paljonko teidän perheellä jää rahaa kk "käteen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Riippuu kk ja kuinka paljon on vähennyksiä. Hyvänä aikana jää n 10000e ja heikompana 6000 mut tästä menee säästöön ja sillä myös pyöritetään firmaa. Perhettä pyöritetään n 1100e/kk

Meneekö teillä firman ja perheen rahat sekasin aina?verottaja tykkää...

Alkuperäinen kirjoittaja verottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Riippuu kk ja kuinka paljon on vähennyksiä. Hyvänä aikana jää n 10000e ja heikompana 6000 mut tästä menee säästöön ja sillä myös pyöritetään firmaa. Perhettä pyöritetään n 1100e/kk

Meneekö teillä firman ja perheen rahat sekasin aina?verottaja tykkää...

Ei mene mut koska yhtiömuoto on niin kiva niin firman tuloja voi pitää "ominaan". Verottaja on tervetullu koska vaan tekemään tarkastuksen.

Mies saa noin 2000 ja minä about 1600 ?.

Siitä osansa vie verot, lainat ja eläminen yleensä.

En ole laskenut mitä jää "käteen", mutta joskus on tiukkojakin aikoja ja joutuu säännöstellä ostoksia ym. =/

Alkuperäinen kirjoittaja sarina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanne:
Verojen jälkeen n 8600e plus neljän lapsilisät.

Siis mitä hemmetin työtä te teette???
me saadaan jotain 7900euroa vähemmän! Mekin halutaa tollaset rahat!!!
Kerro mitä pitää opiskella ja minne mennä töihin?

Mies on Nokialla töissä, erään "aluueen" päälikkönä. Minä lastenlääkäri eri yksityisissä lääkärikeskuksissa ja teen tällä hetkellä n. 10 vko työtuntia,koska lapset pieniä,mutta jotta ammattitaito säilyy haluan pitää vastaanottoa muutaman tunnin vkossa.

Just joo, kiva että jollakin on mielikuvitusta. Sillä voi näin illan tullen viihdyttää itseään tällä palstalla kun kertoilee juttujaan ja keksii omiaan haaveimaailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Laskujen jälkeen ruokaan ym. elämiseen jää n. 200 euroa/kk.
Meitä minä + poika.
Pärjätään juuri ja juuri, vaatteisiin ei jää rahaa mutta ruokaa on ja se on pääasia.

oot opiskelija? lopetan valittamisen, minä yh kylläkin työssä käyvä ja rahaa tulee nettona 1600 euroa. Laskujen jälkeen jää tässä kuussa käteen n.650 euroa ja tuntuu ettei riitä kyllä millään!

Hmm.. Pitääkin ihan miettiä. Ehkä joku 700-1000e jää käteen. Mutta tuosta kun maksaa vuokran + muut laskut niin loppu kuukausi elettävä n. 200e:lla. :/ Ja tuosta vielä pitäis ruokaa ostaa + muuta, nyt ainakin tarttis pojille talveksi vaatetta. :( Meitä 2 aikuista ja 2 lasta.

Kaikkien tukien ja pienen palkan kanssa saan yhteensä n.1060?. Siitä sitten vuokraan 400, lainanlyhennys 51, bussikortin lataus 43, sähköä en muista. Puhelinlasku, netti, tv-lupa yms. laskut, ruoka ja pesuaineet pitää maksaa lopuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Mies on Nokialla töissä, erään "aluueen" päälikkönä. Minä lastenlääkäri eri yksityisissä lääkärikeskuksissa ja teen tällä hetkellä n. 10 vko työtuntia,koska lapset pieniä,mutta jotta ammattitaito säilyy haluan pitää vastaanottoa muutaman tunnin vkossa.

Just joo, kiva että jollakin on mielikuvitusta. Sillä voi näin illan tullen viihdyttää itseään tällä palstalla kun kertoilee juttujaan ja keksii omiaan haaveimaailmassa.

Mikä tuossa on haavemaailmaa? Nokian hyvin palkattu päällikkö-tason työntekijä ja yksityisvastaanottoa pitävä erikoislääkäri. Noihin palkkoihin pääsee, kun kouluttautuu "oikeille" aloille ja päätä ja intoa riittää.
terveisin myös hyväpalkkaisilla aloilla työskentelevä pariskunta.

Kirpaseeko, jos joku toinen tienaa, ja itse ei?

Mulla jää kuussa kaikkeen elämiseen piirun vajaa 2000?, siihen on laskettu palkka, 2 elarit, 2 lapsilisät, ja yksi hoitotuki. Alani ei ole maailman parhaiten palkattua, mutta pidän työstäni :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikä tuossa on haavemaailmaa? Nokian hyvin palkattu päällikkö-tason työntekijä ja yksityisvastaanottoa pitävä erikoislääkäri. Noihin palkkoihin pääsee, kun kouluttautuu "oikeille" aloille ja päätä ja intoa riittää.

Nokian palkoista en tiedä suoralta kädeltä, tutulta tosin voin kysäistä, hän siellä henkilöstöpäällikkönä. Lääkärien palkat TIEDÄN ja varsinkaan 10 h/vko ei kovin suuria ole. Erikoislääkärin palkka BRUTTO ilman päivystyslisiä n. 5000 euroa (ikälisät tietysti päälle)

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nokian palkoista en tiedä suoralta kädeltä, tutulta tosin voin kysäistä, hän siellä henkilöstöpäällikkönä. Lääkärien palkat TIEDÄN ja varsinkaan 10 h/vko ei kovin suuria ole. Erikoislääkärin palkka BRUTTO ilman päivystyslisiä n. 5000 euroa (ikälisät tietysti päälle)

Meillä käteen jää 5000-6000 euroa, ollaan miehen kanssa tavallisia työntekijöitä, mutta 'asiantuntijaorganisatiossa'. Pari tonttua enemmän päälle ei ole mikään suuri määrä. Jos työnantaja on sellainen, joka maksaa liiton normin mukaista palkaa.

Kuukausitulot vähän vaihtelee, kun mies on yrittäjä. Mun tulot on säännöllinen kuukausipalkka. Yhteenlaskettu käteen jäävä raha on vaihtelevasti 6000 euron molemmin puolin, josta mun osuus on vähän alle puolet.

Yhteistyössä