Paljonko teillä jää kuukaudessa rahaa ns. humpuukiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa-a. En osaa kyllä sanoa. Tällä hetkellä maksetaan usean lainan ylimääräisiä lyhennyksä, joten sinne menee sujuvasti ylijäävät rahat. Toki säästössä on, mutta nyt ei oikeastaan säästetä lisää, vaan lyhennetään auto- ja remppalainaa. Humputtelut kuuluvat meillä noihin normaalimenoihin; se ostetaan, mitä tarvitaan & halutaan.

Meillä jäis useampikin tonni, mutta ei tuhlata humpuukiin. Ostetaan vaan tarpeellinen, ja niissäkin vertaillaan hintoja, ja valitaan tarkkaan. Ei käydä leffoissa, eikä joka kk osteta uusia vaatteita kenellekään meistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:
Eli paljollako on varaa ostella vaatteita lapsille tai itelle, käydä leffassa, ravintolassa tms.?Meillä 4 henkeä ja ruoan, laskujen sekä vuokran jälkeen jää rahaa n. 400e kuussa. Siis sellaista mitä voi sitten käyttää esim edellämainittuihin. Vähän minusta kun kuulee muiden tuloja:(

eipä varmaan mitään, ei ainakaan noinpaljon.
Meillä jää ruokaan ja laskuihin noin 1000 euroa. Ehkä 100 euroa jää ruoan ja laskujen jälkeen huvitteluun

Mulla jää pelkästää tonni. Miehen varoja en tiedä. Saa käteen kuitenkin kaksi kertaa enemmän kuussa kuin minä.

Tosin, mä en niinkään humputtele. Elokuvissa oon käyny viimeks v. 2007 ja ravintolassa käyn max. 2 krt vuodessa. Vaatteita ostelen silloin tällöin, mutta muuten rahat säästöön.

Ei yhtään nykyään. Miehellä jää käteen kuussa noin 1800-1900 ?. Mä olen työtön ja saan käteen noin 610?. Lisäksi lapsilisät kolmesta lapsesta, jotka menee myös elämiseen. Asuntolainaa lyhennetään 1000? kuussa. Kaikki laskut on noussu,samoin ruoka. Siihenpä ne rahat kuluu. Mitään ylimääräisiä laskuja ei ole, jos ei nettilaskua oteta mukaan.

Eipä juuri mitään. Tällä hetkellä varmaan 0-50e. Perheessä kolme pientä lasta, neljäs syntyy pian ja vanhemmat sekä kaksi koiraa. Rakennetaan taloa ja se syö meidän rahat täysin kun maksetaan väliaikaisesta asunnosta todella kallista vuokraa.

Yhteistyössä