Paljonko teillä jää kuukaudessa rahaa ns. humpuukiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninnu

Vieras
Eli paljollako on varaa ostella vaatteita lapsille tai itelle, käydä leffassa, ravintolassa tms.?Meillä 4 henkeä ja ruoan, laskujen sekä vuokran jälkeen jää rahaa n. 400e kuussa. Siis sellaista mitä voi sitten käyttää esim edellämainittuihin. Vähän minusta kun kuulee muiden tuloja:(

Mulla jää joku 500e ja miehellä ei varmaan jää kuin pari kymppiä. Mut mä ostan sillekin sitten vapaa-ajan juttuja. (miehen tililtä menee asuntolaina). lapsia kaksi

Ei yhtään. Meidän tulot on 896,40e/kk ja tuosta kun vähennetään vuokra 450e, laskut 150e niin käteen jää 296,4 ja se menee sit kuukauden ruokiin ja taloustarvikkeisiin. Ja meillä siis kolme henkeä.

Mulle itselle jäänee ihan kriittisten jälkeen vajaa tonni (asuminen, lainat, ruoka, päivähoito, kulkeminen, säästäminen). Mutta kyllä sekin näyttää menevän vauhdilla kaikkeen.

0 euroa

Asuntolainan lyhennyt 780 euroa, ruokaan ja "pakollisiin vaatteisiin" 700-800 euroa. Sitten on vielä päälle vakuutukset, sähköt, verot, vedet, bensat ja loput menee sitten lasten harrastuksiin. Jos joskus jaksa pihistää niin äitien- ja isänpäivänä käydään syömässä ja joskus joku leffa haetaan.

Nyt olen tosin keskinyt miten ruokalaskussa saa kerralla säästöä useampi kymppejä: käyn tiettynä aamuna kaupassa jolloin hyllyt pursuaa -50 % lihoja. Ehkä mä niistä sitten kokoan "ylimääräistä" itselleni!

Mulla jäänee ruuan ja pakollisten laskujen jälkeen kuukaudesta riippuen 500-800 euroa, mutta käytämme kyllä ruokakauppaan hävyttömän paljon rahaa... Vähän nuukailemalla, saisin hummailurahaa 1000 euroa kuussa. Miehellä jää varmaan 500 enemmän.

Ei yhtään, jos jotain hankitaan (muuta kuin ruokaa ja bensaa) niin se on sitten muusta pois. Onneks pystytään säästään tarvittaessa bensasta tai ruuasta ees vähän, jos pakollisia vaatehankintoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Miehen mielestä ei sitten yhtään ja mun mielestä ihan riittävästi. Tosin sitten joidenkin asioiden kohdalla meidän mielipiteet menee juuri päinvastoin. =)

Kiva kuulla että muitakin! Mun mies ei ois varmaan tyytyväinen kuin siihen et koko tili jäis käytettäväksi.... Mut sellainen 300-500 jää kaiken pakollisen jälkeen milloin mihinkin; matkoihin, huonekaluihin, yms. tuhlattavaksi. Tämä siis nyt kun oo töissä. Hoitovapaalla ei jäänyt yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miten voi olla ettei muka jää mitään käteen? Millaisia tuloja teillä on?

No kuule, tulos 2x opintotuki 260, yleinen asumistuki 400 (ku on lapsi ei voi opiskelijana saada opintolisää, eli rankaistaan siitä et on lapsi ja opiskelee, saa huonompaa tukea) ja vuokra 760, eli miinukselle jää, ja tossa nyt on menona vaan vuokra.

kaikkien kyselyjen mukaanhan palstalaiset tienaa ihan älyttömästi, joten mihin teidän rahat menee :D kyl nyt tonni pitää humputteluun jäädä ;) säästäminenkin on joskus kivaa =)

Yhteistyössä