Paljon teidän miehet on poissa kotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Eli kuinka paljon teidän miehet tekevät töitä ja/tai opiskelevat, harrastavat ja tapaavat kavereita? Ja oletteko tyytyväisiä tilanteeseen?

Musta tuntuu, että mun mies on hirveästi poissa (täyspäivänen opiskelu, työt ja kaverit), niin haluaisin tietää että kuinka paljon keskimäärin puolisot yleensä on poissa kotoa.

Touko-syyskuun on poissa keskimäärin 16 tuntia päivässä. Talviaikaan on paljon enemmän kotona. Maatila, ja työt painottuu kesäaikaan. Sadepäivinä on kesäaikana enemmän kotona.

Pieni mies (1,5v) on tarhassa arkisin 7.30-16.60 sen ajan kun minä joudun olemaan töissä ja isompi mies sai totaaliset lähtöpassi kodistani, joten on poissa 24/7 365.

Tekee normityöpäivää eli varmaan n. 9 tuntia pois. Sitten päälle meidän mökin remontointi johon kuluu kaikki aika, jonka vaan annan hänelle mut käytännössä varmaan viikonloput + 1-2 iltaa viikossa. Ennen harrasti juoksemista, mutta se on nyt vähän jäänyt.

työn & kulkumatkojen takia poissa kotoa 9h viitenä päivänä viikossa. Lisäks omissa harrastuksissa&kavereitten kanssa menee 1-2 iltaa viikossa. Saman verran olen itsekin eli koko perheen yhteistä aikaa on viikonloput+1-3 iltaa/vko. Molemmille tuntuu olevan sopiva jako.

Töissä se on sellaset 9-10 tuntia päivässä. Sit se käy harrastamassa 3* viikossa kerrallaan 1,5-2h. Siihen joku lenkki sit silloin tällöin. Sit viikonloppusin oli pelireissuja talvella, mut nyt ens talvena niitä pelireissuja on vähemmän.

Tää miehen harrastustoimintaan käyttämä aika on puitu muutamaan kertaan jo ennen lapsia. Lopputulos on se, et harrastus säilyy, se on niin suuri osa mun miehen elämää, ettei se varmaan olis sama mies ilman sitä.

Mun mies on yrittäjä. Näin kesäaikaan koittaa tehdä vain 8 h työpäiviä ja pitää viikonloput mahdollisuuksien mukaan vapaana. Suunnilleen syyskuun alusta alkaa taas 10-12 h työpäivät arkena, lauantain ja sunnuntain koittaa tehdä vain kahdeksaa tuntia. Näin menee tuonne toukokuun alkuun saakka. Jouluna pitää lomaa sen kolme päivää eli aaton ja pyhät, tänä kesänä piti lomaa viikon (ja kävi vain kolmena päivänä sinä aikana tekemässä muutaman tunnin töitä.).
Syksyllä syntyy kolmas lapsi, vanhemmat lapset kolme ja kaksi vuotiaat.
Kavereitaan mies tapaa ehkä noin kaksi kertaa kuussa lähinnä joko lauantai-iltana tai sunnuntaina iltapäivästä.
Näin on pakko, että leipä tulee pöytään. En koe itseäni tai lapsia laiminlyödyksi, johtuen lähinnä siitä, että aina jos minulla on omaa menoa, mies on valmis järjestämään töitään niin, että pääsisin. Muutenkin aivan ihana mies, tykkää työstä ja perheestä ja viettää kaiken liikenevän vapaa-aikansa meidän kanssamme. Suurin suru on lähinnä se, että varsinkin talviaikaan saattaa mennä päiviä, ettei näe lapsia hereillä.

Mun mies on töissä joka toinen vko 5.30-15
Ja joka toinen 13.30-23
Muuten on 99% kotona.
Oon suht tyytyväinen, toisaalta olis kiva jos mieski välillä kävis jossain.

Ma-pe töissä 8-16.30, muuten kotona. Kaverien kanssa ei käy juuri missään (no, joskus sentään :D) tai sitten käydään yhdessä tai kaverit käy meillä. Harrastusmenoja on korkeintaan 1 ilta viikossa, jos sitäkään. Eipä ole minullakaan, kotona harrastellaan molemmat mitä milloinkin. Toisinaan käydään yhdessä kodin ulkopuolella viettämässä iltaa (esim. keikalla), kun isommat lapset (jo teini-ikäiset) vahtivat pienempiä.

Tänä vuonna ollut pois kotoa noin viisi kuukautta. Olenko tyytyväinen tilanteeseen? Hmm.. hankala kysymys. Enimmäkseen olen tyytyväinen, mutta ikävä tietysti tulee.

Mies "parhaimmillaan" 19h päivässä töissä, ns.normaalisti 12-14h/vrk töissä.
Sunnuntaisin vapaata, jolloin tekee muita pakollisia hommia(eli ei ole kotona)tai tekee jonkun muutamien tuntien työasian(jolloin ei myöskään ole kotona).
Miehellä myös mahdollisuus ns.omaan aikaan koska työ on liikkuvaa ja siinä saattaa olla luppoaikaa välissä ja muutenkin työt muuttuu pitkin päivää. Kavereitaan kerkeää nähdä.
Meillä 1v lapsi, toinen syntyy joulukuussa, jolloin miehen pitäisi olla vähän aikaa kotona.

Tekee kahta työtä, nyt kun ei vielä päivystyksiä niin helpompaa, kohta taas enempi poissa, riippuen tietysti päivästä.
Näkee kavereitaan, harrastaa lähinnä pihalla, yhteiset kaverit, omat kalareissunsa.
En valita, ei sekään eli kaikki hyvin sen suhteen :D

Uusimmat

Yhteistyössä