Paljonko tarviit yössä unta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Täällä on usein kyselty, että montako tuntia nukut yössä mutta kysytään nyt näin, että paljonko tarviit unta. Tuletko toimeen pienellä unimäärällä? Itse tarviin unta vähintään sen 8 tuntia yössä, muuten ei mistään tule mitään vaan väsyttää, kiukuttaa ja päätä särkee...

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Saisin nukkua yössä 12-14h mutta en mene silloin nukkumaan kuin lapset, istun koneella,teen kotihommia rauhassa yms..
Nukun yleensä 7h ja se riittää mulle.

Mulla on sama juttu, että lasten puolesta saisin pitkät yöunet, mutta sitä vaan tarvii omaakin aikaa. Tai ainakin aikaa rauhoittua ja tehdä niitä juttuja mihin ei päivällä kunnolla ole aikaa. Ja sit usein omat unet jää liian vähälle...

8 tuntia olisi sopiva 4-5 tunnilla pärjään, on tullut todettua se viime kuukausina. Mutta nyt on kyllä ihan unirytmi sekaisin, nuorimman pitkän valvomis putken jälkeen.

Riittää 8 tuntia yössä, mutta jos saan nukkua ilman herätystä, niin aika kellon tarkasti tulee nukuttua 10h aina. Eli ilmeisesti tuo 10 h on se, jonka oikeasti tarvitsisin.

Jos saan yössä 4h yhteen putkeen unta niin voi poijjaat ku on mahtava päivä edessä!
Muuten vietän sängyssä öisin n.tunnin kerrallaan, unessa tai horroksessa.
Viime yö oli ensimmäinen laatuaan, nousin vain kerran joten sanotaan että n.8h yölepo olisi ihanne.

Yhteistyössä