Paljonko painoa rv 20 mennessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oiisvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oiisvi

Vieras
Kävin juuri puntarilla ja nyt masentaa!! Rv 14+5 menossa ja painoa tullut jo yli viisi kiloa!!! Pahoinvoinnin takia olen joutunut syömään jatkuvasti ja väsymyksen takia en ole jaksanut liikkua. Vielä toistaiseksi olen suht normaaleissa mitoissa, 62/170, mut lihominen masentaa silti! Onko muita jotka ovat lihoneet yhtä paljon jo alku metreillä? Tasottuiko nousu myöhemmin?

Painon nousu on hyvin yksilöllistä.
Minulla on vielä -6kg, eli painoa on pudonnut raskauden alkuajoista 8kg, joista takaisin on palautunut 2kg. Mikäli merkit pitävät paikkansa, paino on +/- 0kg kun tulee laitokselle lähtö.
Viikkoja 22+2

Ja äidin alkupainostakin hieman riippuu tulevat kilot. Itse vajaa 50-kiloisena lihoin melkein 20 kiloa jokaisessa raskaudessa ja kaikki kilot lähtivät pian synnytyksen jälkeen ihan itsestään.

Ihan kätevä tuo laskuri, mutta ei pidä paikkaansa minun kohdalla.
Eikä liioin lähtöpainokaan kerro totuutta.
Monilla, kuten minulla, on kyse "käänteisestä" hormonitoiminnasta, johon ei siis vaikuta syöminen tai syömättä jättäminen raskauden aikana tai imetyksen niinikään.

Voimakkaan pahoinvoinnin ja oksentelun takia paino -1 kg kun viikkoja tasan 17. Ekan kolmanneksen aikana paino laski jonkun 5 kg, mutta pahimman pahoinvoinnin loputtua on nyt tullut 4 kg takaisin kun on taas pystynyt syömään normaalisti ja suurin osa pysyy jo sisälläkin.

Mulla taisi tulla parhaalla tahdilla painoa just siinä puolenvälin mittaan (vähän ennen), tasottui sitten ja iteasiassa loppuraskaudesta paino laski kun ei mahaan enää mahtunut mitään :) Eikä sitä sit kokonaisuudessaan tullut kun jotain 11 kg tai sinnepäin, mutta mulla ei ollut mitään turvotuksia missään vaiheessa (ne voi nostaa painoa hirveästi mutta se paino jää laitokselle sit kyllä).

mut missä se laskuri tuolla on?? Mä näin pelkkiä lasten tossuja.....

Raskausvko 24 menossa ja painoa +2,8kg. Olin noin 10kg ylipainoinen jo lähtötilanteessa.

Mäkin näen ainoastaan tossuja - missä se laskuri on??

Itsellä menossa rv10+5 ja tullut n. 3,5 kg. Harmittaa kun juuri ennen raskautta lihoin muutaman kilon :/ Toivottavasti kilojen tuleminen tasaantuu.

mulla oisko tullut kilo puoleen väliin mennessä. siihen kyllä vaikutti pahoinvointi, joka esti syömisen vkoll 18-19 asti. sit tuli huima nousu muutamassa viikossa, tasoittui ja nyt viimeisen kk aikana rv 34-39 5 kg, oisko turvotusta osa! yhteensä noin 14 kg. lähtömitat 172/58. eiköhän nää lähde pois suht helposti, kun pääsee taas liikkumaan (olin siis vuodelevossa 8 vkoa rvlta 26).

Paljon tuli mullakin heti alkuun, nousu tasoittui vasta rv 30 jälkeen. Mutta sullakin on ollut suht matala lähtöpaino, samoin mulla, joten nou hätä. Yhteensä painoa tuli 15 kg, ja kaikki olis nyt jo varmaan lähtenyt, jos imetys olisi sujunut... Mutta nyt on jäljellä n. 2-3 kg, ja synnytyksestä 8 viikkoa, joten eiköhän se lähde!

