Päivystyksessä lapsi juoksi ympäriinsä käytävillä häiriten sairaita ihmisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mei";22118524]Anteeks mut miks olitte siellä päivytyksessä 8h?? :o Jos lapsi on niin hyvä kuntoinen että jaksaa juosta 8h niin tuskin on tarvetta päivystyslääkäriin :o[/QUOTE]

Monissa paikoissa on sääntö, että jos välillä lähtee pois terveyskeskuksesta, joutuu takaisin jonon hännille, eikä aikoja omalle lääkärille saa kuin aikaisintaan seuraavassa kuussa (jos edes on omaa lääkäriä, niitäkään ei kaikilla ole lääkäripulan vuoksi) Joskus vain on pakko saada kuitenkin esimerkiksi lääkkeet tulehdukseen tmv.

Eli sinä olet hyvä ja taitava, muut huonoja? Sun lapset on oikein kasvatettu ja muut väärin jos eivät ole yhtä hienosti kun omasi? kiillotahan vielä vähän sitä kehääsi.

Ei vaan mulla ei tulis edes mielee antaa lapsen juosta ja häiritä ihmisiä oli kyse ihan mistä paikasta vaan. Ja ihan takuulla on aikuisen järkättävissä se ettei lapsi häiritse ja kilju jossaki sairaalassa. Ihan käsittämätöntä itsekeskeisyyttä tollanen, että voi voi kun ei tälle nyt voi mitään asenne :headwall: jos ei pärjää taaperon kanssa tollaisissa satunnaisissa tilanteissa niin onnee vaan kun niistä kasvaa isompia.

[QUOTE="mei";22119804]Ei vaan mulla ei tulis edes mielee antaa lapsen juosta ja häiritä ihmisiä oli kyse ihan mistä paikasta vaan. Ja ihan takuulla on aikuisen järkättävissä se ettei lapsi häiritse ja kilju jossaki sairaalassa. Ihan käsittämätöntä itsekeskeisyyttä tollanen, että voi voi kun ei tälle nyt voi mitään asenne :headwall: jos ei pärjää taaperon kanssa tollaisissa satunnaisissa tilanteissa niin onnee vaan kun niistä kasvaa isompia.[/QUOTE]

Sulla on apaattisia lapsia, jos ne kykenee istumaan 8 tuntia paikallaan hiljaa.

Mulla ei ole enää taaperoita, vanhin on jo 13 v, kuopus 5 v. Eivätkä nämäkään istu 8:aa tuntia paikallaan hiljaa. Eikä tarvitsekaan, eihän tuota tehdä koulussakaan. Aikuinen ihminenkään ei tauotta jaksa keskittyä johonkin kahdeksaa tuntia - pienet tauot tekevät työstäkin tehokkaampaan.

Kun menen lasten kanssa päivystykseen varaan heille viihdykettä mukaan, samoin syötävää ja juotavaa - jos lapset saavat niitä nauttia. Lasten kanssa luetaan, piirretään, mutta todellakin tehdään paljon muutakin. Mutta kahdeksaa tuntia hiljaa eivät mun lapseni todellakaan ole!

Enkä kyllä usko tosiaankaan, että sinunkaan ovat - tai että jaksat omia lapsiasi tauotta viihdyttää sen kahdeksan tuntia.

Ja ei - minä en lue päivystyksessä tai missään muuallakaan seiskaa, jotain muuta voin lukeakin, jos mulla on mies mukana ja hän vahtii lasta tai lapsi leikkii rauhallisesti.

Ja itkua ja meteliä tulee myös kipeästä lapsesta, joka itkee esim. kipeitä korviaan.

Taisi olla meitä avuttomia välinpitämättömiä vanhempia eilen päivystys täynnä, kun niitä juoksentelijoita oli aika monta muutakin. (Paljon pahempiakin kuin omani.) Ainoastaan pari jaksoi olla paikallaan pidempään, mutta ne olivatkin niin kipeitä, etteivät enää meinanneet enää istumassakaan pysyä.

