paljonko teillä jää rahaa käteen laskujen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mettiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle jää joku 1000-1200 euroa asumis-, autonlyhennys- opintolainan takaisinmaksu ym. menojen jälkeen. Miehestä en osaa sanoa, en tiedä edes hänen palkkatulojaan kuin summittaisesti.

noin 1000 euroa kun ollaan kumpikin töissä, siitä sitten ruuat ja polttoaine. Mielestäni tällä hetkellä hyvä rahatilanne, verraten siihen kun opiskelin ja olin sen jälkeen minimiäp-rahalla ja vielä muutaman kuukauden kh-tuella. Niin ja 2 aik ja 1 lapsi tällä hetkellä.

laskut on maksettu nii yleensä jää sellainen 200-500e,riippuenkuukaudesta ja laskujen määrästä.Näistä rahoista sit pitää ostaa kuudelle ruoat, vaatteet, maksaa harrastukset,bussikortit jne.

Sehän riippuu aivan laskujen määrästä. Jos mä tilaisisin kaikki tuotteet osamaksulla ja ottaisisin enemmän lainoja, ei välttämättä jäisi mitään, mutta kun miellä tulotkin vaihtelee kuukausittain, niin en osaa sanoa suoraa summaa nytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Mulla ei jää yhtään (työtön), miehen tuloilla eletään. Kummallakin omat tilit, rahat kuitenkin yhteisiä.

työttömiä me ollan kans. Nyt ollaan tehty niin etä on joka "tilistä" maksettu vuokria hiukan etukäteen niin sit on kesällä vähän enemmän rahaa käytettävissä. Ruokaan on silti rahat riitäneet, mutta ei mihinkään ylimääräiseen. esim pesukoeeseen, astianpesukoneeseen ja mikroon ( kaikki nää laittet on menent rikki, joten tullaan toimeen ilmankin)
Harrastuksista ei tarvitse tinkiä,mielellään maksan vähän mukavista URHEILUharrastuksista

ja meitä on muuten kuusi ja silti pärjätään tuolla summalla (200-500) ja joka päivä syödään 2 lämmintä ateriaa, aamupala ja iltapala ja päiväkahvi ( kahvilla joskus 1-2 keksiä tai pullan pala,mutta ei aina) silti on varaa lapsille keran viikossa ostaa karkkia ja saunalimsaa puolentoista litran pullo.

Mulla jää kuukaudessa ruokiin ja vaatteisiin jne. n. 2100 e, miehelläkin kai jotain, se maksaa asumisen.
Nyt vaan ollaan eroa tekemässä, joten tilanne muuttuu. Laskeskelin, että mulla jää kolmen lapsen kanssa pakollisten laskujen jälkeen n.1400 e riippuu tietty elareistakin.

Riippuu paljon kuukaudesta sillä meillä tulot voivat vaihdella jopa +-1500e/kk, siis käteen jäävä osuus. Ja välillä laskuja sun muita on paljon, välillä vähemmän.
Mut aina jää tarpeeksi, sanotaan nyt vaikka näin. Ei tarvi laskeskella..
Ja meitä 2+2

Yhteistyössä