paljonko painoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla kiloja jo 5, viikkoja 19+.

Ruoka on maistunut erittäin hyvin ja maistuisi yhä. Nyt kuitenkin tuo painonnousu alkoi vaivata. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että alkuraskauden painonnousua on saanut sittemmin hillittyä tai jopa vähennettyä tietenkin ilman mitään dieettiä?

Myönnän nimittäin muuttaneeni ruokailutapoja paljon leväperäisemmiksi. Herkkujen määrä on lisääntynyt.

Mulla on tullut kaikki paino tähän mennessä (siis tuo 11kg) alku- ja keskiraskaudessa. Sitten jätin herkuttelun pois ja lisäsin vähän liikkumista, ja viimeiseen kuukauteen ei ole tullut painoa lisää lainkaan. Vielä ei ole ainakaan neuvola valitellut loppuneesta painonnoususta, sf-mitta kasvaa kuitenkin hyvin.

Se vaatii vain oman päätöksen!

Raskausviikkoja 25 ja painoa tullut 9kg. Lähtötilanne oli hoikka, vauvakin kulkee keskikäyrillä eikä turvotusta ole, joten en oikein tiedä, missä ne kaikki kilot luuraa, kun en mielestäni ole varsinaisesti lihonnut, vain vatsa on selkeästi näkyvillä...

tähän mennessä on tullut 8 kg. Herkkuja menee joka päivä :). En ole aikaisemmin tykännyt makeasta juuri lainkaan, mutta nyt uppoaa kyllä kaikki sokeri-&rasvapommit. Jotenkin sitä on antanut itselleen luvan herkutella kun lihomisen voi laittaa raskauden piikkiin.

Alkuvaiheessa kuntoilin melko paljon, mutta nyt ei enää ole voinut tehdä muuta kuin kävellä ja uida silloin tällöin. Kävelykin on lähinnä happihyppelyä eikä mitään liikuntaa.

Veikkaanpa, että tästä syystä painoa tulee vielä jonkun verran kun noi herkut tuntuu edelleen maistuvan...

Paino noussut rv 32 mennessä kilon. Bmi ennen raskautta 26. Olen käynyt kahdella terveydenhoitajalla. Toinen oli huolissaan, toinen ei. Sf-mitta viikolla 30+0 oli 29, joten vauva kai kasvaa, vaikkei äidin paino kamalasti nouse.

Mulle tuli raskauden aikana 22 kiloo ja olin vähä kokoajan ""huolissani"" että paljonkohan se nousee mutta söin silti mielin määrin kaikkea! =) Nyt synnytyksestä on puoltoista viikkoa ja 9 kg on jo lähtenyt pois.

elikkä rv 34 kiloja tullut 11,5...bmi ennen raskautta oli 19.2... osa tosta painosta on kyllä läskiä (reisissä ja persiissä)... vanhat farkut mahtuu nipin napin reisistä, mutta näky on ikävä.... varmasti kilot saa pois synnytyksen jälkeen...mutta eniten pelottaa jos masu jää pussiksi....

Kiloja tullut 7 ja rv 37 mennään.En syö herkkuja,ei maistu toisaalta en halua sokeri vauvaa.Vaivoja ei ole,ei selkäkipuja,ei turvotusta.Mukavaa Joulun odotusta kaikille.

Raskausviikkoja tasan 25 ja kiloja kertynyt 5.5kg. Olen herkutellut mutta säännöstellen ja liikkunut yhä tosin nyttemmin ei voi oikein mitään rankempaa enään harrastaa.

Olenkin vastannut jo kerran marraskuussa, silloin rv reilu 20 ja miinusta 4 kiloa. Nyt viikkoja 25+2 enkä vieläkään ole päässyt lähtöpainooni. Miinusta noin 1-2 kiloa. Maha kyllä kasvaa ja herkut (eritoten suklaa) maistuu. Oksentelen edelleen, siitä syystä tuo paino ei ole päässyt kunnolla nousemaan.

Minäkin jo kerran vastannut, silloin oli viikkoja 22 ja painoa tullut 7kg. Tänään viikkoja tasan 27 ja kiloja 8. Eli tuntuisi onneksi ainakin toistaiseksi tasaantuneen tuo nousu. Edellisellä neuvolavälillä se oli himpun yli puoli kiloa viikossa, nyt on tiistaina taas neuvola, ja nousuksi ei pitäisi tulla kuin 250g viikossa, ellei nyt tule taas hirveää pyrähdystä ennen sitä.

Käyn nimittäin joka aamu vaa'assa, ja olen huomannut, että nousut tulee ihan ihmeellisesti tyyliin puolen kilon hyppy päivässä ja sitten ei mitään viikkoon. En tiedä, onko osittain turvotustakin, kun noin nopeasti tulee.

Tavoitteena on, että pysyisi siinä 12-15kg haarukassa, mikä useimmissa lähteissä annetaan ""normaaliksi"". Vaikka sillehän ei mitään voi, jos turvotusta lopussa tulee.

Mulla tuli 15 kiloa. Alkumitat 167/55. Paino palautui ennalleen muutamassa kuukaudessa. En laihduttanut. Olen aina ollut samankokoinen enkä ole ikinä vahdannut painoani, ei ole edes vaakaa.

En raskausaikana mässäillyt ylettömästi, en ole ikinä ollut karkkien tms ystävä. Harrastin maltillista liikunta melkein raskauden loppuun asti, uimista ja kuntosalia. Se oli kyllä enemmän mielen piristämiseksi :-) Söin monipuolisesti kunnon kotiruokaa. Pidin huolen, että joka päivä söin hedelmää ja vihanneksia.

Ennen raskautta painoindeksi 21, nyt viikkoja 20+5 ja painoa tullut parisen kiloa. Välillä meni toista kuukautta, että paino ei noussut grammaakaan, nyt näyttää siltä, että kohta alkaa nousta helpommin... Pari lämmintä ateriaa menee päivässä ja siihen muutama välipala, mutta ei juurikaan karkkeja tai sipsejä tms, kun en oikein niistä perusta. Eli nälkä tuolla ruokamäärällä on harvemmin :) Tosin alkuraskaudessa oli senkin edestä, vaikka kuinka söin.
Ihan mukava, ettei painoa tule kamalasti (toivottavasti ei jatkossakaan), mutta en mitenkään vahtaa painonnousua. Tulee mitä tulee ja lähtee sitten mitä lähtee. En silti osaa käyttää raskautta tekosyynä yltiöpäiseen lihomiseen ja herkkujen vetämiseen.

Nyt rv 31+5 ja painoa tullut 9 kg. Viimeks kun neuvolassa mitattiin niin painoa oli tullu 2 viikon sisällä mutta viikossa yli 700 g. Eli siis viikko nousu oli yli 700g. Aiemmillakin kerroilla paino on noussut eikä kertaakaan laskenu. ennen raskaaksi tulemista paino oli normaali/hoikka. Kaikki ruoka maistuu ja varsinkin suklaa uppoaa tosi hyvin ja yksi himo mikä on tullut raskauden keskivälin jälkeen on keltainen jaffa..!!!!

Yhteistyössä