Paljonko teidän 1-vuotiaat nukkuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saipaf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saipaf

Vieras
Olen alkanut miettimään nukkuuko meijän poika liikaa?
Menee nukkumaan jo 18.30 Ei vaan jaksa valvoa. Herää 07.00
Päiväunille nukahtaa 10.30 ja herää 13.00.
Usein voi nukkua vielä 15.30 sellaset puolentunnin unet.

Voiko olla kasvu ja kehityskausi joka vaatii unta paljon?
Tuntuu, että toi poika vaan nukkuis..

Yöunet 19.30-7.30, yleensä kahdet 45-60 min. päiväunet vaihtelevina aikoina. Olisi kiva jos meidänkin lapsella olisi yhdet pidemmät unet.

Ihan normaalilta kuulostaa ap:n lapsikin.

Meillä 1v2kk nukkuu yöunet n. 21.30-08
10/10.30 torkut 30-60 min
13.30 päikkärit 2-2.5h

Torkut jää vaihtelevasti välistä/päikkärit siirtyy aiemmaksi, ni silloin tarvitsee illalla n. klo 17 pikkuriikkiset tirsat (yleensä autossa ku tullaan jostain)

Meidän 11kk nukkuu yöunet 20-6 ja päivunet 8-10 ja 14-15, suunnilleen. Jonkinverran vaihtelee päikkäreiden kestot. Nukkuuko teidän muiden lapset yhtenäiset yöunet? Meillä heräillään ehkä 3-4 kertaa tissille edelleen. En oo jaksanut vierottaa, oon ootellut, jos se jossain kohti ite.

[QUOTE="nepsu";23370970]Meidän 11kk nukkuu yöunet 20-6 ja päivunet 8-10 ja 14-15, suunnilleen. Jonkinverran vaihtelee päikkäreiden kestot. Nukkuuko teidän muiden lapset yhtenäiset yöunet? Meillä heräillään ehkä 3-4 kertaa tissille edelleen. En oo jaksanut vierottaa, oon ootellut, jos se jossain kohti ite.[/QUOTE]

Olen tässä juuri viimeisen viikon ollut antamatta tissiä. Välillä heräilee, mutta silittelyllä nukkuu uudestaan. Usein nukkuu sinne klo 6 ja meinaisi herätä, mutta kainaloon nukutan vielä vähäksi aikaa (en halua nousta ennen 7 ;) ).

Meillä nukkuu yöunet noin klo 19.00 - 7.30 ja päikkärit noin klo 12.00 - 14.15. Joskus menee unille aikaisemminkin, siis sekä illalla että päivällä (ja nukahtaa yleensä hetkessä), mutta heräämisajat on aika vakiot.

Meidän poika on vasta 11kk ensi viikolla, mutta vastaanpa silti. Yöunet noin 10 tuntia ja sen lisäksi päiväunia 2-3 tuntia kahdessa osassa. Vuorokautta kohden unta ei tule ikinä yli 13h. Aika pitkään menty näin.

Yhteistyössä