Pakko kai erota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rikki

Vieras
Mies on henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen, valehtelee ja huijaa..
Jokin silti pitään tässä.
Nyt tuli viimeinen tikki..
Kai se on lähdettävä lasten kanssa vuokrakämppään, jätettävä taakse omakotitalo, mies, kaikki..en tiedä miten selviän..ei ole oikein ketään joka tukisi, kävisi vaikka aluksi usein meillä..nettiin, tai ehkä sen kk maksuun olisi varaa, mutta koneeseen ei..joten sitten ei ole mitään mistä saada jotain tietoa ulkopuolisesta elämästä, yhteyden pito joihinkin menee sitten katkolle kun ei voi sähköpostia lähettää..
kaikki asiat vaikeutuu tuppukylässä kun ei autoa ja neuvola kaukana jne.kaupassa käynnit...
en tiedä kuinka tulen kestämään.aina yksin, sukulaisia ei lähellä jotka voisivat välillä hoitaa tms.

Mikset muuttaisi sinne missä asuu tuttuja ja sukulaisia. Kerralla kunnon muutos, jos muutoksen tielle lähdet. Alku aina vaikeaa mutta kaikesta selviää ja uusia asioita sekä ihmisiä tulee entisten tilalle.

Ikävä ttilanne sulla. Tuppukylissä ei taida netti kuulua vuokraankaan... Pystyisitkö ostamaan tietokoneen osamaksulla? Onko sun pakko jäädä sinne paikkakunnalle? Jos muuttaisit lähemmäksi sukulaisia?

valitettavasti täällä mulla vakityö odottaa, ja myös synnyin seutua..kaverit ja sisarukset asuu sitten ympäri suomea..en tiedä miten tästä voi selvitä. Joudun miestäkin sitten näkemään, kun pyörii uusien kanssa(on sanonut että jos lähden hommaa heti)...ja lisäksi kun tästä ei voi sen kanssa puhua, ei voi ehdotella et jos menisi hoitoon tms. sanoo rakastavansa jne.ja sitten taas tekee jotain.. ei jaksa..ei ymmärrä..oon niin uupunut..Miten rahallisestikkaan pärjään..ja yksin yöt, kaikki päivät..ikinä ei mahdollisuutta uuteen suhteeseen, kuka huolisi kahden lapsen äidin+ en saa ikinä lapsia hoitoon, joten ei siinä mitään muuta elämää sitten ole..

Miten voi joku okt olla arvokkaampi kuin sun fyysinen ja psyykkinen terveys? Ja kyllä sitä yh:nakin pärjää ihan hyvin. Jos sulla ei sinne periferiaan ole ihmeempiä siteitä, niin muuta sinne missä on ystäviä ja sukulaisia ja jossa et mahdollisesti tarttis autoa. Lasten koulunvaihdoskin on pientä siihen verrattuna, jos kotona on masentunut ja yksinäinen äiti.

Tsemiä. Mä olen yh:na pärjännyt ihan hyvin.

Tosiaan asuvat yksi siellä, toinen täällä jne. että kaikki ripoteltu ympäri suomea..joten minnekkään ei senkään takia kannata muualle muuttaa..
netti ei kuulu täälläpäin vuokraan..ja sitten kun pitää jotain huonekalujakin ostaa..

Älä nyt uusia suhteita käy miettimään. Töitä kyllä löytyy muualta, älä jää sen narsistipaskan lähelle. Mä olen myös kahden lapsen yh ja miehiä riittää jonoksi asti, rumimpia saa hätistellä kepin kanssa kauemmaksi. Näissä miehissä on mm. erään suuren metsäfirman ylintä johtoa ja suuripalkkainen ex-miesmalli ja sen sellaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Eronnut:
Miten voi joku okt olla arvokkaampi kuin sun fyysinen ja psyykkinen terveys? Ja kyllä sitä yh:nakin pärjää ihan hyvin. Jos sulla ei sinne periferiaan ole ihmeempiä siteitä, niin muuta sinne missä on ystäviä ja sukulaisia ja jossa et mahdollisesti tarttis autoa. Lasten koulunvaihdoskin on pientä siihen verrattuna, jos kotona on masentunut ja yksinäinen äiti.

Tsemiä. Mä olen yh:na pärjännyt ihan hyvin.

