Pala kurkussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippibaby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla pala on kurkussa silloin kun psyykkisesti olen pahoin voiva tai muuten ahdistaa asiat.
Eli se ei välttämättä ole vaarallista, siis jos kuuluu psyykkisiin juttuihin, mutta tunne on varsin epämukava.

Hups!! Tämäpäs varsin positiivista porukkaa... Ei kyllä oo mitään sen suuntasta ilmassa.. Mutt kai sitä on täysin masentunu ja depikses ja stressaantunu ja mitä kaikkee ku kerran näin yhtämielisesti monesta suusta diagnoosia pukkaa.. Mut kiitos että jaoitte tän vaivan mun kaa.. heti helpotti.. ;) Siis oikeesti moni kerto omasta tilastaan tängjuu siitä.. :flower: <br><br>

Minäpäs kerron mikä se todennäköisesti on. Närästys! Pala kurkussa voi myös olla ainoa närästyksen oire!
Mulla oli, sain lääkistystä ja pala hävisi! Kävin siis lääkärillä, ja sain reseptilääkettä!

Joo nekin (kilpirauhas) on otettu ja ultrattiin että on oikeen kokonen.. odottelen kurkkulääkärille pääsyä. ja samalla seuraan että miten jännittävät tilanteet vaikuttaa asiaan, eli jos jännitän niin onko tunne sillon. Koska koko aikaa sitä tunnetta ei oo.. :flower: kiitos vastauksista, lisääki saa tulla.. lueskelen välillä aina.. <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.10.2006 klo 22:27 Pala kirjoitti:
Mitä ne aikoo tutkii kun kerran kurkkulääkärille jonotat? Siis epäileekö jotain tiettyä sairautta?

Oikeesti jos kurkussa on jotain niin se kurkkulääkäri kattoo sinne kurkkuun, esim äänihuulet, kitarisat.. Eikö se oo sillon luonnollisin paikka, mihin sen vaivan kans voi mennä, aattelisin. Joka tapauksessa toinen lääkäri teki lähetteen joten ei ole kyse korvieni välistä. =) Mut ei oo mitään tiettyä epäilyä mistään =)

Niin, kyselin, koska itselläni on sama vaiva.
Verikokeet otettu ja ultra, mutta homma jäi siihen kun mitään ei löytynyt.
Tuntuuko sinulla pala enemmän kun käännät päätäsi?Minulla se tuntuu silloin jotenkin kaulassa asti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 21:19 Pala kirjoitti:
Niin, kyselin, koska itselläni on sama vaiva.
Verikokeet otettu ja ultra, mutta homma jäi siihen kun mitään ei löytynyt.
Tuntuuko sinulla pala enemmän kun käännät päätäsi?Minulla se tuntuu silloin jotenkin kaulassa asti.

Joo tuntuu ja mahallaan maatessa painaa.. kaulassa ja kurkussa.. ja tulee sellanen pakottava tarve tehä röyhtäys, ei siis kyse närästyksestä, ku se lähtee tosta kurkun alueelta se ilma... hämärää..

Mulla kans viiltää ja särkee kurkun vasenta sivua. Välillä särkee korvaan asti. Välillä kun rupeen puhuun niin sattuu niin et joutuu irvistään (saan välillä hyviä katseita irvistelyistä). Kaiken näköisiä kokeita on otettu ja kilpirauhanen ultrattu mut ei vikaa löydy. Odotan kans kurkkulääkärille menoa... :whistle:

Mulla on ollu pala kurkussa nyt muutaman viikon. Tuntuu lähinnä nukkumaan mennessä mutta kun asiaa ajattelee niin myös muulloin. Ei ole kivulias eikä vaikeuta nielemistä tai hengitystä.

Ensimmäisen kerran kun hoitajalle menin, viisas hoitaja sanoi suunnilleen varmasti että kyseessä on kasvain vaikka mitään kurkussa ei nopeasti tutkien näkynyt. Lohdutteli kuitenkin että joskus ne saattavat olla hyvälaatuisiakin.. Siinä sitten jotain syöpäkauhukuvia mielessäni maalaillen odotin aikaa lääkärille.

Lääkäriltä sain lähetteen kilpirauhaskokeisiin ja myöhemmin mahdollisesti tähystykseen sen kasvaimen varalta jos kaikki muut vaihtoehdot on jo suljettu pois. Kuitenkin minulla oli välissä jo muutama sellainen päivä ettei koko palaa ole tuntunut edes illalla.

Lääkäri sanoi kilpirauhasen vajaatoiminnan olevan mahdollista, koska minulla on ollut myös hiustenlähtöä ja kovaa väsymystä. Ensisijaisesti epäili kuitenkin oireen johtuvan stressistä koska sitä minulla on ollut ja paljon. Minulla on myös niska-hartiaseutu jatkuvasti jumissa ja narskutan todella kovaa hampaitani öisin ja samaan vaivaan liittyen jännitän leukojani usein huomaamatta myös päivisin esim. jännittäessäni tai ollessani kiireinen tai hermostunut. Nämä kaikki yhdessä stressin kanssa siis ilmeisesti todennäköisesti syynä palaan. mutta tutkimuksiin kuitenkin varmuudeksi menossa.

Ei löytäny kurkulääkärikään mitään vikaa onneksi :flower: =) Ja on ruvennu muutenkin helpottaan toi pala, joskus tulee niitä kuplia kurkkuun, ja alkaa painaa. On kuulemma ihmisillä paljon palan tunnetta kurkussa, joka vaan menee jossain vaiheessa ohi.. :/ =)

Mä oon kärsiny tosi pitkään tosta palan tunteesta kurkussa ja sekin on mitä ilmeisimmin närästyksestä johtuvaa. Kävin kans kurkkulääkärillä joka tarkkaan tutki ja sanoi et punottaa, happovaivaan viittaavaa. Mut kovasti sai todistella et olin tosissaan kun ilmeisesti tuo vaiva menee siihen piikkiin et päässä viiraa :/

Edelleen pala tuntuu silloin tällöin ja olenkin menossa uudestaan lääkäriin josko sais tehokkaampaa lääkettä kun en silloin imetyksen vuoksi saanut.

Yhteistyössä