Muistelen, että mulla oli jo rv 7 tullut 2 kg, ja nt-ultraan mennessä 4, mutta saatan muistaa väärinkin. Mutta että tuli sitä paljon, osa oli ehkä turvotustakin siinä vaiheessa... Älä huoli, lähtee ne sitten kun taas liikkeelle pääsee!

Hui! Kävin juuri vaa'alla ja painoa on tullut jo 10kg alusta ja viikkoja on jotain 26+... Viimeksi tuli koko raskausaikana 14kg, nyt mennään varmaan reippaasti yli, olen "kuukauden edellä" viimekertaista tahtiani. No, kyllä ne äkkiä hävisi ja meni muutaman kilon allekin... Tuleekohan jo noottia neuvolasta?? Jokainen raskaus lienee siis siltä osin erilainen... Olen syönyt normaalisti, mielestäni... hm...

Rv 20+0 mennessä painoa tuli lisää 4,1kg.
Nyt on menossa rv 28+ ja painoa tullut yhteensä lisää 8,6kg eli yli puolet ovat tulleet viimeisen 2 kuukauden aikana.

Eipä kannata murehtia alun painonnoususta, koska puolen välin jälkeen se todellinen turpoaminen vasta alkaakin!

Kävin juuri puntarilla ja nyt masentaa!! Rv 14+5 menossa ja painoa tullut jo yli viisi kiloa!!! Pahoinvoinnin takia olen joutunut syömään jatkuvasti ja väsymyksen takia en ole jaksanut liikkua. Vielä toistaiseksi olen suht normaaleissa mitoissa, 62/170, mut lihominen masentaa silti! Onko muita jotka ovat lihoneet yhtä paljon jo alku metreillä? Tasottuiko nousu myöhemmin?

Jos pahoinvoinnin takia pitää syödä usein, eihän se tarkoita, että pitää sitten syödä epäterveellisesti tai tuotteita, jossa on palkon kaloreita. Voit hyvin syödä vaikka tunnin välein hedelmiä, jotka eivät lihota yhtään. Salaattiateriat, pähkinät yms ovat terveellisiä.

Se, että on pakko syödä, ei tarkoita että on pakko lihoa.

Viimeksi muokattu:
Tuossa kun sanottiin, että ei ole pakko syödä epäterveellisesti pahoinvoinnin takia, vaan esim. hedelmä ajaa saman asian. Mulla tuo onnistui tässä raskaudessa, esim. mandariini auttoi jonkin verran välipalana, jos ei ollut kauhea nälkä. Mutta mikään salaatti ei kertakaikkiaan mennyt alas (vaikka normaalisti mulla päivän toinen ateria on lähes aina salaatti), eikä mikään ns. kunnon ruoka (ajatuskin jostain lihakastikkeesta teki huonon olon) vaan vähiten kuvotusta aiheutti ns. roskaruoka, jota tulikin syötyä monta kertaa viikossa. Silti paino pysyi aika alhaalla, kun ne välipalat oli sitä mandariiniosastoa.

Mutta edellisessä raskaudessa mulla oli niin, että tuli kauhea olo ja kovat mahakivut, jos ei syönyt vähintään 2 tunnin välein. Ja silloin ei riittänyt hedelmä, vaan vähintään piti syödä pari voileipää. Yritin kyllä hedelmälinjaa, mutta ei apua. Siinä raskaudessa paino nousikin alussa tosi nopeasti, mutta nousu sitten tasaantui. Yhteensä tuli 14kg, jotka lähti nopeasti. Nyt on tullut paljon vähemmän painoa alkuvaiheessa, mutta luultavasti tällä kertaa kiritään sitten lopussa tai jotain.

ei voi kun ihmetellä miten kaikki sanoo et kyl ne kilot lähtee..
Oon aika"normikokoinen"(158cm ja 50kg) raskausaikana tuli +13kg ja 5-6kg jouduin liikunnalla ja salaatti/keitto linjalla laihduttamaan.Vuos meni urakkaan eli todella tiukassa oli eikä 8kk imetys auttanut yhtään asiaan! Sanoisinkin teille "kyllä ne kilot siitä sitten lähtee" että ei kaikilla lähde,-itse ainakin tarkkailen jatkossa raskausaikoina painoani tarkemmin ettei taas ole pudotusurakka edessä=/