Ei se okt olekkaan, mutta tässä surussa tuntuu sekin, tai kun muistaa kuinka joskus oli onnellinen..ja tämä laitettiin, yhteinen koti, tulevaisuus, ja sitten yhtä-äkkiä ei ole niitä asioita.

Mä erosin vuonna 2001. Joitain huonekaluja sain ostettua kierrätyskeskuksesta eron jälkeen, mutta vasta tänä vuonna olen saanut ostettua ihan uusia huonekaluja. Älä odota kaiken olevan tosi hyvin yhdessä yössä. Mutta kyllä kaikki sutviintuu.

Oon melkein samassa tilanteessa...Suhde ei toimi, mutta pelottaa lähteä!!! Muutenkin kärsin ahdistuksesta ja senkin takia pelottaa muutokset.Mulla sama tilanne, on lapset ei mahd. etsiä saati löytää uutta miestä. Tästä ei varmaan sulle apua mut :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rikki:
valitettavasti täällä mulla vakityö odottaa, ja myös synnyin seutua..kaverit ja sisarukset asuu sitten ympäri suomea..en tiedä miten tästä voi selvitä. Joudun miestäkin sitten näkemään, kun pyörii uusien kanssa(on sanonut että jos lähden hommaa heti)...ja lisäksi kun tästä ei voi sen kanssa puhua, ei voi ehdotella et jos menisi hoitoon tms. sanoo rakastavansa jne.ja sitten taas tekee jotain.. ei jaksa..ei ymmärrä..oon niin uupunut..Miten rahallisestikkaan pärjään..ja yksin yöt, kaikki päivät..ikinä ei mahdollisuutta uuteen suhteeseen, kuka huolisi kahden lapsen äidin+ en saa ikinä lapsia hoitoon, joten ei siinä mitään muuta elämää sitten ole..

No rahallisesti sulla ei ole hätää, kun kerran on töitä ja maksaahan se isäkin osuutensa lasten elatuksesta (joko vapaaehtosesti tai "pakosta" ), miehen mahdollisista uusista ei kannata välittää, mietit vaan, miten on sua kohdellut, tuskin niitä sen kummemmin... Ja on niitä suhteita kuule perustaneet useammankin kun kahden lapsen yh:t, Suomi on uusperheitä väärällään. Häntä pystyyn nyt! :hug:

en haaveilekkaan että nyt olisi suhdetta jne.
mutta tosiaan ahdistaa ja pelottaa kuinka jaksan..
kuinka mä saan kaiken pakattua ja viedä ne tavarat..yhden avoeron olen kokenut ja se tuntui pahalta..mutta nyt on lapsia ja muutenkin korkeammat ajatukset ja toiveet olleet..

olet saanutkin paljon lohduttavia ja neuvovia ohjeita. Lähde pois vaan! Ei kannata omaa elämäänsä tuollaiseen tuhlata! Ja jos olette kerran sen talon yhdessä laittaneet/rakentaneet ja mies jää siihen, joutuu hän sulle siitä puolet korvaamaan ym. yhteisestä omaisuudesta. Ei sun ihan tyhjin käsin tarvitse sieltä lähteä. Vaikka olisitte avoliitossa ja teillä on yhteisiä lapsia, joutuu hän sinulle osasi maksamaan!

Eipä taida sellaista ihmistä ollakaan, jota kriisit ja suuret elämänmuutokset eivät ahdistaisi. Se on vaan niin, että se tehdään, mikä on pakko. Jos suhde on väkivaltainen ja suhteessa on hyväksikäyttöä, ei sellainen saa jatkua.

Vaikeita aikoja, mutta ei maailmanloppu kuitenkaan. Uutta ukkoa en ole suostunut vaivoikseni ottamaan, läksyni olen oppinut. Siis saman katon alle turha yrittää kenenkään vakinaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Blackangel75:
Oon melkein samassa tilanteessa...Suhde ei toimi, mutta pelottaa lähteä!!! Muutenkin kärsin ahdistuksesta ja senkin takia pelottaa muutokset.Mulla sama tilanne, on lapset ei mahd. etsiä saati löytää uutta miestä. Tästä ei varmaan sulle apua mut :hug:

Kiitos!!Mulla on myös ahdistusta, ja pelottaa olla yksin kotona jne. ehkä tietenkin on osansa siinä että mies on väkivaltainen..Ja just kun tälläinen suuri muutos tuntuu aivan kamalalle..eikä oikein ole ketään jolle tätä asiaa jakaa..tai yhdelle ystävälle olen , mutta pitäisi lopettaa, mä olen oikeasti kaatanut sen niskaan kaiken sonnan mitä ukko tekee..ja se on aina kuunnellut..mutta ei sen tarvis tätä kestää.

