kuinka paljon teidän miehet kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Kuinka paljon teidän miehet viettää kotona aikaa töiden jälkee, viikonloppuisin ja lomillaa? Käykö mies ikinä lomalla kaverien kanssa?
Minua ruvennu ärsyttämään kun mies viettää hirveästi aikaa kavereiden luona. Ja kotona se on vaan kiukkunen, väittää et johtuu töistä. Sitten kun se kotona se nukkuu, katsoo telkkaria tai istuu tietokoneella. Eli se ei oikeasti ole läsnä, ja sitten pitäs olla välillä hiljaa kun hän nukkuu tai katsoo telkkaria. Jos ehdottaa jotain tekemistä hän ei jaksa tai sitten valittaa kun se maksaa.
Mies kotona ehkä yhden viikonlopun kuukaudessa, eikä se silloinkaan tee mitään sen ihmeempää kuin töiden jälkeen.

Oikeastaa kaikki arki-illat kotona, osallistuu arkeen siinä kuin minäkin. Viikonloppuisin urheilee, mutta nekin vie sen pari tuntia viikonlopusta. Mökki lomailee kavereiden kanssa ehkä 4 kertaa vuodessa yön yli.

Mun mies on kotona arkisin, viikonloput menee töissä lähes poikkeuksetta. Jos ei ole viikonloppuna keikkoja, hän usein lähtee mun kanssa jonnekin mökille tms. Joskus muutaman kerran vuodessa on kaveriporukan peli- tai saunailtoja

Kavereiden kanssa äijäporukassa saa istua keikkamatkoilla riittämiin ja kun ei tarvitse reissata, on mieluummin kotona ja näkee lapsiaan

Viihtyy mieluummin minun ja lasten kanssa kuin omissa menoissa. Olen monesti patistanut ja sanonut että olisi tärkeää pitää kaverisuhteistakin huoli mutta eipä tuo halua. Hassu mies. :D

Mieheni tulee töistä klo 16 (lähtee klo 6.30). Yleensä hän menee vauvan kanssa päikkäreille ja herää parin tunnin kuluttua ja viettää aikaa vauvan kanssa. Mutta välillä myös pelailee pleikkaa, jolloin vauvanhoito jää minulle iltaisinkin. Hän hoitaa illan viimeisen syötön ja laittaa vauvan nukkumaan. Herää auttamaan yösyötössä. Viikonloppuisin mies harvemmin haluaa lähteä mihinkään. Mies käy pelaamassa kahtena iltana viikossa, n.2h on pois. Kotihommien teosta joutuu muistuttamaan, mutta ne hoituu häneltäkin.

kaikki arki-illat ja viikonloput on poissa. tulee joka yö nukkumaan tänne, mutta muuten en näe koko ukkoa, eikä ole kiinnostunut viettämään aikaansa ulkona kanssani tai välitä mistään mitä ehdotan että voisimme kahdestaan välillä tehdä. saattaapi olla että ihan kohta saa nauttia aivan rauhassa omasta ajastaan, yötkin.

Silloin tällöin (kerran kuukaudessa tai kahdessa) mies ottaa ja lähtee kavereidensa kanssa illanviettoon, silloinkin koitan saada miestä kaverin luo jäämään yökylään, että saisi nukkua rauhassa aamulla ja me taas lapsen kanssa saataisiin olla kotona ilman, että joku univelkainen ja ymmärrettävästi sopivasti krapulainenkin mies kotona olisi. Ehkä kerran vuodessa reissulle jos on polttareita tai vastaavaa. Eli tosi harvoin verrattuna siihen, että aiemmin on oltu varsin meneviä molemmat. Molemmilla siis yhteisiä reissuja ja reissuja omien kavereiden kanssa.

Perheen perustamisen jälkeen meno on hiljentynyt huomattavasti ja kummankin mielestä se kuuluu asiaan. Mies tekee vuorotyötä ja arkisin töiden lisäksi ei esim. harrastuksissa käy, vaikka minusta voisi olla mukava, että kävisi. Ei riitä kuulemma energiat moiseen. Vuorotöiden pitkät vapaat ja välipäivät on kotona lapsen kanssa.

No ihan ensin kehun miestä että kyllä hän on lasten kanssa joka välin kun kerkeää ja on hyvä isä.

Mutta mies on yksityisyrittäjä, joinakin viikkoina on töissä joka päivä ja joinakin päivinä 18 t. töitä. Mutta toisaalta joinakin erittäin harvoin kyllä vain se 8 t.

Nyt lähtee työmatkalle 2 viikoksi.

Rakastaa työtään ja kyllä joskus kun olen ollut väsynyt on tuntunut siltä että jäämme joskus niin työn varjoon, mutta mieheni työ ei ole hänelle pakkopullaa ja vapaapäivinä on kyllä täysin meidän kanssa meidän ehdoilla.

Mutta koska asumme syrjässä niin homma ei pyörisi kotona(lasten kuskaukset ja kaikki) ellen minä olisi kotiäitinä, aion olla kotona vielä n.5 vuotta jos elämä jatkuu samaa rataa ja olen ollut kotiäitinä nyt 10 vuotta.

Omaa aikaa on kyllä miehellä, hänellä on kausittainen harrastus eli sitä harrastetaan aktiivisimmilaan muutaman kuukauden vuodesta ja muuten vähän vähemmän. Itse harrastan kotona. Mutta vapaa-aika menee kyllä lasten kanssa ja perheen kanssa yhdessä aina kun mahdollista eli olen luopunut jo ajat sitten omista menoistani, paitsi käyn kerran vuodessa YKSIN lomamatkalla esim. viikonloppu jossain kylpylässä.

Ehkä 2-3 tuntia päiväss niin että on hereillä. Sitten sunnuntaisin yleensä noin puolet päïvästä. En kyllä pysty muistamaan sellasita päivää että olisi ollut koko päivän kotona. Tai no joo silloin voi olla jos on niin kamala krapula ettei pääse koko päivänä sängystä ylös.

On melkein aina kotona.
Töitä tekee kotoa käsin. Kavereiden kanssa käy harvoin missään n. 2-3krt vuodessa ja silloinkin pari kolme tuntia malttaa olla poissa :)
Lasten kanssa on paljon päivittäin, miten nyt töiltään ehtii
Taitaapi olla ihan hyvä isä mies ;)

1-4h arkisin illalla ennen nukkumaanmenoa, viikonloput yleensä kokonaan meidän kanssa. Käy harvoin missään muualla kuin töissä. Saisi kyllä käydä ja yritän välillä patistella, mutta ei saa aikaiseksi sovittua mitään.

Yhteistyössä