Ja oikeasti miten ihmeessä saa lapsen olemaan täysin häiritsemättä muita? Kun ei se lapsi ihan oikeasti pysy kahdeksaa tuntia istumassa parin neliömetrin leikkialueella. Vaikka miten yrittäisi viihdyttää, lukea, piirtää, jutella, hypätä, askarrella, pomputtaa, lorutella ja vaikka mitä (näitä kaikkia tehtiin), jossain vaiheessa tulee tylsää ja sitten aletaan huutamaan. Sekö ei sitten muita ihmisiä häiritsisi? Nyt lapsi sentään oli aika hiljaa, kun pääsi välillä kulkemaan eikä pahemmin tullut tarvetta huutaa ja kiljua.

mistäs se tiedetään kuka on ollu kipeä ja onko ollu pakkosauma ottaa lapsi mukaan. Joskus oon minäkin ollu miehen takia ja taapero mukana.
Jos mun mies on kipee niin se osaa kyllä siellä päivystykssä jonottaa aivan itsekseen, ettei lapsen tarvi mukana olla ja sama jos mä oon kipee. Miks ihmeessä joku istuu aikuisen kanssa päivystyksessä jos siis on lapsia, et ne lapsetki pitää viedä sinne mukaan jonottamaan :headwall:[/QUOTE]
Jos se mies on se sama heppu jolle pitää perunatkin kuoria valmiiksi tai ei suostu syömään.

Taisi olla meitä avuttomia välinpitämättömiä vanhempia eilen päivystys täynnä, kun niitä juoksentelijoita oli aika monta muutakin. (Paljon pahempiakin kuin omani.) Ainoastaan pari jaksoi olla paikallaan pidempään, mutta ne olivatkin niin kipeitä, etteivät enää meinanneet enää istumassakaan pysyä.

Ja oikeasti miten ihmeessä saa lapsen olemaan täysin häiritsemättä muita? Kun ei se lapsi ihan oikeasti pysy kahdeksaa tuntia istumassa parin neliömetrin leikkialueella. Vaikka miten yrittäisi viihdyttää, lukea, piirtää, jutella, hypätä, askarrella, pomputtaa, lorutella ja vaikka mitä (näitä kaikkia tehtiin), jossain vaiheessa tulee tylsää ja sitten aletaan huutamaan. Sekö ei sitten muita ihmisiä häiritsisi? Nyt lapsi sentään oli aika hiljaa, kun pääsi välillä kulkemaan eikä pahemmin tullut tarvetta huutaa ja kiljua.

Eikö tossa sun otsikossa lue, että lapsi juoksi ympäri päviystystä häiriten sairaita ihmisiä?? Eikö se nyt ookkaa juossu ja kiljunu ja häirinny ihmisiä?? Miten se nyt tarina näin muuttu? Tossa sun aloituksessa kirjoitit että sitä ei saanu paikallaan olee millään. Ja nyt sitte ootki viihdyttäny ja se on sivästi vähän tassutellu siellä :laugh: yeah right :laugh:

[QUOTE="mei";22120139]Eikö tossa sun otsikossa lue, että lapsi juoksi ympäri päviystystä häiriten sairaita ihmisiä?? Eikö se nyt ookkaa juossu ja kiljunu ja häirinny ihmisiä?? Miten se nyt tarina näin muuttu? Tossa sun aloituksessa kirjoitit että sitä ei saanu paikallaan olee millään. Ja nyt sitte ootki viihdyttäny ja se on sivästi vähän tassutellu siellä :laugh: yeah right :laugh:[/QUOTE]

Minä ainakin tajusin otsikon olevan vitsi. Ikäänkuin se olisi jonkun lapsen juttelusta ja kävelystä tuohtuneen liioittelevan kansalaisen kirjoittama.

Näin ainakin oletin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22120095:
Jos se mies on se sama heppu jolle pitää perunatkin kuoria valmiiksi tai ei suostu syömään.

[QUOTE="mei";22120143]Juu taita olla sama porukka kyseessa :laugh:[/QUOTE]

Plussa on täynnä mitä ihmeellisimpiä asioita. Tää on varmaan ainoa paikka missä mammoilla kiristyy toosat joka synnytyksessä, taaperot imetetään 3 vuotiaaksi kahviloissa ja perhepedissä nukutaan niin kauan kuin siihen mahtuu.

Mun älliin ei mahdu mikä on niin kiireellistä että pitää mennä päivystykseen jonottamaan 8 tuntia.

Mitä itse olen joskus päivystyksessä joutunut odottamaan olen ollut sen verran kipeä että kerran jopa itkin siellä, niin, aikuinen nainen.
ei minua juoksentelevat lapset tai muut potilaat ole siellä koskaan häirinneet :)

[QUOTE="mei";22120139]Eikö tossa sun otsikossa lue, että lapsi juoksi ympäri päviystystä häiriten sairaita ihmisiä?? Eikö se nyt ookkaa juossu ja kiljunu ja häirinny ihmisiä?? Miten se nyt tarina näin muuttu? Tossa sun aloituksessa kirjoitit että sitä ei saanu paikallaan olee millään. Ja nyt sitte ootki viihdyttäny ja se on sivästi vähän tassutellu siellä :laugh: yeah right :laugh:[/QUOTE]

Otsikko oli vähän kärjistys, mutta kuten kirjoitin lapsella ei tullut PAHEMMIN tarvetta juosta. Kyllä se sitäkin teki, kun ei tuon ikäinen vielä oikein tajua juoksemisen tai kävelemisen eroa. Ja välillä kiljahtelikin innoissaan ja halusi juosta toisen lapsen perässä, vaikka hyssyteltiinkin olemaan hiljempaa.

