Paljon teillä lapset (3-4v) katsoo piirrettyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Koen vähän huonoa omatuntoa kun viime aikoina olen tuon 3v4kk lapsen antanut paljon kattoa piirrettyjä. Olen saanut huonosti unta ja pienemmällä 5kk on ollut nuha niin herätty on useasti yöllä. Joka päivä kyllä käydään ulkona mutta sitten annan katsoa muutamankin piirretty elokuvan putkeen. Väsyttää ja olen ehkä myös laiska. Varsinkin ti ja to kun lapsi on kerhossa 3,5h ja ovat ulkona yli tunnin, niin annan luvan itselleni ettei tartte lähteä enään ulos. Poden tästä huonoa omaatuntoa ja tiedän että pitäisi ryhdistäytyä.

no pitäiskö sitte miettiä että se tv olis illalla kiinni eikä ainakaa olis sillo ylimääräistä taustahälyä että sais tyttö keskittyä leikkiinkin välillä. liika tv monesti kostautuu illalla riekkumisena. mutta tosiaan, minäkin olen sitä mieltä että on varmasti väliaikeinen tilanne, kesän tultua tuskin se tv niin paljon kiinnostaa ja vauvakin on isompi silloin. itsellä nelikuinen ja vajaa parivuotias. täytyy myöntää että välillä on sellaisia iltapiviä itselläkin että jos eivät nuku yhtä päivää päikkyjä niin vauvan nukkuessa katsellaan esikoisen kanssa youtubesta ja areenasta piirettyjä joskus useampi jakso..

Meillä poika 3 v 4 kk ja vasta noin puolisen vuotta sitten oikein innostunut piirretyistä. Mutta riippuu pivästä. Arkena, kun on tarhassa niin saa katsoa pikkukakkosen ja ehkä vielä yhden jakson muumeja päälle jos oikein haluaa. Viikonloppuisin saattaa aamun lastenohjelmien lisäksi katsoa vielä iltapäivällä jonkun pitkän elokuvan. Yritän minäkin rajoittaa, ettei mene illat pelkkään tv:n katseluun...

[QUOTE="Noh";23580166]Meillä poika 3 v 4 kk ja vasta noin puolisen vuotta sitten oikein innostunut piirretyistä. Mutta riippuu pivästä. Arkena, kun on tarhassa niin saa katsoa pikkukakkosen ja ehkä vielä yhden jakson muumeja päälle jos oikein haluaa. Viikonloppuisin saattaa aamun lastenohjelmien lisäksi katsoa vielä iltapäivällä jonkun pitkän elokuvan. Yritän minäkin rajoittaa, ettei mene illat pelkkään tv:n katseluun...[/QUOTE]

aika samalla kaavalla mennään. poika 4v.

Poika 4v Katsoo yleensä aamulla pikku kakkosta (ehkä sen 30 min kerkiää heräämisen jälkeen),
Yhden piirretyn saa katsoa päivällä (jos on ollut kiltisti, eikä' oo kerhopäivä) ja ehtopäivällä katsoo myös pikku kakkosen.
Ulkoillaan noissa väleissä, tai sitten illalla pikku kakkosen jälkeen.

Jos piirretyillä saa välissä rauhan maahan ja asiat hoidettua, niin siitä vaan. Kohta ollaan siiinä vuodenajassa, ettei pieniä eikä isoja meinaa saada sisälle millään.:)

[QUOTE="äiti";23580221]Jos piirretyillä saa välissä rauhan maahan ja asiat hoidettua, niin siitä vaan. Kohta ollaan siiinä vuodenajassa, ettei pieniä eikä isoja meinaa saada sisälle millään.:)[/QUOTE]

Tämä on niin totta, meilläkin on toi päivä piirretty vaihtunut puolen tunnin pätkään, jotta hän pääsee nopeammin ulos. :D Viimeksi kun kysyin, no onko pakko sitten katsoa, jos ulos on kova hoppu? Niin vastaus oli vaan et juu, mut siks tää onki hyvä ku on lyhyt. :)