Paljonko teillä on mennyt/tai menee jouluostoksiin rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei naurata...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25284368:
Ihan hyvähän se on, jos 200 € riittää :) Mä tuossa aiemmin jo kerroin, että mulla meni satanen jo pelkästään Itellalle. Jo viime vuonna mietin, että postikulut on oikeasti aika törkeät ja jatkossa voisin hankkia lahjoja vain pääkaupunkiseudulla asuville. Ihan vaan siksi, että sillä satasella saisi vielä muutamalle lapselle lahjat.

Mä myös järjestän joulun itseni lisäksi yhdeksälle muulle ihmiselle ja vaikka kimpassa joulua tehdäänkin, päivällispöydässä on monenlaista erikoisruokavaliota noudattavaa. Tänä vuonna lahjoihin olen käyttänyt tavallista vähemmän rahaa, mutta esim joulukinkusta en tingi. Sen pitää olla mulle luomua ja vajaan seitsemän kilon sianpehva maksoi noin 130 €. Joulukuusikin näillä kulmilla maksaa useamman kympin. Mä en pidä tuota 1500:aa euroa yhtään pahana summana ottaen huomioon, mitä kaikkea se sisältää.

Rahan meno on riippuvainen niin monesta tekijästä. Toisilla on sukua paljon lähellä, jne.
Meillä ei ole, kuin kaksi lasta perheineen lähitienoillla.

Rahan meno on riippuvainen niin monesta tekijästä. Toisilla on sukua paljon lähellä, jne.
Meillä ei ole, kuin kaksi lasta perheineen lähitienoillla.
Nimenomaan :) Ei mullakaan ole tässä lähellä kuin vanhempani ja siskoni tyttärineen sekä siskoni poika puolisoineen ja oma tyttäreni puolisoineen. Mutta meistä tuleekin jo joulupöytään 10 henkeä ja kaikille tietysti lahjojakin hankin, kun kerran yhdessä joulua vietetään. Lisäksi olen laittanut lahjat exälle eli kuopuksen isälle sekä hänen vaimolleen. Kolmelle tuttavaperheen lapselle sekä kahdeksalle tuntemattomalle lapselle ja näille 11:lle lähti lahjat postitse. Lisäksi tein joululahjoituksen Hesylle.

Lahjoihin meni multa ja mieheltä yhteensä ehkä 150e? Siinä on molempien vanhemmat ja lähimmät.
-Joulun kulutusjuhlaan ei haluttu lähteä - tärkeintä oli muistaminen ja idea. Oltais toki voitu ostaa esim 5henkiselle perheelle jokaiselle jotakin "turhaa", mutta ostettiin esim kokoperheelle lautapeli jota kaikki voivat pelata.
Itse tahdoin satsata yhdessä tekemiseen - en esim pleikkapeleihin :)

Ruokaan meni 65euroa. Kotiin ei ostettu kuin graavilohta, ja juustoja & hedelmiä. Aatto sekä tapani ollaan kuitenkin muualla :)

Sanoisin että ruokiin ois mennyt joku 150e enemmän kuin normi kuukautena, jouukukat jonkun 50 e, lahjat tänävuonna 350-400e. Sitten muuten veronpalautuksista tuhlasin parisataa (mm. Suoristusrauta, vaatteita)

Lahjoihin noin 350e, hankittu kesän aleista alkaen, joten ei talous romutu. 2 pakettia osamaksulla ja maksan ne tammikuussa pois.
Ruokiin ja juomiin varmaan 70e? En tiedä, mies on näitä hankkinut.
Autolla ajetaan joulun tienoolla noin 1000km, joten kuluuhan sitä bensaankin.

Yhteistyössä