Onhan se netti tärkee. Mä ainakin maksan laskut koneella, teen koulu- sekä työjuttuja, katson aikataulut (ei autoa), pidän yhteyttä ulkomaailmaan jne.

Mutta tosissaan, kai sä nyt JOTAIN siitä okt:sta saat? Läppärinkin saa alle 500 euron.

Tuossa tilanteessa kannattaa erota. Miehen uutta naista ei voi muuta kuin sääliä. Tulee kokemaan saman. Sinä "Rikki" tulet vielä tapaamaan ihanan miehen, jonka kanssa asiasi tulevat olemaan paremmin kuin koskaan. Nyt päivä kerrallaan. Älä murehdi huomista liikaa. Asioilla on tapana järjestyä ja kääntyä parhainpäin. Nyt on uskallettava kääntää uusi lehti elämässä. Paljon parempaa on tulossa!

Väkivaltaiseen suhteeseen ei kannata jäädä, koska väkivalta vain pahenee vuosien myötä. Vähitellen se sairastuttaa henkisesti myös lapset, sinusta puhumattakaan.

Aloita vuokra-asunnon hankkimisesta (nyt kun sulla vielä on netti käytössä).

Jos sulla on vakituinen työpaikka, josta pidät ja josta saat toimeentulon, asuntoa kannattaa katsella sen läheltä. Jos se on maalla tai vaikeiden matkojen päässä ja auto olisi välttämätön, silloin kannattaa katsella asuntoa sellaisesta paikasta, missä lasten kannalta on helpointa elää. Ruokakauppa, neuvola, terveyskeskus, päiväkoti, koulu kävelymatkan päässä. Kirjastoissa on useimmiten myös netti käytettävissä (voi varata ajan koneelle).

Nykyisen asuinkunnan sosiaalitoimistosta löytyy lastenvalvojan nimikkeellä tai niitä hoitava sosiaalityöntekijä, jolta kannattaa varata aika ja käydä juttelemassa. Sitä kautta voi löytyä yllättävän paljon tietoa eri mahdollisuuksista ja eroon liittyvistä asioista sekä ohjeet toimeentulotuen hakemiseen siinä vaiheessa, kun lähdet lasten kanssa. Sosiaalityöntekijä auttaa tarvittaessa myös uuden asunnon välttämättömien kalusteiden hankinnassa ja/tai omien huonekalujen saamisessa nykyisestä asunnosta uuteen. Sosiaalitoimen tai neuvolan kautta voi löytyä myös kodinhoitaja tai perhetyöntekijä, joka voisi auttaa sinua asettumisessa uuteen kotiin ihan konkreettisesti.

Kelasta saat lapsilisiin yksinhuoltajakorotuksen, kun ilmoitat erosta sinne.

Jos sinulla ei ole mitään periaatteessa seurakuntaa vastaan, jokaisessa Suomen ev.lut. seurakunnassa on vähintään yksi diakoniatyöntekijä, jonka päätyönä on auttaa eri ikäisiä ihmisiä vaikeissa elämäntilanteissa. Tämä palvelu on täysin maksutonta, luottamuksellista, eikä siinä vaadita uskonnollisista asioista puhumista tai mitään vakaumusta. Diakoniatyöntekijä tulee pyydettäessä myös kotiin juttelemaan, esimerkiksi jos lasten kanssa on mahdotonta lähteä minnekään kotoa.

Ehkä pääset näillä eväillä alkuun. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi!

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Jos se netti niin tärkee on niin esim Soneralta saa kk-maksulla koneen. Mut kannattaa ehkä ihan muita asioita miettiä ensin..

Noh, se on tärkeä. Maksan laskut siellä, pidän yhteyttä ystäviin..pystyn lukemaan uutisia. Pystyn hakemaan vertaistukea narsistienuhrit tai tukinet sivuilta, tai täältä..täälläpäin ei ole ryhmiä, enkä pääsisi lapsilta. Että jonkun mielestä kuullostaa pinnalliselle surkuttelulle kun ei nettiä, mutta tässä tilanteessa on kuitenkin ihan elämisen apuri.

