Paljonko on elatusmaksu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pois lähtevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos ei isä pysty maksaa niin kaupunki (tai kela 1.4 lähtien) maksaa. summa on 129 ja risat. jos päätät ettet ota vastaan elareita niin oot joko tyhmä tai mies erittäin ovela. no joo..sit pitää se summa korvata toisella tavalla (pitämällä lapset 50-50, tms.)
 
http://www.om.fi/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=application/pdf&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=Content-Length&blobheadervalue1=inline; filename=OMJU 2007 2 Elatusapuohje suomi 87 s.pdf&blobheadervalue2=284047&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1182263486606&ssbinary=true&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&SSURIsscontext=Satellite Server
 
ei se tullukaan, mut googleta niin löydät miljoona linkkiä

ja ilman muuta vaadit sen minimin, mitä jos isä joskus menee töihin/maksukyky muuttuu, luuletko et vapaaehtosesti tarjoutuu makselemaan, jos on kerran vapautuksen saanut????
 
Työttömyysajalta maksaa elatustuet kaupunki. Sitä ei tarvitse maksaa takaisin, jos on varaton.
Asia kannattaa selvittää lastenvalvojan kanssa samalla, kun teette tapaamis- ym. sopimuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis lapsi jää isälleen.

No huh huh! Sama toisin päin tietysti, ei se äiti oo yhtään oikeutetumpi "luistamaan" elatusvelvollisuudesta. Vai meinasitko lopun ikääs olla työtön? Joko on uus elättäjä katsottuna??

 
ei ole isän päätettävissä raha kun lakisääteinen ja tarkoitettu lapselle..se maksatko on sun asia mut sit jos riitaannutte isä voi hakea ulosoton kautta ne ...eli maksa pois
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho sori:
ei se tullukaan, mut googleta niin löydät miljoona linkkiä

ja ilman muuta vaadit sen minimin, mitä jos isä joskus menee töihin/maksukyky muuttuu, luuletko et vapaaehtosesti tarjoutuu makselemaan, jos on kerran vapautuksen saanut????

Heh, heh, millainen mies sulla on, kun noin negatiivisesti asiaan otat kantaa?
Aika harva mies jättää lapsensa elarit hoitamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho sori:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis lapsi jää isälleen.

No huh huh! Sama toisin päin tietysti, ei se äiti oo yhtään oikeutetumpi "luistamaan" elatusvelvollisuudesta. Vai meinasitko lopun ikääs olla työtön? Joko on uus elättäjä katsottuna??

Lopeta kirjoittelu. Kauheaa katkeran ihmisen vuodatusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oho sori:
ei se tullukaan, mut googleta niin löydät miljoona linkkiä

ja ilman muuta vaadit sen minimin, mitä jos isä joskus menee töihin/maksukyky muuttuu, luuletko et vapaaehtosesti tarjoutuu makselemaan, jos on kerran vapautuksen saanut????

Heh, heh, millainen mies sulla on, kun noin negatiivisesti asiaan otat kantaa?
Aika harva mies jättää lapsensa elarit hoitamatta.

Mulla on ihan hyvä mies joka hoitaa enemmänkin kun osansa lasten elatuksesta (tietty nyt kun oon kotihoidontuella hoitovapaalla) ja elättää mutkin vielä, me kun ollaan naimisissa. Täältä vaan on saanu lukea näitä surullisia tarinoita enemmän ku tarpeeks, miten hommat ei pelitä :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oho sori:
ei se tullukaan, mut googleta niin löydät miljoona linkkiä

ja ilman muuta vaadit sen minimin, mitä jos isä joskus menee töihin/maksukyky muuttuu, luuletko et vapaaehtosesti tarjoutuu makselemaan, jos on kerran vapautuksen saanut????

Heh, heh, millainen mies sulla on, kun noin negatiivisesti asiaan otat kantaa?
Aika harva mies jättää lapsensa elarit hoitamatta.

mun kaveripiirissä ykskään isä ei maksa niitä ite. ihan oikeesti...surullista mutta totta. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho sori:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oho sori:
ei se tullukaan, mut googleta niin löydät miljoona linkkiä

ja ilman muuta vaadit sen minimin, mitä jos isä joskus menee töihin/maksukyky muuttuu, luuletko et vapaaehtosesti tarjoutuu makselemaan, jos on kerran vapautuksen saanut????

Heh, heh, millainen mies sulla on, kun noin negatiivisesti asiaan otat kantaa?
Aika harva mies jättää lapsensa elarit hoitamatta.

Mulla on ihan hyvä mies joka hoitaa enemmänkin kun osansa lasten elatuksesta (tietty nyt kun oon kotihoidontuella hoitovapaalla) ja elättää mutkin vielä, me kun ollaan naimisissa. Täältä vaan on saanu lukea näitä surullisia tarinoita enemmän ku tarpeeks, miten hommat ei pelitä :(

Tuosta kirjoituksestasi ei uskoisi kyllä.

 
Mustakin olisi oikeasti kiva tietää, miten paljon mä joudun/joutuisin maksamaan.

(tulot ilman kilometrikorvauksia ja puolipäivärahoja puhtaana noin 1000 kuussa)

Jännä ois tietää, miten paljon mulle jäisi elämiseen elareiden ja vuokran jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mustakin olisi oikeasti kiva tietää, miten paljon mä joudun/joutuisin maksamaan.

(tulot ilman kilometrikorvauksia ja puolipäivärahoja puhtaana noin 1000 kuussa)

Jännä ois tietää, miten paljon mulle jäisi elämiseen elareiden ja vuokran jälkeen.

olet pienitulnen joten et "joudu" maksamaan elareita. ajatelkaa että elarit on lapselle elantoa eikä pakko pullaa! ite en ymmärrä ihmisiä jotka palkäävät joutuvansa maksamaan elarit, itehän ne kullamurut ollaan tehty! ite olisin valmis maksamaan. eri asia jos ei ole rahaa millä maksaa. täällä palstalla kuulostaa juuri siltä niinkuin se olisi otakin kamalaa kun jotuu satasen heittään jos kerta siihen kykenee... lapsen elämässä se raha on pieni, ei sillä paljoa ostella! mutta avustus kuitenkin viattomalle asialle
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mustakin olisi oikeasti kiva tietää, miten paljon mä joudun/joutuisin maksamaan.

(tulot ilman kilometrikorvauksia ja puolipäivärahoja puhtaana noin 1000 kuussa)

Jännä ois tietää, miten paljon mulle jäisi elämiseen elareiden ja vuokran jälkeen.

olet pienitulnen joten et "joudu" maksamaan elareita. ajatelkaa että elarit on lapselle elantoa eikä pakko pullaa! ite en ymmärrä ihmisiä jotka palkäävät joutuvansa maksamaan elarit, itehän ne kullamurut ollaan tehty! ite olisin valmis maksamaan. eri asia jos ei ole rahaa millä maksaa. täällä palstalla kuulostaa juuri siltä niinkuin se olisi otakin kamalaa kun jotuu satasen heittään jos kerta siihen kykenee... lapsen elämässä se raha on pieni, ei sillä paljoa ostella! mutta avustus kuitenkin viattomalle asialle


No kun siinäpä se onkin. Kun mä haluan maksaa. Ja maksankin, talonpuolikkaani kertasuoritteisena. Se vaan ei ehkä riitä.

Vituttaa jo ajatuskin, että sossu maksaa loput.

 

Similar threads

Yhteistyössä