ei kyllä ole helppoa, kun palstaa moderoi useampi ihminen. Yksi ei tietysti ehtisikään. Ennenkaikkea mä olen sitä mieltä, että moderointia pitää palstalla olla. Tässä samalla siis kiitos taas kerran kärsivällisyydestä heille ja tehkää viisaita päätöksiä!