Paljonko teillä on mennyt/tai menee jouluostoksiin rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei naurata...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mitään hajua kokonaissummasta. Tänään meni satanen Alkoon (punaviinit, glögit, portviini ja konjakki). Lahjoihin on mennyt ehkä 400-500e, joulukortteihin ja koristeisiin ym. tilpehööriin ehkä 150e. Mies osti kuusen ja hoitaa kaikki ruokaostokset.

sisältäen ruoat ja lahjat ym? Kauhee mulla meni tänäänkin yli 300e kun ostin ruoat ja viime hetken lahjat. :/ ja sit aikasemmin on menny yhteensä jtn 400e lahjoihin. Eli koko jouluun menee rahaa n,700-800. kun huomenna pitää kuitenkin vielä jtn käydä hakemassa... nnoh,eletään sitte perseauki seuraavat 2kk :D

Joulun ajan ruokiin noin 1500
Mökin vuokra 1600
Vaatteet noin 600
Lahjat noin 2 000
Lisäksi bensat ja kaikenmaailman pikkukulua... kyllä sitä kertyy.

Mutta on tämä toisaalta yksi vuoden parhaista viikoistakin.
:)

Jätettiin suosilla isot, joulun kaatavat laskut tammikuulle. Meitä lähinnä nauratti tollaset 'eräpäivä 23.12.'laskut. :D Ei koidu ongelmaksi jos niistä joku femman myöhästymismaksu menee, joulu on sentään kerran vuodessa. Laskuja ehtii maksaa myöhemmin :) Rahaa on mennyt noin 500 kaikkeen mutta talous ei kärsi.

[QUOTE="Näin meillä";25283994]Jätettiin suosilla isot, joulun kaatavat laskut tammikuulle. Meitä lähinnä nauratti tollaset 'eräpäivä 23.12.'laskut. :D Ei koidu ongelmaksi jos niistä joku femman myöhästymismaksu menee, joulu on sentään kerran vuodessa. Laskuja ehtii maksaa myöhemmin :) Rahaa on mennyt noin 500 kaikkeen mutta talous ei kärsi.[/QUOTE]

ja jos ois soittanu etukäteen laskuttajalle, ei tarttis edes maksaa sitä femmaa kun ne ois siirtäny sen eräpäivän tammikuulle... vaikka en kyl silti tajuu, mutta eihän se mun tajuamisesta ole kiinni, mitä kukakin haluu tehdä

Uskosin,että olen saanut jouluun menemään pelkästään lahjoihin ainakin 1000e ja sitten tänään vielä ruokakauppaan ja vimpat lahjat n.200e...Eli ihan kivasti opiskelijan rahoista ... :/

n. 1000 euroo mennyt meillä. Ollaan pienituloisia, mutta haluan ostaa lapsille kunnon joululahjat, ja muutenkin viettää runsasta joulua. Muulloin vuoden aikana eletään aika niukastikin eikä lapset saa uusia leluja kuin synttäreillä ja jouluna. Tammikuu ei ole sen köyhempi kuin muutkaan kuukaudet. Veronpalautuksista joulujutut lähinnä hoidettu.

Ei paljoakaan syömisiin...
Jauhopussi, muutama sata grammaa kuivattuja luumuja, pari kolme rahkapurkkia, piparkakkumauste, 3 suolakurkkua, kermaa, maitoa ja voita normaalia enempi, 3 suklaarasiaa, puuroriisiä, kinkun paistopussit. Ei varmaan muuta erityisesti joulua varten.
Muuten ihan normaalit ruokaostokset.

Lahjoihi on menny n. 60€ ehkä, + jos mies on mulle jotai ostanu.

Niinpä tietysti, mutta kohtuus kaikessa. Kyllä meillä riittää 200 jouluun.
Ihan hyvähän se on, jos 200 € riittää :) Mä tuossa aiemmin jo kerroin, että mulla meni satanen jo pelkästään Itellalle. Jo viime vuonna mietin, että postikulut on oikeasti aika törkeät ja jatkossa voisin hankkia lahjoja vain pääkaupunkiseudulla asuville. Ihan vaan siksi, että sillä satasella saisi vielä muutamalle lapselle lahjat.

Mä myös järjestän joulun itseni lisäksi yhdeksälle muulle ihmiselle ja vaikka kimpassa joulua tehdäänkin, päivällispöydässä on monenlaista erikoisruokavaliota noudattavaa. Tänä vuonna lahjoihin olen käyttänyt tavallista vähemmän rahaa, mutta esim joulukinkusta en tingi. Sen pitää olla mulle luomua ja vajaan seitsemän kilon sianpehva maksoi noin 130 €. Joulukuusikin näillä kulmilla maksaa useamman kympin. Mä en pidä tuota 1500:aa euroa yhtään pahana summana ottaen huomioon, mitä kaikkea se sisältää.

• Tykkää
Reactions: harmoillen

Yhteistyössä