Paljonko paskaa pitää sietää mieheltä lasten takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En kirjaudu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En kirjaudu

Vieras
Meidän avioliitto on pahasti ruvella. Enimmäkseen ollaan ihan hyvää pataa, mitä nyt aika ajoin tiuskitaan tai huudetaankin. Liitto on melkeinpä sisko ja veli-meininkiä nykyään. Välillä viilentyneet välit aiheuttaa sen, että tilanne kiristyy siihen malliin, että mies alkaa syytää kaikkea sontaa suustaan, siis on tosi kylmä ja välipitämätön. Haukkuu mut, mun äidin ja isän ja sanoo mm. kuinka ei ole enää vuosiin rakastanut mua ja on yhdessä vain lasten takia. Ja että koko avioliitto on hänelle aivan sama. Seksittömästä liitosta saan minä syyt niskoilleni ja nimittelyt on sen mukaiset, vaikka itse ei laita rikkaa ristiin asian eteen, enempää kuin minäkään. On tällöin myös tosi välinpitämätön, esim. tällä hetkellä häntä ei kiinnosta jouluvalmistelut (kuusenhaku ym. yhteiset hommat) pätkääkään, vaikka yritän vedota, että tehtäis se lasten takia, kun molempien vanhemmat on vielä tulossa meille jouluksi. Lähtee myös vain ilmoitusasiana (olemattomalla tunnin varoitusajalla jos silläkään) omille reissuilleen, ei kysele, sopiiko mulle olla lasten kanssa tai oliko mulla jotain omia juttuja ko. ajankohtana.
Tätä kestää yleensä joitakin päiviä, ehkä viikon. Joka kerta sovitaan, että erotaan, mutta sitten ei kuitenkaan sitä tehdä. Ollaan asuttu uudessa, osin keskeneräisessä talossa vasta joitakin kuukausia.
Olen jo aivan täynnä näitä suunnitelmien muutoksia Mm. tänä viikonloppuna piti tehdä yhteinen reissu ilman lapsia, mutta hän sanoi eilen illalla, ettei lähde. Minä tietysti olin se, joka joutui perumaan menon soittamalla ko. paikkaan, miestä ei kiinnosta. Kauanko olette jaksaneet tällaista vai kuuluuko tämä normiavioliittoon, jossa pari pientä lasta..?

En sietäisi enää minuuttiakaan. Turha tuollasessa liitossa olla, jos toista ei mikään kiinnosta eikä edes lasten takia viitti mitään tehdä. Ei tuollanen käytös kuulu rakastavaan liittoon.

no ei toi mun mielestä ihan terveeltä suhteelta enää vaikuta..siinä on jo henkinen hyvinvointi tiukoilla.Kyllä nyt kannattais ottaa härkää sarvista ja ainakin jutella ihan kahden kesken asiat halki.Jos ei kahdestaan juttelu auta niin aina voi mennä avioliittoneuvojalle..Lasten takia ei ihan kaikkee paskaa tarvi kestää..tai en mä ainakaan kestäis!!

Lasten takia on typerää olla yhdessä, ei sellainen ole normaalia ja tervettä. Lapsetkin kärsivät siitä jos vanhempien välillä ei ole kaikki ok. Tuollaista miestä ei tarvitse sietää ja katsella.

mutta aika paljon yleensä siedetään LASTEN VUOKSI.... En suosittele.

vertailun vuoksi, että sattuu sitä näköjään paremmissakin piireissä ja jatketaan silti yhdessä:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1809995

Uskomatonta että tollaisten annetaan olla edes isiä. Ehkä lapsille pitäisi saada uusi isä ja jättää tää vanha täysin omaan arvoonsa. Se ei ansaitse olla isä lapsilleen. Mun mielestä isän kuuluu olla 100%:a yhtä paljon lasten kanssa ja joustava kuin äidinkin. Muuten se voi sanoa hyvästit lapsilleen ellei lapset joskus itse halua isäänsä nähdä.
Tosin tollaisen k-pään kanssa ei juuri lapsia tulisi tehtyäkkään :(
Mun mielestä ylipäänsä epäempaattiset ihmiset ei saisi lisääntyä. Eihän siitä ole näköjään kuin haittaa kaikille.

Älkää olko yhdessä lasten takia. Lapset kokee sen paremminkin niin, että se on heidän SYYNSÄ että vanhemmat ovat yhdessä vaikka oikeasti haluaisivat erota. Kaverillani oli lapsen ajust näin, ja hän itse toivoi että vanhemmat eroaisivat. Eikä se sitten tunnun lapsesta kivalta kuulla että "oltiin teidän takia yhdessä", jos se yhydessäolo on yhtä helvettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Uskomatonta että tollaisten annetaan olla edes isiä. Ehkä lapsille pitäisi saada uusi isä ja jättää tää vanha täysin omaan arvoonsa. Se ei ansaitse olla isä lapsilleen. Mun mielestä isän kuuluu olla 100%:a yhtä paljon lasten kanssa ja joustava kuin äidinkin. Muuten se voi sanoa hyvästit lapsilleen ellei lapset joskus itse halua isäänsä nähdä.
Tosin tollaisen k-pään kanssa ei juuri lapsia tulisi tehtyäkkään :(
Mun mielestä ylipäänsä epäempaattiset ihmiset ei saisi lisääntyä. Eihän siitä ole näköjään kuin haittaa kaikille.

