Paljonko siivojan palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meille olisi tarjolla lastenhoitajaksi naapurin kiva, fiksu ja hyvin lasten kanssa pärjäävä 15-vuotias tyttö. Lapseni ovat vajaan vuoden ikäinen ja 3,5-vuotias. En ole ajatellut, että tyttö hoitaisi täysin molempia, kun on kuitenkin aika nuori vielä. Sen sijaan voisimme lähteä vaikka johonkin iltamenoon niin, että laitan itse vauvan nukkumaan ja tyttö leikkisi esikoisen kanssa hetken, hoitaisi iltatoimet ja pistäisi lapsen nukkumaan (meillä ei lapsia tarvitse nukutella, he nukahtavat itse omiin sänkyihinsä). Tai sitten hän voisi lähteä esikoisen kanssa vaikka puistoon leikkimään pariksi tunniksi. Uskaltaisin jättää hänet kyllä lasteni kanssa, koska tytön omat vanhemmatkin asuvat ihan vieressä, jos tulisi jokin hätä. Mikä olisi sopiva tuntitaksa? Onko 10e tunti liikaa / liian vähän? En osaa yhtään arvioida kun aiemmin isovanhemmat on olleet lapsenvahtina.

Mun äippä on kanssa ollu kunnalla jotain 15v ja kolmivuoroa, mutta täälläpäin palkat onkin keskitasoa huonommat ja veroprosentti korkea.:( Itte samassa työpaikassa hoitsuna ja ei palkka paljoa parempi.