Pakko hehkuttaa tätä hyvää oloa! yh kuittaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Superonnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Superonnellinen

Vieras
:D olen niin super onnellinen! olen 3lapsen onnellinen yksinhuoltaja ja tällä hetkellä äitiyspäivärahalla. Mun ja lasten elämä on aivan ihanaa! Olen super ilmoinen siitä että osaan nauttia pienistä iloisista asioista ja saan asiasta kun asiasta hyvän olon :) vaikka vauva valvottaa ja olen herännyt joka yö viimeiset 8kk niin silti on pirteä olo ja jaksaa vanhempien lasten kanssa touhuta. Kesä on ihana! ihanaa on myös se miten hienosti oon näistä äitiyspäivärahoista onnistunut säästämään sukanvarteen meidän pikku perheellemme. :) nyt on jo 6000e kasassa pahan päivän varalle. ;D joku sanoi että yksinhuoltajat ei osaa pitää raha-asioistaan huolta mutta taidan olla toista maata. Toimeentulotukee en tarvi, enkä aio hakee, kun pärjätään ilmankin. Kotihoidontuki ja lapsilisät riittää meille elämiseen. Ja en oo mitenkään rikas ollu aikoinaan, ihan alle tonnin äitiyspäiväraha oli ja silti onnistuin säästämään. En voi hehkuttaa tutuille mitään kun johan tulee kauheesti köyhiä kavereita ylimmiksi ystäviksi, jos joku tajuaa et mulla on noin paljon raha säästössä. :O oon muille köyhä mutta onnellinen <3

"En voi hehkuttaa tutuille mitään kun johan tulee kauheesti köyhiä kavereita ylimmiksi ystäviksi, jos joku tajuaa et mulla on noin paljon raha säästössä."
Hirn.:D Itselläni 25t, enkä koe olevani edes varakas.

sehän se , kun olen tän 9kk aikana sääästänyt äitiyspäivärahoista tuon 6000e :) ja silti ollaan eletty leveästi. Onhan se ihan eri asia säästää vuosia ja saada noin iso summa kasaan kun jostain kelan tuesta säästää sukan varteen 3lapsen kanssa. :) vaatii jo hiukan suunnitelmaa :D minulle tuo 25t olisi todella iso raha säsätössä. Ei stressiä olkapäillä.

Mä oon kokenut sen että kun kerrot olevasi vähänkään varakas ja yksin eläjä niin johan on lokkeja ympärillä lainaamassa rahaa ja vinkumassa eikä sitten maksetakkaan takaisin. :/ ja ihmiset tuntuu olevan kateellisia jos on esim joku perhe jossa molemmat vanhemmat töissä ja molempien palkka menee kädestä suuhun niin jos kerron olevani yksinhuoltaja ja vielä että oon saanut kerättyä säästoöön rahaa niin kateuttahan se saa aikaan. :/ tosiasia on. enkä oo ollenkaan semmoine ihminen et julkisesti rehentelisin saavutuksillani :) täällä voin kuiskata olevani tyytyväinen siihen miten hyvin oon saanut sukanvarteen meille rahaa.

sehän se , kun olen tän 9kk aikana sääästänyt äitiyspäivärahoista tuon 6000e :) ja silti ollaan eletty leveästi. Onhan se ihan eri asia säästää vuosia ja saada noin iso summa kasaan kun jostain kelan tuesta säästää sukan varteen 3lapsen kanssa. :) vaatii jo hiukan suunnitelmaa :D minulle tuo 25t olisi todella iso raha säsätössä. Ei stressiä olkapäillä.
Ymmärrän, mutta onhan tuo nyt erikoista luulla tulevan paljon köyhiä kavereita jos vaan on muutama tonni säästössä.

Eikä mulla oo tarvetta kenellekkään todistella et oikeasti oon saanut säästettyä :) meillä riitti elämiseen se 500e mikä 3lapsesta tulee lapsilisää. sillä ruoat ja vaatteet ynm. autoo ei oo. suurin osa äitiyspäivärahoista meni aina talteen :) en rava abaareissa ja ostan vaan sen mitä tarvitaan.

näin mä vähän luulen. Ne jotka oikeesti elävät kolmen lapsen kanssa yksinään eivät saa säästettyä 6t 9kk:ssa! Etenkään jos on kotihoidontuella! Taitaa se lastenisä maksella lasten vaatteet, lelut, virikkeet ym. Ja lisäks osan vuokrastakin.

Ja edelleenkään et vastannut siihen että jos et kerran ota itse "varallisuuttasi" ja säästettyjä rahojasi puheeksi niin miten ihmeessä sitten se tulee ilmi ja kärpäset kerääntyy ympärille?

Äitiyspäiväraha on tonnin :) siitä laskut ja lapsilisät menee elämiseen. Yksi vauva vaan kaksi muuta ovat jo paljon vanhempia :) En tarvi elareita, osaan huolehtia sen verran hyvin raha asioistani :)

Miksi lokit kerääntyy ympärille. Ennen kun olin raskaanankaan niin oli ihmisiä jotka pyyteli usein rahaa lainaan ja kyllästyin antamaan kun ei koskaan kuulunut takaisin. Ja kun esität köyhää, ei kukaan tuu sitä vinkumaan. Hyvin oon saanut rahaa säästöön kun en turhia ostele. kyllä tonnin äitiyspäivärahasta jäi hyvin säsätöön. eri asia nyt kun kotihoidontuelle jään ihan kohta :) Ei yhtä nopeasti kerää tollasta summaa, mutta jatkossakin aion olla tarkka rahankäyttäjä :)

Yhteistyössä