Päivystyksessä lapsi juoksi ympäriinsä käytävillä häiriten sairaita ihmisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Eilen siis päivystyksessä taapero juoksi tuntikausia ympäriinsä, kun käytävillä oli sairaita ihmisiä odottamassa. Rasittavaa.

Ja se taapero oli meidän! Ei pysty pitämään melkein 8 tuntia! vilkasta taaperoa pienissä tiloissa sisällä rauhallisesti odottamassa Toinen vaihtoehto olisi ollut yrittää pitää sitä paikallaan, jolloin se olisi huutanut kaikkien iloksi kurkku suorana.

Eli anteeksi vaan häiriöstä kaikki kanssaodottajat, minäkin olisin halunnut tuolta pois kohtuullisessa ajassa.

(No ei sentään ollut ainoa ympäriinsä ravaava tylsistynyt lapsi.)

on kyllä tosi rasittavaa roikkua jossain päivystyksessä lapsen kanssa,huh...8h?! oliko siellä mitään leikkihuonetta edes? Pakko ihmisten ymmärtää et taapero ei tosiaankaan istu 8h paikoillaan,sille vaan ei voi mitään.

kuka jää odottamaan päivystykseen lapsen kanssa 8h???? Ei tulisi mieleenkään jos ei olisi lapsella hengenhätä ja sitten soittaisin ambulanssin. muuten sinnittelisin särkylääkkeiden voimin maanantaihin ja painelisin lapsen kanssa yksityiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22118509:
kuka jää odottamaan päivystykseen lapsen kanssa 8h???? Ei tulisi mieleenkään jos ei olisi lapsella hengenhätä ja sitten soittaisin ambulanssin. muuten sinnittelisin särkylääkkeiden voimin maanantaihin ja painelisin lapsen kanssa yksityiselle.

En tiedä ap:stä mutta kaverini oli päivystyksessä viikonloppuna lapsensa kanssa ja koko ajan olivat sanoneet että teitä ennen on enää pari ja ei mene enää kauaa ja kuitenkin olivat 5 tuntia odottaneet. Hoidin lapsen sisarusta sen aikaa, joten tiedän ette kaveri todellakaan liioitellut odottamisen pituutta. Pakko tilanne, kun ei yksityistäkään löydy samasta kaupungista edes maanataina, vaan pitäisi lähteä naapurikaupunkiin jonne matkaa toistasataa kilometriä ja todennäköisesti sielläkin saisi odotella pitkään.

Eihän tollasta voi olla. Että 8 tuntia! 4 tuntia vielä ymmärtää, mutta se alkaa jo olla maksimi. Ap tarkotiti 8 tunnilla varmaan jotain muuta? Jos ei, kirjoittaisin tuosta vaikka yleisönosastoon.

[QUOTE="mei";22118524]Anteeks mut miks olitte siellä päivytyksessä 8h?? :o Jos lapsi on niin hyvä kuntoinen että jaksaa juosta 8h niin tuskin on tarvetta päivystyslääkäriin :o[/QUOTE]

mistäs se tiedetään kuka on ollu kipeä ja onko ollu pakkosauma ottaa lapsi mukaan. Joskus oon minäkin ollu miehen takia ja taapero mukana.

mistäs se tiedetään kuka on ollu kipeä ja onko ollu pakkosauma ottaa lapsi mukaan. Joskus oon minäkin ollu miehen takia ja taapero mukana.

Jos mun mies on kipee niin se osaa kyllä siellä päivystykssä jonottaa aivan itsekseen, ettei lapsen tarvi mukana olla ja sama jos mä oon kipee. Miks ihmeessä joku istuu aikuisen kanssa päivystyksessä jos siis on lapsia, et ne lapsetki pitää viedä sinne mukaan jonottamaan :headwall:

itse olin jonkin aikaa sitten päivystyksessä ITSENI takia ja en vaan millään saanut lasta hoitoon kenellekään joten pakko oli ottaa mukaan (koska itselläni oli todellakin tarve sinne mennä) ja ei kyllä ollut pahemmin energiaa itselläni pidellä myöskin vilkasta taaperoa paikoillaan.
Ja sitten toisaalta meidän ylivilkas taapero kyllä jaksaa aika kipeänäkin liikkua heti jos on uudessa paikassa ja on uusia ihmisiä ympärillä, vaikka kotona olisikin väsynyt ja kipeä, jos esim on korvatulehdus tms niin hänelle ei nouse siitä kuume ja vaivaa lähinnä vain niin että huutaa ja valvoo yöt :)
AP toivottavasti siellä istuvilla ihmisillä oli sen verran järkeä päässä että ymmärsivät teitä!