Nyt raskausviikkoja takana 22 ja painoa tullut 2 kg. Neuvolassa sanottiin, että nyt pitäisi tulla jo enemmän, mutta minkäs teet. Työ on erittäin kuluttavaa ja vaikka syön, painoa ei vai tule. Vaikka ennen olinkin tarkka terveellisen ruuan suhteen, olen nyt myös yrittänyt sisällyttää ruokavalioon energiapitoista ruokaa enemmän. Mutta ei.... ei paino vain vielä nouse. Tosin, ensimmäisestäkin raskaudesta tuli vain kymmenen kiloa, joten eiköhän tähän painon nousuun ole aika yksilöllistä. Liikunnasta en kuitenkaan ala vähentämään yhtään, koska se on ainut keino pitää itsensä ja lihakset kunnossa ja selkä ym kolotukset loitolla.

Puoliväli tasan ja kiloja tullut 6. Edellisessä raskaudessa myös paino nousi aika paljon alussa ja sitten loppua kohden hidastui ja jopa tippui. Loppuraskaudessa vaivasi niin paha närästys etten pystynyt syömään juuri mitään, ja vauvan painokehityskin hidastui sen takia.

Siksi olenkin melko surutta "kerännyt" painoa nyt alkupuoliskolla, en toki syömällä erityisen epäterveellisesti, mutta en ole juuri varonutkaan kilojen kertymistä. Lisäksi laihduin todella paljon ja nopeasti synnytyksen jälkeen, joten siksikään en nyt huolestu painonnoususta.

Odotan esikoistani. Paino nousi ekan 3 kk aikana huimat 5 kg pahoinvoinnin takia: oli pakko syödä koko ajan jotain!

On turha sanoa, että oma vika, jos syö epäterveellisesti. Kyllä paino nousee, vaikka syö ihan terveellisestikin, kun syö enemmän kuin yleensä, eikä liiku niin paljon kuin yleensä. Ja vaikka liikkuisikin reippaasti, niin on vaikea ylläpitää samaa intensiteettiä kuin ennen.

Itse söin huonoon oloon vedellä laimennettua tuoremehua, suolakurkkuja, avomaan kurkkuja, voileipiä, jogurttia, salaattia, pastaa jne. Minulla oli myös himo suolakekseihin, ja vaikka yritin valita mahdollisimman vähärasvaisia keksejä, onhan niissä kaloreita.

Karkkia, jätskiä ja limsaa ei tehnyt mieli yhtään. Roskaruokaa en syö muutenkaan koskaan. Pähkinät ja mysli ovat muuten pahimpia, niissähän niitä kaloreita vasta onkin!

Nyt olen viikolla 20 ja painonnousu on vähän tasoittunut, nyt noin +6 kg. Veikkaan kuitenkin, että + 12 kg paukkuu yli vielä.

Rv:lle 20 mennessä kiloja oli tullut lisää n. 4, nyt yhteensä n. 10. Just sopivasti, kun pari kg oli ylimääräistä lähtötilanteessa. Loppua kohti minulla selvästi vauhti kiihtyi, nyt ihan viime viikkoina ei ole enää noussut. Alussa oli ihan mieletön nälkä: yölläkin piti syödä (hedelmä), herkut eivät ole maistuneet kuin vasta tässä lopussa (tikkujätski/pv ja joskus suklaata, mikä tietysti on turhaa). Alun hulppeasta ruokahalusta ja nälästä huolimatta paino ei noussut juuri ollenkaan ens. kolmanneksella, söin kyllä terveellisesti ja ainoat herkut hedelmiä.

Mä taidan olla edelleen lähtöpainossa, ellen vähän miinuksellakin, vaikka omasta mielestäni syön koko ajan, enkä ole kärsinyt pahoinvoinnistakaan missään vaiheessa. Helteilläkin olen yleensä suönyt 2 lämmintä ateriaa, enkä todellakaan aina terveellisesti. En sit tiedä mistä johtuu...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä