Paljoko teidän miehet tekee kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Siinäpä se tärkein. Eli miten paljon teidän miehet on teillä arjessa tukena ja apuna? Minkälaisia hommia mies tekee? Ja pitääkö erikseen patistaa tekemään? Ihan vain uteliaisuudesta kysyn. Selviää samalla olenko naimisissa itsekkään miehen kanssa.

Jaa-a
Eipä tee kotitöitä juuri lainkaan. Tai tekee kyllä noin kahden viikon välein, ja silloin on paljon lasten kanssa, tekee kaikki ruoat jne. Mutta onkin sitten muun ajan matkatöissä, eli minä yksin kotona. Enkä patista.

Ei tarte patistaa. Me tehdään suht fifty-fifty niin ruuanlaitto- kuin siivoushommatkin. Se hoitaa kaupassa käynnit ja sapuskat pöytään joka ensimmäisenä ehtii, sit jos on isompia hankittavia niin mennään kauppaan yhdessä. Mä oon pikatiskaaja, joten se on monesti mun heiniä, mut mies pesee pyykit useemmin kuin minä. Kaikki menee kyllä tosi hyvin tällä systeemillä että molemmat tekee aina kun ehtii.
Mun ex imuroi yhden kerran ja tiskas kahdesti kuuden vuoden aikana. Heitin sen ukon mm. sen syyn takia pihalle. Ei semmosen kakaran kanssa jaksa jolle on vaan äiti nro.2.

no joo, mä olen tytön kanssa päivät nyt kotona vanhempainvapaalla, siivoan, laitan ruuat, käyn kaupassa, pesen pyykit... mies ei tee mitään kotitöitä patistamatta. Siis ei yhtään mitään. välillä saan älyttömän raivarin kun ei edes roskiaan saa roskiin, vaatteitaan pyykkiin, lautasiaan edes keittiöön päin. No, on kuitenki sitten lapsen kanssa töittensä jälkeen että mä kerkeen tekeen näitä "mun hommia", jos en oo päivän aikana kerenny. Hoh hoijaa...

mies arkipäivät töissä ja minä tytön kanssa kotona siispä olen joutava tekemään kotityöt silloin. auttaa kyllä kun pyydän. mutta mie oon niin tarkka etta haluun yleensä tehä ne ite että tuleevat hyvin tehtyä :laugh:
tiskikoneen hän saa tyhjentää ja pyykit levittää. :laugh:

Mä oon niin kypsä tähän tilanteeseen jo. Mies on viikot poissa mutta eipä viikonloppuisinkaa juuri ole mulle apuna. Olen käytännössä naimisissa oleva yksinhuoltaja. Siivot, tiskit, pyykit, lapset... Kaikki on mun vastuulla oli arki tai pyhä. Nuorin on kohta 7kk. Vauvaa ei voi syöttää ku puuro on kamalan näköistä ku se tulee purkista ulos, vauvan purkkiperuna haisee pahalle - ei voi syöttää. Vaipan sisältö on etovaa... ei voi vaihtaa vaippaa. Omaa hyvät unenlahjat... ei syötä yöllä... Onko tää aivan normaalia käytöstä?

Ihan liikaa!!! |O |O |O
Hoitaa imuroinnit, lattian pesut, tiskit ja jne.. Mulle kuuluu lähinnä ruuanlaitto ja leipominen, ja viikkaan puhtaat vaatteet kaappiin.. :whistle: Ja oikeesti tää ei ole kivaa.. Homma toimii hyvin siihen asti kun ollaan molemmat töissä mutta nyt kun olen päivät taas kotona niin näistä asioista tulee riitaa.. Mä kun tässä joutessani siivoan päivällä, laitan pyykit koneeseen ym niin illalla kun mies tulee kotiin, niin sitten se pyörii täällä kun levoton sielu, kun EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ!!! :headwall: :headwall: Sitten mä hermostun siihen sen marhaamiseen ja jossain vaiheessa palaa pinna.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Mä oon niin kypsä tähän tilanteeseen jo. Mies on viikot poissa mutta eipä viikonloppuisinkaa juuri ole mulle apuna. Olen käytännössä naimisissa oleva yksinhuoltaja. Siivot, tiskit, pyykit, lapset... Kaikki on mun vastuulla oli arki tai pyhä. Nuorin on kohta 7kk. Vauvaa ei voi syöttää ku puuro on kamalan näköistä ku se tulee purkista ulos, vauvan purkkiperuna haisee pahalle - ei voi syöttää. Vaipan sisältö on etovaa... ei voi vaihtaa vaippaa. Omaa hyvät unenlahjat... ei syötä yöllä... Onko tää aivan normaalia käytöstä?

Ei todellakaan ole perheen isän käytöstä. Mä vaatisin muutosta! Se koti on ihan yhtä lailla isän vastuulla!!!

kyllä meillä mies hoitaa jonku verran kotitöitä,imuroi,pesee pyykit,pesee tiskit,ym v-loppusin,mutta viikoilla taas ei kun ei jaksa ku töissä tekee raskasta työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja terra incognita:
Ihan liikaa!!! |O |O |O
Hoitaa imuroinnit, lattian pesut, tiskit ja jne.. Mulle kuuluu lähinnä ruuanlaitto ja leipominen, ja viikkaan puhtaat vaatteet kaappiin.. :whistle: Ja oikeesti tää ei ole kivaa.. Homma toimii hyvin siihen asti kun ollaan molemmat töissä mutta nyt kun olen päivät taas kotona niin näistä asioista tulee riitaa.. Mä kun tässä joutessani siivoan päivällä, laitan pyykit koneeseen ym niin illalla kun mies tulee kotiin, niin sitten se pyörii täällä kun levoton sielu, kun EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ!!! :headwall: :headwall: Sitten mä hermostun siihen sen marhaamiseen ja jossain vaiheessa palaa pinna.. :ashamed:

Rakastelkaa :D Siinäpä mukavaa tekemistä. Tai sit käske puuhailla lasten kanssa jos teillä niitä on =)

Meillä mies hoitaa siivouspuolen ja mie sit pyykit, mies tiskailee tai täyttää/tyhjentää tiskikoneen ja mie hoidan kissojen vessat. koirien häkit siivotaan vuorotellen ja ruokaa laitellaan yhdessä ja erikseen ja pojun hoito kuuluu molemmille, kissojen ja koirien ruokinnat hoidetaan yhdessä...tasapainoisesti siis...

:o Kyllä se vauva on ihan yhtälailla miehen vastuulla ku sun!!! Ei se noin mee! Nyt kyllä pistät sille hanttiin! Entäs jos sunki mielestä vaipanvaihto on ällöä, sittekö vauva on a) samassa vaipassa 2 vuotta vai b) ilman vaipaa ja kakkaa/pissaa lattialle? Sekö olis miehestä parempi? Jos ei vauvaa syötä, se nääntyy. Sitäkö mies haluu? Joskus on sanottava rumasti, et menee jakeluun. Laita vaipaton vauva miehelle syliin ruuan jälkeen, katotaan sit, oliko se vaipanvaihto vielä niin kamalaa, ku on ekat läjät sylissä. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:

Ei todellakaan ole perheen isän käytöstä. Mä vaatisin muutosta! Se koti on ihan yhtä lailla isän vastuulla!!!

Arvaa vaan nomestiko olen vaatinu. Viikolla olen ihan tyytyväinen että voin tehdä asioita ite mut viikonloppuisin kaipais vähän apua että vois iteki rentoutua. Sen toki ymmärrän että mies haluaa viikonloppuisin myös vain olla ku ajaa työkseen maanantaista perjantaihin. Se vain ei ole vielä tajunnu sitä että mäkin haluaisin rentoutua. Viikko kolmen lapsen kanssa ei ole sieltä keveimmästä päästä. Joku aika sitte asiasta keskusteltiin niin mies oli sitä mieltä että sen ei tarvi tehdä kotitöitä ku antaa mun nukkua päikkärit viikonloppuna.

Meillä mies tekee oikeastaan kaiken sängyn petaamisesta imurointiin ja ruoanlaitosta koirien lenkitykseen. Ikinä ei ole travinnut patistaa tms. riittää, kun nätisti pyytää, vaikka pääsääntöisesti tekee ilman pyytämistäkin. Tiedän, meikäläisellä on käynyt aikamoinen flaxi :laugh:

ei ole tarvinnut sen tehdä mitään, kun olen tässä kotona ollut ja oon itse tehnyt kaiken, nyt voi olla et vähän asiat muuttuu kun itsekkin olen töissä.
Mä kyllä haluan itse tehdä kotityöt, kun en tykkää kuitenkaan muiden siivouksesta tms :snotty:

jos nyt päästään muuttamaan, niin astianpesukoneen käytön voisin sille sit nakittaa :D

No tota, mä en koe että mies on arjessa tukena ja apuna kun se osallistuu oman kotinsa kotitöihin. Koti ei ole hotelli kenellekään. Ainoa kotityö mistä on koskaan riidelty on tiskaaminen (inhotaan molemmat sitä), sekin ratkaistiin helposti astianpesukoneella. Toisaalta mä en ole mikään hirveän tarkka siitä että täytyis olla kiiltävää ja että asiat täytyis tehdä jollain tietyllä tavalla..

Hommat on jakautunut mieltymyksien mukaan ajan myötä, mä teen ruoat, mies imuroi, mä laitan pyykit koneeseen, mies kuivumaan jne.

Imuroi pari kertaa viikossa ja hakkaa matot kerran viikossa. Muut hommelit oikeestaan hoidan minä, mulla on aikaa tässä kotiäitiyden lomassa puuhailla, ei olisi oikein jos mies joutuisi kaiken tekemään, tekeehän hän jo pitkää ja raskasta työpäivää!

Suursiivoukset hoidetaan tosin yhdessä, mies on enempi innostunut kaappejen järjestelystä kuin minä, ainoastaan keittiön kaappeihin hänellä ei ole lupa koskea, samoin kuin ei mulla hänen romukaappiinsa! :D

Yhteistyössä