Paljonko käytätte niitä vakuutuksianne hyödyksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Tuli vain keskustelusta mieleeni kun ystäväni juuri kehui kuinka heidän alle 2vuotta vanha tiskikone lähtee nyt kaatopaikalle kun mies meni tilaamaan hobbyhallista uuden.
Tosin ystäväni oli sitä mieltä että vanhan olisi varmaan voinut korjauttaa.

Minä kysyin sitten ihmeissäni että miksi he ei vieneet konettaan arvoitavaksi korjaajalle ja ottaneet vakuutus yhtiöönsä yhteyttä.
Kaveri oli sitä mieltä että eihän ne nyt tuommosia ala maksamaan.

Kerroin että meille ainakin on korvattu tiskikone kun teini ikäinen kaatui koneen kannen päälle kun koneen kansi oli auki.
Jolloin kansi meni niin kieroksi ja kuten reunatkin että halvemmaksi tuli korvata uusi.

Ystäväni tähän,
niin sen takia ne korvasi kun sille kävi tuommonen onnettomuus mutta kun tämä meidän tskikone meni itsekseen jotenkin rikki...

Kerroin että meille on korvattu niin kuivausrummusta lähtien kun tasan 2vuoden päästä tämä hajosi itsekseen.

Meille on myös korvattu niin uutta läppäriä kun yksi tippui lattialle käsistä ja palasiksi tuo meni.

Ihmettelen miksi hankitaan kalliita vakuutuksia jos niitä ei tajuta käyttää.
Kun kyse olisi ihmisestä jolla on rahaa jotka menisi kauppaan ja ostaa vaan uuden vanhan tilalle mutta ei. Kyse on niinsanotusti tavallisesta pulliaisesta jonka pitää koettaa säästää sitä rahaa jotta on varaa sitten ostaa se uusi esim.tiskikone.

Meillä kun on kodinkoneita rikkoutunut niin vakuutusyhtiössä ovat maksaneet summan sen mukaan onko korjauttaminen vaiuuden ostaminenheidän mukaan halvempaa.Raha tilille jaitse on saanut päättää ostaako uuden vai korjaako vanhaa.

Eipä niitä kuulemma sais käyttää, kun sitten muiden vakuutusmaksut nousee :D

kysyin täältä kerran että onko joku saanut vakuutuksesta korvauksia rikkoutuneesta puhelimesta (mies tiputti lattialle vahingossa) niin sain kauhean vastausryöpyn että oma syy, ei korvaa ja ei ainakaan pitäisi ja plaaplaaplaa. Noh, laitettiin korvaushakemus kumminkin menemään ja vakuutusyhtiön korvasi kyllä omavastuun ylimenevän osan korjauksesta ihan mukisematta :)

mihin mun vietävä läppäri joka hajosi,että saisin vakuutuksesta? miten todistan et se on rikki,tai et se on minun kun ei mitään kuitteja ole. huomaako et en oikein tajua :D

Ei meiltä mitään kuitteja kyselty. Soitin juuri rikki menneestä pyykkikoneesta, katkesi virrat kesken pesun eikä lähde enää päälle. Kysyi mallin, merkin ja ostovuoden sekä hinnan, laski vähennyksen omavastuusta ja vuosivähennyksen ja aikoi laittaa rahan tilille. Heidän mukaansa ei kannata alkaa korjaamaan. Eihän sillä rahalla uutta konetta tietysti osta, mutta kun laittaa omavastuun ja korvaussumman yhteen niin saa jo perus pesukoneen.

[QUOTE="Viva";26816091]mihin mun vietävä läppäri joka hajosi,että saisin vakuutuksesta? miten todistan et se on rikki,tai et se on minun kun ei mitään kuitteja ole. huomaako et en oikein tajua :D[/QUOTE]

Jos sulla on laaja kotivakuutus, se voi korvata sitä. Viet läppärin tietokoneita korjaavaan liikkeeseen ja pyydät tekemään vakuutusarvion. Sen maksat itse (joitain kymppejä-satasen). Siellä kiltti setä tai täti tutkii mikä koneessa on vikana, ts. onko se rikki vai etkö vain osaa käyttää sitä, ja arvioi koneen remontin hinnan. Vakuutusyhtiö arvioi kannattaako korjata vai onko kone jo niin vanha että maksetaan vain korvaus rikkoutuneesta koneesta, tai eikö makseta mitään. Sitten jos korvataan, maksat omavastuuosuuden itse, riippuu omasta vakuutuksestasi, esim. 150 e josta vähennetään vakuutusarvio. Jos ei ollut rikki, niin olet sen vakuutusarvion verran köyhempi etkä saa vakuutuksesta mitään.

Kun soitat vakuutusyhtiöön, kysyvät tietokoneen merkkiä ja valmistusnumeroa tms joka on koneessa. Neuvovat kyllä mitä pitää tehdä ja vahinkoilmoituksen voit tehdä puhelun aikana.

Ei ole tullut kamalasti käytettyä. Ainaha sitä jotain pientä rikkoutuu, mutta ne rikkoutuneet jutut on ollut niin vanhoja tai muuten vaan halpoja etten ole jaksanut uskoa niistä mitään saavan. Lapsi heitti ehkä kolme vuotta vanhan iphonen uima-altaaseen. Omavastuu 150 euroa, eipä taida ylittyä arvo. Isoimissa jutuissa tietenkin, esim. vesivahingoissa lattiaa uusittaessa.

Yhteistyössä