Ei siis kiljunut paljoakaan, mutta satunnaisesti kiljahteli. Äänenkäyttö ei nyt muuten tuon ikäisellä ole aina kovin hiljaista, mutta se nyt ei kamalasti erottunut muiden lasten vastaavista. Käveli paljon ja juoksi jonkin verran. Riehumalla juoksi vähän silloin tällöin.

Mutta kyllä mä voisin kuvitella, että kovin kipeänä ollessa olisi vähän rasittavaa katsella viidettäkymmenettä kertaa innoissaan ohi touhottavaa taaperoa, vaikka ei varsinaisesti riehu ja kilju, ravaa kuitenkin ja höpöttää omiaan. Vaikka olihan siellä niitä ravaajia paljon muitakin, aikuisia ja lapsia, henkilökuntaa ja potilaita, eli en tiedä erottuiko siitä häiriöstä kuinka paljon, mutta minä kun mielellään antaisin sairaille rauhan sairastaa.

Ei mua häiritsisi meluavat lapset päivystyksessä, lapset on lapsia ja eihän kukaan siellä huvikseen istu tuntitolkulla. :) Enemmän mua häiritsee ne örisevät juopot. Noi yhteispäivystykset on kyllä ihan suolesta, mä jonotin kerran sairaan lapsen kanssa kaksi tuntia ja tiedän kyllä, pääsin vielä helpolla. Mutta ei se siltä tuntunut kun lapsi tosiaan oli sairas.

Edelleen jos lapsi on niin täpäkässä kunnossa, että jaksaa juoksennella ja kiljua riemusta (?) 8h niin mun mielestä se ei ole niin kipeä, et jonottaisin tollasta aikaa sunnuntaina kun maananataina on mahdollista mennä omalääkärille pienemmällä jonottamisella. Siis 8h :o ja sen ajan siis ap:n lapsi on ollu sellasessa kuosissa, että on jaksanu juoksennella :o

Eli sun mielestä on ok, että lapsesi häritsee sairaita ihmisiä? Mitä olisit tehnyt, jos joku olisi tuskissaan sanonut, että mekastus (oli kuinka äänekästä/hiljaista tahansa) vain pahentaa oloa? Antanut lapsen jatkaa hajoituksia ja sanonut, että nicopetterillä on vain niin paljon energiaa~?

[QUOTE="mei";22121119]Edelleen jos lapsi on niin täpäkässä kunnossa, että jaksaa juoksennella ja kiljua riemusta (?) 8h niin mun mielestä se ei ole niin kipeä, et jonottaisin tollasta aikaa sunnuntaina kun maananataina on mahdollista mennä omalääkärille pienemmällä jonottamisella. Siis 8h :o ja sen ajan siis ap:n lapsi on ollu sellasessa kuosissa, että on jaksanu juoksennella :o[/QUOTE]

Kuten sanoin aiemmin: Lapsi oli lääkittynä kuume- ja särkylääkkeillä, joten siksi jaksoi. Ongelmana oli, että noiden vaikutus ei kestänyt niin kauaa, että olisi voinut antaa seuraavan annoksen ja väliaikana kuume nousi korkeaksi ja lapsi itki ja huusi. Ei ollut kahteen yöhön saanut nukuttua kuin ihan pieniä pätkiä lääkityksestä huolimatta. Jo tuonkin vuoksi sekä siksi, ettei lapsi ollut syönyt pariin päivään istuin mieluummin päivystyksessä, kuin valvoin taas yhden yön.

Kolmannekseen lapsella oli epäilys munuaistulehduksesta, joka vaatii osastohoitoa ja on sen verran vaarallinen, että hoitoonpääsyä ei voi lykätä päiväkaupalla. Se voi vahingoittaa munuaisia ja olla hengenvaarallinen Olin jo yrittänyt selvitä maanantaihin, mutta eilen tilanteen mennessä koko ajan pahemmaksi oli pakko lähteä lääkäriin.