ainakin meillä päivystyksessä touhu menee helposti siihen, että luvataan " tässä on edellä pari ihmistä, kyllä kohta on teidän vuoronne" ja sitten tajuaakin kykkineensä siellä tuntitolkulla! :kieh: kiva siinä sitten tuijotella ajankuluksi ympäriinsä siroteltuja lappuja, joissa lukee kissankokoisin kirjaimin että potilaat hoidetaan tärkeysjärjestyksessä.. :headwall:

Lapsi jaksoi leikkiä, koska oltiin annettu särkylääkettä, jotta kuume laski. Ja kuten jollakin muullakin, meilläkin lapsi jaksaa vieraassa paikassa touhuta paljon paremmin. Nyt vielä kivut tekivät olon ilmeisesti levottomaksi, joka lisäsi vauhtia.

Lopputuloksena oli vauvarokko sekä lisäksi paha angiina, joka tarvitsi lääkitystä. Oltiin jo kaksi yötä valvottu huutavan lapsen kanssa, joka ei ollut syönyt mitään (onneksi kuitenkin jotain suostui juomaan), kun edes särkylääkkeillä ei pystynyt nukkumaan ja niilläkään kuume meinasi aina liian usein nousta takaisin.

Osittain aikaa verikokeiden ja virtsakokeiden ottamiseen ja odottamiseen, joten ei noin vain voitu lähteä poiskaan. Toisekseen eihän me aluksi tiedetty, että noin kauan menee. Kyllä tuolla tuli aika montaa kertaa mietittyä miksi me täällä ollaan, mutta todettiin, ettei ole oikein vaihtoehtoja.

Kolmannekseen oli myös epäilys munuaistulehduksesta, joten ei voinut ihan huvikseen lähteä kotiin särkylääkkeiden voimalla, kun "emmä tykkää täällä olla".

Neljännekseen tässä kaupungissa ei ole yhtään yksityistä auki sunnuntaina, joka pystyisi tekemään labratestejä.

Kiitos kuitenkin hyvin kärsivällisille kanssaodottajille. Leikkitilakin toki oli, mutta lapsi eihän siellä koko aikaa jaksanut kykkiä. Eikä tietenkään saanut kurkkukivultaan nukuttuakaan hetkeäkään.

Ja siis täsmennykseksi, että meillä meni siis melkein 4 h ennen kuin ekan kerran päästiin hoitajalle ja päästiin edes noita testejä ottamaan. Testien valmistumisen jälkeenkin meni vielä melkein tunti, että vihdoin nähtiin ekan ja ainoan kerran lääkäri. Eli testeihin menevä aika ei selitä kuin pieneltä osin ajan pituutta.

En kyllä tajua miksei SAIRAALASSA saisi juosta! Käytävillä vielä, ei siis huoneissa. Eri juttu jos juoksee jossain kirkossa tai konsertissa mutta itse olen vain mielissäni kun edes jotain piristystä on siihen tylsyyteen.

Mun taaperollanikin on taipumus, että kuumeisena alkaa juosta täysin päättömästi ja todellakin vauhti vain kasvaa mitä enemmän on kuumetta. Lapsi on kuin tulisilla hiilillä jos on paikoillaan ja ihan tavallisessa nuhakuumeessakin herää monta kertaa yössä pyrähtäen samantien kiljuen juoksuun, kun taas tavallisesti nukkuu rauhallisesti koko yön ja aamulla herää hitaasti venytellen. Voimia ap:lle, on varmasti ollut raskasta, mutta ei sairaala tai terveyskeskus kuulu muutenkaan niihin paikkoihin missä kuuluisikaan käyttyä kaikkien sääntöjen mukaan, vaan sairaana on muillakin omia vapauksia käytöksessä, joita travitsee vain hyväksyä.