Alkuperäinen kirjoittaja Netin tärkeys:
Onhan se netti tärkee. Mä ainakin maksan laskut koneella, teen koulu- sekä työjuttuja, katson aikataulut (ei autoa), pidän yhteyttä ulkomaailmaan jne.

Mutta tosissaan, kai sä nyt JOTAIN siitä okt:sta saat? Läppärinkin saa alle 500 euron.

Ostettiin talo miehen nimiin, ja minä maksan sitten muut laskut + ruuat...että talosta ei irtoa minulle mitään kuin itse hankkimani tavarat.
Ja esim. huuto.netissä olisi halpoja koneita varmaan, mutta en ymmärrä koneista mitään..että millä pääsee nettiin, saako valokuvia koneelle jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mik:
Väkivaltaiseen suhteeseen ei kannata jäädä, koska väkivalta vain pahenee vuosien myötä. Vähitellen se sairastuttaa henkisesti myös lapset, sinusta puhumattakaan.

Aloita vuokra-asunnon hankkimisesta (nyt kun sulla vielä on netti käytössä).

Jos sulla on vakituinen työpaikka, josta pidät ja josta saat toimeentulon, asuntoa kannattaa katsella sen läheltä. Jos se on maalla tai vaikeiden matkojen päässä ja auto olisi välttämätön, silloin kannattaa katsella asuntoa sellaisesta paikasta, missä lasten kannalta on helpointa elää. Ruokakauppa, neuvola, terveyskeskus, päiväkoti, koulu kävelymatkan päässä. Kirjastoissa on useimmiten myös netti käytettävissä (voi varata ajan koneelle).

Nykyisen asuinkunnan sosiaalitoimistosta löytyy lastenvalvojan nimikkeellä tai niitä hoitava sosiaalityöntekijä, jolta kannattaa varata aika ja käydä juttelemassa. Sitä kautta voi löytyä yllättävän paljon tietoa eri mahdollisuuksista ja eroon liittyvistä asioista sekä ohjeet toimeentulotuen hakemiseen siinä vaiheessa, kun lähdet lasten kanssa. Sosiaalityöntekijä auttaa tarvittaessa myös uuden asunnon välttämättömien kalusteiden hankinnassa ja/tai omien huonekalujen saamisessa nykyisestä asunnosta uuteen. Sosiaalitoimen tai neuvolan kautta voi löytyä myös kodinhoitaja tai perhetyöntekijä, joka voisi auttaa sinua asettumisessa uuteen kotiin ihan konkreettisesti.

Kelasta saat lapsilisiin yksinhuoltajakorotuksen, kun ilmoitat erosta sinne.

Jos sinulla ei ole mitään periaatteessa seurakuntaa vastaan, jokaisessa Suomen ev.lut. seurakunnassa on vähintään yksi diakoniatyöntekijä, jonka päätyönä on auttaa eri ikäisiä ihmisiä vaikeissa elämäntilanteissa. Tämä palvelu on täysin maksutonta, luottamuksellista, eikä siinä vaadita uskonnollisista asioista puhumista tai mitään vakaumusta. Diakoniatyöntekijä tulee pyydettäessä myös kotiin juttelemaan, esimerkiksi jos lasten kanssa on mahdotonta lähteä minnekään kotoa.

Ehkä pääset näillä eväillä alkuun. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi!

Haenkin asuntoa työpaikan läheltä, lähellä myös päiväkoti ja koulu..sekä päivittäistavarakauppa..neuvola ja tk on sitten kauempana.
Tuntuun vaikealta ottaa yhteyttä seurakuntaan tai etenkään sossuun, kun tuntuu että sitten pidetään huonona vanhempana tms.Ehkä ko.mielikuva vaan on mun päässäni..

Alkuperäinen kirjoittaja Blackangel75:

:hug: tiedän mistä puhutte..katselin kauan ja lähdin vähänaika sitten..ja voi että olen nauttinut tästä elämästä..älkää pelätkö oikeesti lähteä huonosta suhteesta..haluatko 10vuoden päästä huomata että elämä mennyt hukkuun turhan takia..vain sinä itse voitte sen päättää kukaan ei tee sit ä puolestasi..ajattele lapsiasi!

Kuka hullu nykyaikana antaa miehen laittaa omaisuuden pelkkiin omiin nimiinsä ja sitten nainen maksaa laskut? Tosin uskoisin, että saisit silti jonkun osuuden, jos voit näyttää toteen maksaneesi myös miehen osuuksia laskuista jne.

Yhteistyössä