Kyllä mies lasten kanssa on, ei varmaan yhtä paljon kuin minä, mutta paljon kuitenkin. Pian on jäämässä hoitovapaallekin lasten kanssa. Muuten en voi moittia muutakuin silloin kun kiukuttelee mulle niin näkyy siten, että jättää lähes kaiken vastuun koti- ja lasten asioista mun huolekseni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mies lasten kanssa on, ei varmaan yhtä paljon kuin minä, mutta paljon kuitenkin. Pian on jäämässä hoitovapaallekin lasten kanssa. Muuten en voi moittia muutakuin silloin kun kiukuttelee mulle niin näkyy siten, että jättää lähes kaiken vastuun koti- ja lasten asioista mun huolekseni.

Kuulostaa ihan normaalilta. Pienten lasten perheessä on paljon vastoinkäymiä. Lapset kun vaativat kaiken ajan ja huomion ja suhde jää varjoon.

Riippuu itsestäsi, milloin raja ylittyy. Ei kannata alistua päällekäveltäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Älkää olko yhdessä lasten takia. Lapset kokee sen paremminkin niin, että se on heidän SYYNSÄ että vanhemmat ovat yhdessä vaikka oikeasti haluaisivat erota. Kaverillani oli lapsen ajust näin, ja hän itse toivoi että vanhemmat eroaisivat. Eikä se sitten tunnun lapsesta kivalta kuulla että "oltiin teidän takia yhdessä", jos se yhydessäolo on yhtä helvettiä.

Ei se yhtä helvettiä ole, useimmiten sellaista tasaista arkea, jossa hellydenosoitukset on kylläkin lähes jäissä. Ja hauskaakin on, mieheni on hauska tyyppi. Mutta sitten kun tilanne kulminoituu kerran pariin kuukauteen niin henkinen väkivalta on mun mielestä sellaista, että mua itkettää ja rinnasta puristaa koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Mun mielestä lasten takia ei tarvitse sietää mieheltä yhtään paskaa.

Aivan. Lapsia ei voi syyttää jäämisestä tuollaiseen tilanteeseen, kohtuutonta.
Jos itse rakastat ja sinulle suoraan sanotaan että sinua ei rakasteta, niin älä hyvä ihminen jää katkeroitumaan.

Ei se yhtä helvettiä ole, useimmiten sellaista tasaista arkea, jossa hellydenosoitukset on kylläkin lähes jäissä. Ja hauskaakin on, mieheni on hauska tyyppi. Mutta sitten kun tilanne kulminoituu kerran pariin kuukauteen niin henkinen väkivalta on mun mielestä sellaista, että mua itkettää ja rinnasta puristaa koko ajan.

Voiskos teille olla apua esim. jostain parisuhdeterapiasta? Jos sä koet, että on jotain pelastettavaa, niin yritä ihmeessä saada miehesikin tajuamaan se. Jos taas homma luisuu käsistä ku märkä saippua, eikä miehesi ole valmis satsaamaan yhteiseen hyvinvointiin ja parisuhteeseen, niin ehkä ei kannata loputtomiin odotella muutosta. Läheisyys on ihmiselle elintärkeää. Sen puute syö sisältä. Jos teistä on tullut sisko ja veli, niin ehkäpä se erokin hoituisi mallikkaasti ja välit pysyisi hyvinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Mun mielestä lasten takia ei tarvitse sietää mieheltä yhtään paskaa.

Aivan. Lapsia ei voi syyttää jäämisestä tuollaiseen tilanteeseen, kohtuutonta.
Jos itse rakastat ja sinulle suoraan sanotaan että sinua ei rakasteta, niin älä hyvä ihminen jää katkeroitumaan.

Hän sanoo sitten lepyttyään, ettei tarkoittanut, mitä sanoi. En tiedä, miksi haluaa loukata niin pahasti.

jos ei mikään parisuhdeterapia tule kyseeseen niin sitten mun mielestä ei lasten takia kannata jäädä. ei se mieskään varmasti kovin onnellinen ole tai yksin täysin syyllinen kaikkeen joten mä en lähtisi kuitenkaan ihan ensimmäisenä ajattelemaan asiaa niin että pitääkö naisen jäädä kurjan miehen kanssa kurjaan suhteeseen lasten takia. eiköhän tuossa tilanteessa kärsi kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
jos ei mikään parisuhdeterapia tule kyseeseen niin sitten mun mielestä ei lasten takia kannata jäädä. ei se mieskään varmasti kovin onnellinen ole tai yksin täysin syyllinen kaikkeen joten mä en lähtisi kuitenkaan ihan ensimmäisenä ajattelemaan asiaa niin että pitääkö naisen jäädä kurjan miehen kanssa kurjaan suhteeseen lasten takia. eiköhän tuossa tilanteessa kärsi kaikki.

Näinhän se on. Kyllä nää on aina koko perheen asioita.

Onkos teillä kuinka pitkä aika siitä, kun ootte viimeksi heilutelleet peittoja? Ei oo tarkoitus tungetella mutta se kertois jotain tuosta teidän tilanteesta.

Riippuu mitä peiton heiluttelulla tarkoitetaan; varmaan about kuukausi. Pari viikkoa sitten oli jotain pientä yritystä.

Onkos teillä kuinka pitkä aika siitä, kun ootte viimeksi heilutelleet peittoja? Ei oo tarkoitus tungetella mutta se kertois jotain tuosta teidän tilanteesta.

Riippuu mitä peiton heiluttelulla tarkoitetaan; varmaan about kuukausi. Pari viikkoa sitten oli jotain pientä yritystä.

Niin että ei sentään tyyliin vuotta väliä. Eli ei se läheisyys IHAN kuollutta ole, joskin kaipaa kyllä varmaan kovasti elvyytystä.

Yhteistyössä