Paljonko teidän perheellä jää ns. "ylimääräistä" rahaa kk:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi

Vieras
Ruoan, laskujen, lainanlyhennysten, vakuutusten ym. kuukausittaisten normimenojen jälkeen. Siis sellaista, jonka voisi halutessaan vaikka laittaa säästöön? Tein tuossa lainaa varten meno- ja tuloarviota jonka mukaan meillä jää ylimääräistä n. 1000? kuukaudessa, mikä kuullostaa yhtäkkiä paljolta. Kuinka muilla?

Jos molemmat kävisimme töissä, niin se toisen palkka jäisi ylimääräiseen, lomamatkoihin, säästämiseen lapsille tai kesämökkiä varten, ylimääräiseen harrastamisen tai muotivaatteisiin.

Mutta nyt kun vain toinen on töissä, toinen opiskelija, kaikki menee mitä tulee. vaatteet kirppikseltä, ruokaan, asuntolainaan ja sähkö, vesi, televisiolupa, vakuutusmaksuihin menee raha. Mutta en välitä shoppailusta ja on ainakin hyvä omatunto ekologisesta elämisestä.

No asutaa vuokralla, eikä lapsia ja laskin, että säästöön laitan joka kuukaus noin 500-700e. Olen nyt vasta saanut kaksi kunnon tiliä opiskelujen jälkeen ja tuntuu aika luxukselta kun saa laittaa rahaa säästöön...
Tosin joudun maksamaan autolainaa, vakuutusmaksuja, rakennekynsien huollot, kampaaja, jumppakortti yms. et välillä jää enemmän, välillä vähemmän..
säästötilillä nyt vain 1140e...

Paljon, mutta kummasti se menee elintasoon, eikä vain säästöön. Itse säästän kyllä aina vajaat 300e joka kuukausi rahastoihin ja eläkevakuutukseen, ukko varmasti enemmän. Lisäksi käyttötilin määrä lisääntyy aina talven aikana, mutta kummasti onnistun tuhlaamaan käyttötilin säästöt kevään tullessa, kun "pitää" ostaa puutarhaan kukkia ja multaa. Ja korjata taloa.

En ees tiedä kuin paljon miehelle jää suunnilleen käteen, varmaan joku max 100 euroa...?
Itselle jää noin 600-700 euroa kuussa.
Josta tulikin mieleeni kun jossain lehdessä joku yksinhuoltaja sanoi et miten hyvä on kun nainen, jolla on avopuoliso, on turvattu taloudellisesti kun taas yksinhuoltaja ei ole. Tienaako muiden miehet täällä oikeasti niin paljon ettei oo huolta huomisesta? Mulle toi ajatus oli jotenkin todella vieras, en oo koskaan voinut luottaa siihen et jos omat rahat ei riitä niin miehen rahat sit riittäis...

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä :
En ees tiedä kuin paljon miehelle jää suunnilleen käteen, varmaan joku max 100 euroa...?
Itselle jää noin 600-700 euroa kuussa.
Josta tulikin mieleeni kun jossain lehdessä joku yksinhuoltaja sanoi et miten hyvä on kun nainen, jolla on avopuoliso, on turvattu taloudellisesti kun taas yksinhuoltaja ei ole. Tienaako muiden miehet täällä oikeasti niin paljon ettei oo huolta huomisesta? Mulle toi ajatus oli jotenkin todella vieras, en oo koskaan voinut luottaa siihen et jos omat rahat ei riitä niin miehen rahat sit riittäis...

no jos sulla ei sitä miestä olisi niin joutuisit käyttää tuon 600-700 asuntolainaan ja ruokaan.

ei o totta! Me joudutaan ottaan joka kuukausi säästötililtä rahaa kun ei tulot meinaa riittää
:( Mies käy töissä, mä kh-tuella ja 1-v. lapsi+koira.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä on epäreilua :(:
ei o totta! Me joudutaan ottaan joka kuukausi säästötililtä rahaa kun ei tulot meinaa riittää

Miten niin epäreilua? Teillä on säästötili, jolta ottaa. Aika monella ei tuollaista ole.
Vastaus kysymykseen. noin 500 euroa arvelisin jäävän humputteluun/säästöön kuukaudessa. 2 työssäkäyvää aikuista ja yksi 2v lapsi.

Ylimääräinen raha, mitä se on?

Mies on yrittäjä, ja työtä ei ole niin paljon kuin ennen taantumaa. Onneksi edes sen verran, että toimeen tullaan. Minä opiskelen, ja opintotuesta ei juuri mitään maksella. Odotan innolla sitä, että pääsen alan töitä tekemään opintojen ohella, vaikkei työntekoon oikein aikaa olisikaan.

hmm... meillä jää jotain 1400-1500? pakollisten menojen jälkeen... ja tosta rahasta maksetaan ruuat ym. vaatteet ja kaikki se mitä tarvitaan... säästöön ei oikein mene yhtään rahaa.. mutta se ei haittaa kun mieluummin eletään näin ettei tarvitse joka penniä laskea

Alkuperäinen kirjoittaja elämä on epäreilua :(:

ei jääny meilläkää säästöön ku olin kotihoidontuella.nyt kun mäkin oon töissä niin jää.

Meidän kummankin palkat on alle 2000?
Ja meille jää kuukaudesta riippuen 1000-1500?, mutta me pöljät emme jemmaa niitä sukan varteen, vaan keksimme jotain tyhmiä/turhia menoja johon niitä rahoja syytää.

Yhteistyössä