Ja luuletteko todella, että meille kerrottiin tuonne mennessämme, että menee noin kauan? Missä vaiheessa olisi pitänyt lähteä pois? Silloin kun vasta odotimme hoitajalle? Kun olimme odottaneet pari tuntia ja huomasimme, ettei oltu vieläkään päästy, mutta oletimme, että asia edistyy nopeasti sen jälkeen? Kun olimme päässeet hoitajalle ja odotimme lisäkokeita luullen, että ne saadaan pian? Kun kokeet oli vihdoin otettu ja luulimme, että tulokset valmistuvat pian (tämä oli ainoa mistä saimme aikaarvion) ja pääsemme lääkärille? Kun tiesimme, että tulokset ovat todennäköisesti tulleet ja pääsisimme seuraavaksi vihdoin lääkärille? Joka välissä meni aikaa kauan.

Ja sitten jos tuloksena olisikin ollut munuaistulehdus, mitähän täällä sitten olisi sanottu, jos olisin lähtenyt kesken pois ja lapsen munuaiset olisivat vaurioituneet, kun "emmä viittinyt odottaa"?

[QUOTE="vieras";22121201]Eli sun mielestä on ok, että lapsesi häritsee sairaita ihmisiä? Mitä olisit tehnyt, jos joku olisi tuskissaan sanonut, että mekastus (oli kuinka äänekästä/hiljaista tahansa) vain pahentaa oloa? Antanut lapsen jatkaa hajoituksia ja sanonut, että nicopetterillä on vain niin paljon energiaa~?[/QUOTE]

Jos mun lapsi juoksisi päivystyksessä käytävällä ja joku siitä valittaisi niin joo, olisin silti antanut lapsen juosta. Jos lapsi erikseen ottaa jonkun ihmisen jolle menee selittämään vaikka toinen siitä tuskastuu, tuijottaa tms. niin siihen puuttuisin. Ei noi päivystykset kivoja paikkoja ole, ei lapsillekaan! Jos lapsi pelkällä olemassa olollaan pahentaa jonkun oloa niin oikeasti voi voi. En mä sen takia oman lapseni oloa pahentaisi, että joku lapsivihaaja saisi olla täydessä hiljaisuudessa. Mun mielestä on lähinnä järkyttävää miten huonosti ihmiset nykyään sietää toisiaan ja varsinkin eri ikäisiä kuin itse on. Ja kuten sanottu, jos lapsi erikseen häiriköi jotain se on eri asia.

Voisin hyvin kuvitella, et tollaseen päivystykseen sattuu tosi kipeitä ihmisiä vaikka migreenipotilaita ja siinä sitte ap:n ja ketjun muidenki herrantertut ja nicopedderit juoksentelee kiljuen niin mahtaa olla olo mukavaa. Mutta onha nicopedderillä oikeus juosta jotta nicopedderin äiskä ja iskä voi lueskella vaikka aikakausilehtiä rasittumatta :kieh: Viis siitä aiheuttaako sen oman lapsen käytös kipuja tai epämukavuutta kanssa ihmisille. Se on tätä minäminäminäminäMINÄ!!! aikakautta parhammillaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näkymätönkö;22121247:
Jos mun lapsi juoksisi päivystyksessä käytävällä ja joku siitä valittaisi niin joo, olisin silti antanut lapsen juosta. Jos lapsi erikseen ottaa jonkun ihmisen jolle menee selittämään vaikka toinen siitä tuskastuu, tuijottaa tms. niin siihen puuttuisin. Ei noi päivystykset kivoja paikkoja ole, ei lapsillekaan! Jos lapsi pelkällä olemassa olollaan pahentaa jonkun oloa niin oikeasti voi voi. En mä sen takia oman lapseni oloa pahentaisi, että joku lapsivihaaja saisi olla täydessä hiljaisuudessa. Mun mielestä on lähinnä järkyttävää miten huonosti ihmiset nykyään sietää toisiaan ja varsinkin eri ikäisiä kuin itse on. Ja kuten sanottu, jos lapsi erikseen häiriköi jotain se on eri asia.

Luitko ollenkaan tekstiä, johon vastasit ja jota lainasit? Kuka siinä "lapsen pelkästä olemassa olosta" ja "lapsivihaajasta" puhui? Kuvitteellisessa tilanteessa oli siis tuskissaan oleva sairas, jonka oloa lapsen juoksentelu ja metakointi huonontaa. Ja antaisit siis lapsesi terrorisoida tätä potilasta ihan vapaasti ja vielä kaupan päälle haukkuisit häntä lapsivihaajaksi. Hyvä kasvattaja ja esimerkki lapselle joo...

