Paljonko kehtaa tarjota alle pyyntihinnan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lissukka

Vieras
Jos asunnon pyyntihinta on 175.000 euroa, kuinka paljon alle sen kehtaa tarjota? Haluamme lähinnä kokeilla kepillä jäätä, ko. asunto ei ole mitenkään MUST.

Alkuperäinen kirjoittaja lissukka:
Jos asunnon pyyntihinta on 175.000 euroa, kuinka paljon alle sen kehtaa tarjota? Haluamme lähinnä kokeilla kepillä jäätä, ko. asunto ei ole mitenkään MUST.

Minä tarjoisin ALOITUKSENA korkeintaan 160te. Ehkä jopa 155te.

Meillä oli osake myynnissä hp 41.000e. Tuli aloitustarjous 30.000e. Oli meistä tosi törkeää, eikä siihen sitten edes vastattu. Mutta tälle ostajalle asunto myytiin, koska nosti kokoajan tarjoustaan aina 2:lla tonnilla, ja lopulta kaupat tuli h. 40.000e.

Aina voi nostaa tarjousta.

Kyllä ne välittäjät sanoo, jos jää niin alas, ettei myyjä tule edes harkitsemaan.

Itse ostettiin juuri omakoti talo, josta saatiin 20 000 e hinnasta pois. Oma myytiin täyteen pyyntihintaan, pudotusvaraa ei olisi ollut kuin nimellisesti tonni-pari.

Jaahas. Voi tietysti tarjota mitä vain mutta ei saa sitä.
Riippuu niin asunnosta.
Jos on jo hinnoiteltu järkevästi ja on paljon ostajia, niin voi olla että saavat tarjouksia yli pyyntihinnan.
Jos taas on ylihinnoiteltu ja sellaisella alueella jossa ei mene kaupaksi tai muuten vaikeasti myytävä asunto niin voi olla että hyvinkin myyvät reippaasti alle pyyntihinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksi te teette tarjouksen jos asunto ei oikeasti miellytä teitä?

Sijoitusmielessä.

Ok. Löytyykö vastaavista asunnoista myyntitietoja alueelta? Onko asunto ollut kuinka kauan myynnissä? Itse alkaisin tinkimisen puottamalla 20 000? hinnasta pois. Oma asuntomme oli mieleinen ja tingin 10 000? pois hinnasta.

Yhteistyössä