Kyllä kanssa ihmiset pitää ottaa huomioon oli paikka mikä tahansa. Ja tosi kurjaa olla kipeenä päivystyksessä jonottamassa kun siellä uusavuttomat vanhemmat antaa kakaransa kiljua, juosta ja rääkyä miten tykkää.
Mun lapset on paikallaan pitkiäki aikoja kun niillä on jotaki puuhaa oli kipeitä tai ei ihmisiä ei saa häiritä. Se että lapsi on paikallaan vaan vaatii vanhemmalta vähän enemmän vaivaa, et jaksaa sille lukea tai piirrellä tms. mitä puuhaa noissa yleensä on. Mut äiskästä on toki paljon kivempi lueskella aikakausilehtiä siinä aulassa ja antaa kakaran rieuhua siellä vailla mitään tolkkua. Toivottavasti sattuu sun omalle kohdalle tollanen tapaus kun oot itse siellä kipeenä jonottamassa ja jonkun räkänokka pitää hirveetä huuto-juoksu-älämölöä :kieh:

[QUOTE="mei";22119127]Kyllä kanssa ihmiset pitää ottaa huomioon oli paikka mikä tahansa. Ja tosi kurjaa olla kipeenä päivystyksessä jonottamassa kun siellä uusavuttomat vanhemmat antaa kakaransa kiljua, juosta ja rääkyä miten tykkää.
Mun lapset on paikallaan pitkiäki aikoja kun niillä on jotaki puuhaa oli kipeitä tai ei ihmisiä ei saa häiritä. Se että lapsi on paikallaan vaan vaatii vanhemmalta vähän enemmän vaivaa, et jaksaa sille lukea tai piirrellä tms. mitä puuhaa noissa yleensä on. Mut äiskästä on toki paljon kivempi lueskella aikakausilehtiä siinä aulassa ja antaa kakaran rieuhua siellä vailla mitään tolkkua. Toivottavasti sattuu sun omalle kohdalle tollanen tapaus kun oot itse siellä kipeenä jonottamassa ja jonkun räkänokka pitää hirveetä huuto-juoksu-älämölöä :kieh:[/QUOTE]

Me kyllä viihdytettiin lasta niin paljon kuin pystyttiin ja kiellettiin kiljumasta. Yritettiin käydä kävelemässä rauhallisesti jne. Mutta ei tuota oikeasti saa mitenkään pysymään 8 tuntia rauhassa istuskelemassa, varsinkin kun uudessa paikassa haluaa ehdottomasti tutkia kaiken eivätkä lelut jaksa kauaa kiinnostaa. Jos oltaisiin yritetty estää kulkemasta, niin kaikki olisivat saaneet kuunnella kurkku suorana huutavaa muksua. Oli siis pakko toimia niin, että häirittiin mahdollisimman vähän, mutta täysin "häiriöttömäksi" tuon ikäistä ei saa vaikka miten päin olisi ja yriettiin välttää paikkoja, joissa oli kovin sairaan näköisiä odottajia. Mutta kun niitä odottajia oli kaikki paikat täynnä.

8 tuntia on kuitenkin pitkä aika väsyneelle ja normaalistikin vilkkaalle taaperolle olla paikallaan.

Ja koska meitä oli lapsen kanssa siellä kaksi, viihdytettiin välillä muitakin lapsia, koska omamme ei ollut siellä todellakaan ainoa pitkään odottava.

[QUOTE="mei";22119127]Kyllä kanssa ihmiset pitää ottaa huomioon oli paikka mikä tahansa. Ja tosi kurjaa olla kipeenä päivystyksessä jonottamassa kun siellä uusavuttomat vanhemmat antaa kakaransa kiljua, juosta ja rääkyä miten tykkää.
Mun lapset on paikallaan pitkiäki aikoja kun niillä on jotaki puuhaa oli kipeitä tai ei ihmisiä ei saa häiritä. Se että lapsi on paikallaan vaan vaatii vanhemmalta vähän enemmän vaivaa, et jaksaa sille lukea tai piirrellä tms. mitä puuhaa noissa yleensä on. Mut äiskästä on toki paljon kivempi lueskella aikakausilehtiä siinä aulassa ja antaa kakaran rieuhua siellä vailla mitään tolkkua. Toivottavasti sattuu sun omalle kohdalle tollanen tapaus kun oot itse siellä kipeenä jonottamassa ja jonkun räkänokka pitää hirveetä huuto-juoksu-älämölöä :kieh:[/QUOTE]

Sun lapset ovat sitten uskomattoman rauhallisia pakkauksia, jos ne 8 tuntia piirtelevät ja kuuntelevat satuja. Kyllä mun omanikin tekevät tätä, mutta eivät todellakaan 8 tuntia, eivät edes neljää tuntia tuohon kykenisi.