Alkuperäinen kirjoittaja näkymätönkö;22121247:

Niin sehän on erikseen häiriköimistä, että antaa sen lapsen siellä juosta ja kiljua. Mutta juu mitäpä siitä onko jollaki toisella epämukavaa kunhan vaan itsellä ei ole - eikös? :kieh:

[QUOTE="mei";22119127]Kyllä kanssa ihmiset pitää ottaa huomioon oli paikka mikä tahansa. Ja tosi kurjaa olla kipeenä päivystyksessä jonottamassa kun siellä uusavuttomat vanhemmat antaa kakaransa kiljua, juosta ja rääkyä miten tykkää.
Mun lapset on paikallaan pitkiäki aikoja kun niillä on jotaki puuhaa oli kipeitä tai ei ihmisiä ei saa häiritä. Se että lapsi on paikallaan vaan vaatii vanhemmalta vähän enemmän vaivaa, et jaksaa sille lukea tai piirrellä tms. mitä puuhaa noissa yleensä on. Mut äiskästä on toki paljon kivempi lueskella aikakausilehtiä siinä aulassa ja antaa kakaran rieuhua siellä vailla mitään tolkkua. Toivottavasti sattuu sun omalle kohdalle tollanen tapaus kun oot itse siellä kipeenä jonottamassa ja jonkun räkänokka pitää hirveetä huuto-juoksu-älämölöä :kieh:[/QUOTE]

Todella ahdasmielistä tekstiä, huh huh. Tämä kuuluu kastiin, lapset saa näkyä muttei kuulua. Annatko selkäänkin?

[QUOTE="mei";22121119]Edelleen jos lapsi on niin täpäkässä kunnossa, että jaksaa juoksennella ja kiljua riemusta (?) 8h niin mun mielestä se ei ole niin kipeä, et jonottaisin tollasta aikaa sunnuntaina kun maananataina on mahdollista mennä omalääkärille pienemmällä jonottamisella. Siis 8h :o ja sen ajan siis ap:n lapsi on ollu sellasessa kuosissa, että on jaksanu juoksennella :o[/QUOTE]

Huhhuh!!! Luitko yhtään mitä lapsella epäiltiin olevan ja mitä hänellä todettiin? Sinusta se ei ole päivystysasia? Selevä... :headwall:

Onpa outoa, että antaisitte vaan lastenne juosta ja ihan selkeästi häiritä sairaita ihmisiä. Siis en puhu nyt mistään pikkuhäirinnästä vaan jostain tosi äänekkäästä mekastuksesta. Ja että antaisitte tämän tapahtua, vaikka joku nätisti ja voipuneesti sanoisi, että voisitteko mitenkään laittaa lastanne kuriin kun ei nyt ihan oikeasti jaksaisi millään.? Outoa.

[QUOTE="Vieras";22377701]Onpa outoa, että antaisitte vaan lastenne juosta ja ihan selkeästi häiritä sairaita ihmisiä. Siis en puhu nyt mistään pikkuhäirinnästä vaan jostain tosi äänekkäästä mekastuksesta. Ja että antaisitte tämän tapahtua, vaikka joku nätisti ja voipuneesti sanoisi, että voisitteko mitenkään laittaa lastanne kuriin kun ei nyt ihan oikeasti jaksaisi millään.? Outoa.[/QUOTE]

Usein tuo on pienempi paha... Jos lapsi rupeaa kiukuttelemaan ja kiljumaan harmista, niin kaikki kärsivät paljon enemmän, myös ulkopuoliset.

[QUOTE="mei";22119127]Kyllä kanssa ihmiset pitää ottaa huomioon oli paikka mikä tahansa. Ja tosi kurjaa olla kipeenä päivystyksessä jonottamassa kun siellä uusavuttomat vanhemmat antaa kakaransa kiljua, juosta ja rääkyä miten tykkää.
Mun lapset on paikallaan pitkiäki aikoja kun niillä on jotaki puuhaa oli kipeitä tai ei ihmisiä ei saa häiritä. Se että lapsi on paikallaan vaan vaatii vanhemmalta vähän enemmän vaivaa, et jaksaa sille lukea tai piirrellä tms. mitä puuhaa noissa yleensä on. Mut äiskästä on toki paljon kivempi lueskella aikakausilehtiä siinä aulassa ja antaa kakaran rieuhua siellä vailla mitään tolkkua. Toivottavasti sattuu sun omalle kohdalle tollanen tapaus kun oot itse siellä kipeenä jonottamassa ja jonkun räkänokka pitää hirveetä huuto-juoksu-älämölöä :kieh:[/QUOTE]

Hahaha!! Tähän kohtaan vois lainata vähän Vilijonkkaa: "Kiltit lapset näkyvät, eivät kuulu" xD

Yhteistyössä