Paljonko perheelläsi on rahaa käytettävissä ennen lapsilisää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sähän olisit voinut vain kertoa tuon, kun noin kova tarve on päästä "henkseleitä paukuttamaan". Vaikka ei nuo summat oikeasti ole mitenkään ihmeellisiä. Mutta ensi kerralla ihan vain kerrot asiasi. Mitä sitä piilottamaan jonkun gallupin muotoon, jossa ei oikeasti ole mitään järkeä.

Säästöjä ei juuri ole. Kaikki mikä tulee, menee. Lapsien tilillä ehkä pari tonnia per lapsi, sinne kasvatellaan ajokorttirahastoja ja nosto oikeus lapsella kun täyttää 18 vuotta eli ei missään nimessä pääse käsiksi vaikka haluaisi aiemmin.

n 1200e on rahaa ennen lapsilisien tuloa, maksan siitä tosin laskuja ja matkakuluja aika paljon, tosin kela korvaa ne takautuvasti.

Nyt vuokran, vesimaksun ja sähkölaskun (ainoat laskut tässä kuussa) jälkeen 1100e, ja maanantaina tulee elarit 140e, eli 1240e :) Tosta menee ruokaan + muuhun 400-500e, loput menee lomakassaan :)

Öh, eiks lapsilisät just tullu? No jos kysytään tän hetkistä tilannetta, niin miehen tilillä on 2500e, mun tilillä 10e :D ja lapsen säästötilillä 900e. Hääkassassa on 700e mut noita kahta jälkimmäistä ei lasketa kun ne ei oo käytettävissä olevia rahoja.

On teillä tulot. Mulla säästötilillä n.170 (ne ei myllä ole käyttörahoja sitten, eikä ole varaa säästää nemmän, kuin 15€/kk), lapsen säästötilillä vähän päälle satanen.

Käytettäviä rahoja ennen lapsilisää n. 200€.

[QUOTE="vieras";24763532]On teillä tulot. Mulla säästötilillä n.170 (ne ei myllä ole käyttörahoja sitten, eikä ole varaa säästää nemmän, kuin 15€/kk), lapsen säästötilillä vähän päälle satanen.

Käytettäviä rahoja ennen lapsilisää n. 200€.[/QUOTE]

No mun miehelle tuli palkka tänään. :D Siitä pitää vielä maksaa vuokra, mutta mun kotihoidontuesta maksoin kaikki laskut perjantaina. Eli meille jää käytettäväksi n. 1500e lapsilisiin asti.

Yhteistyössä