[QUOTE="poikia3";22119545]Sun lapset ovat sitten uskomattoman rauhallisia pakkauksia, jos ne 8 tuntia piirtelevät ja kuuntelevat satuja. Kyllä mun omanikin tekevät tätä, mutta eivät todellakaan 8 tuntia, eivät edes neljää tuntia tuohon kykenisi.[/QUOTE]

Minullekin tuli mieleen jonkinlainen kehityshäriiö tms.
Siis jos taaperoikäinen istuu rauhallisesti paikallaan 8 tuntia...
:confused:

[QUOTE="poikia3";22119545]Sun lapset ovat sitten uskomattoman rauhallisia pakkauksia, jos ne 8 tuntia piirtelevät ja kuuntelevat satuja. Kyllä mun omanikin tekevät tätä, mutta eivät todellakaan 8 tuntia, eivät edes neljää tuntia tuohon kykenisi.[/QUOTE]

Peesi! Kun en tiedä yhtään aikuistakaan joka kiltisti istuisi ja odottaisi 8 tuntia päivystyksessä kun on kipeä ja väsynyt.

Ei oo kehityshäiriö :D mun yhdelläkään lapsella ja onpa tuon kuopuksen kanssa tullu istuttua tunti jos toineki sairaalassa, päivystyksessä, tk:ssa jne. eikä oo ikinä tullu mieleen antaa lapsen juoksennella kiljuen häiritsemässä ihmisiä. No mutta nää teidän jutut on näitä palstan elämääkin ihmeellisempiä juttuja :D toki tuollaisiin törppöihin tuolla irl törmää jotka ei osaa lastensa kanssa olla ja todellaki antavat kakaroiden kiljua ja juosta ihan missä vaan.
Ja onhan se niiiiiin paljon helpompaa lueskella sitä seiskalehteä siellä pävystyksessä kuin viihdyttää lastaan ja pitää tätä rauhallisena jotta muutkin ihmiset sais olla rauhassa. Joopa joo uusavuttomuus palstamamma (ja sen mies ) on nimesi :kieh:

[QUOTE="mei";22119632]Ei oo kehityshäiriö :D mun yhdelläkään lapsella ja onpa tuon kuopuksen kanssa tullu istuttua tunti jos toineki sairaalassa, päivystyksessä, tk:ssa jne. eikä oo ikinä tullu mieleen antaa lapsen juoksennella kiljuen häiritsemässä ihmisiä. No mutta nää teidän jutut on näitä palstan elämääkin ihmeellisempiä juttuja :D toki tuollaisiin törppöihin tuolla irl törmää jotka ei osaa lastensa kanssa olla ja todellaki antavat kakaroiden kiljua ja juosta ihan missä vaan.
Ja onhan se niiiiiin paljon helpompaa lueskella sitä seiskalehteä siellä pävystyksessä kuin viihdyttää lastaan ja pitää tätä rauhallisena jotta muutkin ihmiset sais olla rauhassa. Joopa joo uusavuttomuus palstamamma (ja sen mies ) on nimesi :kieh:[/QUOTE]

Eli sinä olet hyvä ja taitava, muut huonoja? Sun lapset on oikein kasvatettu ja muut väärin jos eivät ole yhtä hienosti kun omasi? kiillotahan vielä vähän sitä kehääsi.

Hauskoja ovat tuollaiset lapset. Heidän kanssaan voi vähän hassutella. Puheikäisiltä voi kysyä, että "Osaatkos sinä hypätä korkeammalle kuin tämä talo?" Kun lapsi pudistaa päätään, jatkan "Ihan varmasti osaat, sillä eihän tämä talo osaa hypätä ollenkaan!"

8 h? Jäätävää.

Ei mua juoksenteleva taapero haittaisi, mua haittaa päivystyksessä örisevät alleen kusevat känniset äijät, tappelevat pariskunnat ja valittavat akat.

Taaperossa, joka on paikallaan 8 h, on varmasti jokin vialla :D. No ei kai, mutta väkisinhän hän on luonteeltaan ja temperamentiltaan todella rauhallinen, jos kerran istuu paikoillaan nätisti työpäivän mittaisen ajan.

Yhteistyössä