Pakko hehkuttaa tätä hyvää oloa! yh kuittaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Superonnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi lokit kerääntyy ympärille. Ennen kun olin raskaanankaan niin oli ihmisiä jotka pyyteli usein rahaa lainaan ja kyllästyin antamaan kun ei koskaan kuulunut takaisin. Ja kun esität köyhää, ei kukaan tuu sitä vinkumaan. Hyvin oon saanut rahaa säästöön kun en turhia ostele. kyllä tonnin äitiyspäivärahasta jäi hyvin säsätöön. eri asia nyt kun kotihoidontuelle jään ihan kohta :) Ei yhtä nopeasti kerää tollasta summaa, mutta jatkossakin aion olla tarkka rahankäyttäjä :)

Olisit yhtä tarkka siitäkin ettet kaikille luusereille lapsia väsäisi.

Älä luule että oikeesti vuokralla asuvalle yh mammalle on joku kade, jolla pikkusen on sukanvarressa :D Me asutaan uudessa omassa rivarissa, käydään töissä ja matkustellaan, ei tarvi laskee rahoja kaupassa.. Sellanen vasta elämää on, ei tollanen että saa tyyliin laskee eikä saa syödä vähän paremminkin.

Kyllä nostan hattua että olet saanut noin hyvin lasten kanssa säästettyä! Meillä ei olis toivoakaan, vaikka äitiyspäiväraha on paljon isompi kun sulla on ja mieskin on töissä. Johonkin se Raha aina vaan uppoaa.

Ja kyllä saan syödä paremmin jos vaan haluan ja kyllä välillä shoppailenkin. Mieluummin vaan säästän :) eikä tässä oo nyt kyse siitä miten leveästi sinä asut miehesi kanssa vaan siitä miten yksinhuoltajana olen onnistunut ja jaksanut rahaa säästää :) Enkä edes tahdoe ttä joku minulle kattellinen on , kun en minäkään muille. Tahdoin vaan omaa onnellisuuttani jakaa, en muuta. Heti ollaan pilkkaamassa ja sättimässä. Tämmmönen tää maa on kun ei täällä kukaan osa olla oikeasti onnellinen toisten puolesta.

Äitiyspäiväraha on tonnin :) siitä laskut ja lapsilisät menee elämiseen. Yksi vauva vaan kaksi muuta ovat jo paljon vanhempia :) En tarvi elareita, osaan huolehtia sen verran hyvin raha asioistani :)

1000 - 666 (säästöön menevä osa) - 200 euroa (vuokraan menevä osa) = 134 euroa. Lisätään lapsilisät 366 euroa tulee tasan 500 euroa. Tällä maksat kaikki laskut ja ruoat itsellesi ja kolmelle lapselle?

Minusta on hienoa, että joku on tyytyväinen elämäänsä, mutta vähän kyllä ihmetyttää, miten voi sanoa, että elää pelkästään pienellä (?) äitiyspäivärahalla ja lapsilisillä ja silti elää leveästi, kun minun mittapuullani tonnin äitiyspäiväraha on aika iso ja jos asumistuki on 500, niin sekin on aika huomattava apu tuossa kohtaa. Ja toisaalta, en tajua, miten leveää elämää pystyy elämään jos käyttää 500 euroa on kuukaudessa laskuihin ja ruokaan, kun meillä 4 henkisessä perheessä menee 400-500 euroa pelkkään ruokaan.

Eli aika suhteellista on leveä elämä ja pienet tuet.

sehän o hienoa että voit olla onnellinen noin vähästä...siis oikeastiko joku hehkuttaa onneaan noin surkeillä säästöillä?!?!?? mä kuolen nauruun täällä

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26671664:
1000 - 666 (säästöön menevä osa) - 200 euroa (vuokraan menevä osa) = 134 euroa. Lisätään lapsilisät 366 euroa tulee tasan 500 euroa. Tällä maksat kaikki laskut ja ruoat itsellesi ja kolmelle lapselle?

Takuulla siinä on elatustukiakin. Vähintään se 150e/kk kelasta. Vaikka mitä sanois. Ja jos on alle 3-vuotias, tulee varmaankin jotain hoitolisiä tuon äitiyspäivärahan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä esimerkki;26671733:
Ilmeisesti tuissa on vielä kiristämisen varaa kun jää säästöönkin.

Juuri näin. Aivan käsittämätöntä, että joku voi saada 500 euroa kuussa asumistukea ja laittaa kaiken sen ja vähän muutakin säästöön. Tämä yhteiskunta ei tosiaan työntekoon kannusta.

Ai ihminen ei saisi enää täällä onnellinenkaan olla siitä mistä on. Sitten voi vasta olla onnellinen, kun on se mies ja talo ja monta kymmentä tuhatta säästössä. Todella sääli niitä, jotka ovat kyenneet onneen vasta tuossa vaiheessa.

minäkin olin vielä 4 vuotta sitten yhden lapsen yksinhuoltaja ja tulin paljon paremmin toimeen kun nyt miehen ja kahen lapsen kanssa. Aina oli rahaa säästössä mut tosin siihen vaikutti se et tein muutamia vuoroja pimeänä töitä. Ne rahat meni kaikki "purkkiin" säästöön ja pääsin etelään lomillekin. Yksinhuoltaja saa jokaisesta lapsesta +50e korotusta lapsilisään. Elatukset tulevat, halusit tai et. Minä saan 200 e elatusta. Ja asumistuki tulee myös jos ei ole töissä, joten näin se vaan menee et ei yksinhuoltajan kannata ees töihin mennä ku saa enemmän rahaa kotona ollessa etkä joudu edes maksamaan päiväkotimaksuja.

Hei! Onpa kiva juttu, että oot saanut säästettyä :) Itsellänikin on säästössä ihan ok summa rahaa, ihan noin pahan päivän varalle. En koskaan kavereilleni puhu säästöistän, eipä se kenellekään kuulu. On mukava tunne, kun tietää että selusta on turvattu :D

Kyllä yksinhuoltajanakin pystyy säästämään jos haluaa, valinnoistahan se on kiinni. Olen siis yh neljälle lapselle.

Yhteistyössä