Paljonko pyytäisitte palkkaa TODELLA likaisen asunnon siivouksesta?...Viikon verran meni aikaa siivota.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jooh";26822547]miten se nyt niin likanen muka voi olla? ihan en usko että jokapäivä meni 9h siivota viikon ajan.[/QUOTE]

Eikö? :D Uskoisitko jos laittaisin kuvia? :D Ei vaan...Tapanani on tehdä huolellista jälkeä :).

Mm kaikki ikkunat kaikilta pinnoilta. Verhojen pesu, silitys ja uudelleen ikkunaan. Iso parveke + lasit. Suuria huoneita 3 + keittiö jossa meni yksistään päivä = Hella, kaikki ovet, lattian pesu + vahaus, kaappien järjestely.

Kylppäri katosta lattiaan.

Vaatteiden pesu + paikalleen vienti takaisn kaappeihin = lähes kaikki oli likaisina pitkin lattioita.

Pölyt kaikilta pinnoilta, lattioiden imurointi + pesu.

Mattojen tamppaus.

Vain osan mainitakseni :).

Kauhean vaikea kysymys, pyydettävä summa riippuu niin tilanteesta.

Ensinnäkin, kenen kämppää siivosit ja miksi? Onko kyse lähisukulaisesta, jolle teit ystävän palveluksen vai bisneksestä? Jos bisnesksestä, niin miksi ette etukäteen sopineet myös tunti/urakkehintaa?

Jos kyse palveluksesta, en kehtaisi paljoa pyytää.

[QUOTE="vieras ap";26822691]Eikö? :D Uskoisitko jos laittaisin kuvia? :D Ei vaan...Tapanani on tehdä huolellista jälkeä :).

Mm kaikki ikkunat kaikilta pinnoilta. Verhojen pesu, silitys ja uudelleen ikkunaan. Iso parveke + lasit. Suuria huoneita 3 + keittiö jossa meni yksistään päivä = Hella, kaikki ovet, lattian pesu + vahaus, kaappien järjestely.

Kylppäri katosta lattiaan.

Vaatteiden pesu + paikalleen vienti takaisn kaappeihin = lähes kaikki oli likaisina pitkin lattioita.

Pölyt kaikilta pinnoilta, lattioiden imurointi + pesu.

Mattojen tamppaus.

Vain omsan mainitakseni :).[/QUOTE]

Sähän oot tehnyt vaikka mitä muutakin kun siivonnut. Ei pyykit, verhot ja vahaus mun mielestä sisälly asunnon siivoukseen. Mutta muakin ihmetyttää, miten hintaa ei ole sovittu etukäteen.
Itse en tuollaiseen urakkaan ryhtyisi, mutta ehkä joku 10€/h olisi ok. Toisaalta lähes samalla rahalla tuon työn olisi voinut teettää jollain firmalla, kun siis ottaa kotitalousvähennyksen huomioon. Itse tekisin mielummin niin, kun maksaisin jollekin pimeästä työstä, oletan siis, että tässä kyse siitä.

Etukäteen olisi pitänyt sopia, todennäköisesti nyt tulet saamaan jonkun 50€ kiitoksen kera ja antaja kuvittelee vielä kaiken lisäksi olevansa kovinkin antelias. Epäilenpä että sukulainen tjn. suostuu mitään 400-500€ maksamaan, vaikka kyllä tuosta sellaista voisi jo pyytääkkin

Riippuu että kenen asuntoa siivoisin. Jos tietäisin että rahat toisella vähissä, niin en paljoakaan. Mutta samaa mieltä muiden kanssa että etukäteen kannattaa tällaset sopia. Olen itse todella huono määrittelemään palkkaani.

Ystävänpalveluksena voisin tuon tehdä ilmaiseksi todelliselle ystävälle jossain kriisitilanteessa. Jos vieraalel tekisin, niin sopisin tuntihinnat sekä mitä töitä hän haluaa minun tekevän. Ilman kuittia ottaisin 20 egee tunti.

Yhteistyössä