Paljonko perheenne tilillä/tileillä on rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikas rakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap:" No sitähän se mies murehtii, siis tätä taloustilannetta. Itse olen ikuinen optimisti ja laittaisin iloisesti haisemaan etelänmatkoihin jne. Mutta varmaan mies on järkevämpi"

Heh, no tuossa vaiheessa ei ehkä kannata etelämatkoihin ym. hummailla :) Ensin lainat pois ja sitten, kun talous sallii. Mutta optimismi sopivasti annostellen on hyvä asia, vaikka osa sanookin, että "optimistin elämä on sarja pettymyksiä ja pessimisti saattaa ajoittain kokea iloisia yllätyksiä olettaessaan kaiken menevän huonosti" :)

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Mitä häpeämistä raha-asioissa oikein on?

Aika arka paikka se monille silti on, ja kai siihen joku syy on. Ja parempi olla vähän varovainen kuin liian avoin.

Kyllä mun tutut tietävät/arvaavat mun rahatilanteen ja minä heidän.

No kyllähän se raha yleensä näkyy, ja en mä sillä että sun sitä tarvisi häpeillä että sulla rahaa on. Niinku minunkaan ei tarvi sitä häpeillä että ei ole.

:)

Mutta eihän tässä siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että kannattaako avautua keskustelupalstalla taloudellisesta tilanteesta sen tarkemmin ihmisille joita et tunne tai tiedä, mutta joista joku voi hyvinkin tunnistaa sinut.

Mitä häpeämistä raha-asioissa oikein on?

Aika arka paikka se monille silti on, ja kai siihen joku syy on. Ja parempi olla vähän varovainen kuin liian avoin.

Kyllä mun tutut tietävät/arvaavat mun rahatilanteen ja minä heidän.

No kyllähän se raha yleensä näkyy, ja en mä sillä että sun sitä tarvisi häpeillä että sulla rahaa on. Niinku minunkaan ei tarvi sitä häpeillä että ei ole.

:)

Mutta eihän tässä siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että kannattaako avautua keskustelupalstalla taloudellisesta tilanteesta sen tarkemmin ihmisille joita et tunne tai tiedä, mutta joista joku voi hyvinkin tunnistaa sinut.
Näinpä. Ja toisekseen se ystävien arvailukaan ei välttämättä aina osu oikeaan :) Mistäpä sitä loppujen lopuksi toisten taloutta osaa arvioida. Ei nykyään ulkoisten juttujen perusteella voi arvioida toisen varallisuutta tai ei-varallisuutta -se on fakta. Kaikilla on tyylinsä elää ja käyttää varojaan, olivatpa ne vähäiset tai suuret.

Yhteistyössä