Paljonko teillä on säästössä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vileda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ASP-tilille säästelen, joten ei ole. Vielä. Sit kun on, niin eipä hirveästi ole säästöjä enää :D

Tämä on kyllä äärettömän fiksu ratkaisu. Raha kasvaa tilillä vieläpä ihan mukavasti korkoa :). Me ostettiin eka asunto ASP-tilin turvin. Siis jouduttiin kyllä velkaakin ottamaan, mutta säästöjen vuoksi ei tarvittu takaajia ja olihan se kiva kun ei tarvinnut kokonaan lainalla rahoittaa.

1. minä 32v
2. mies 31v
3. Minulla aika paljon, miehestä en tiedä
4. Minulla tulona tällä hetkellä kotihoidontuki ja lapsilisät ( vauva 11kk )Vakityö kyllä odottaa, mutta ei kiirettä mennä töihin. Miehen tuloista ei tarkkaa tietoa.

minä 23v
mies 22v
mulla säästössä jotain 23 tuhatta, miehellä ei mitään.
mulla 1800/kk ja miehellä 1400/kk.

miehen nimissä talo ja hänellä auto. minä kuljen pyörällä.

1. 38
2. 38
3 mulla 10t ja miehellä 50t
4. mies n. 5000 kk ja itse olllut hoitovapaalla kohta kuus vuotta (kolme lasta)
Meillä omakotitalo josta velkaa ja kaksi autoa. Joka kuukausi yritetään vähän säästää ja asuntolainan lyhennys on pieni. Lainan korko tällä hetkellä hyvin pieni, joten ei olla maksettu pois säästöillä, niistä saa parempaa korkoa kun mitä maksetaan asuntolainasta.

1. Ikäsi?
2. Mahd. puolison ikä?
3. Paljonko sinulla ja miehelläsi on säästössä rahaa?
4. Mitkä ovat tulonne?

Luin tuota "30t" säästöketjua ja sen perusteellahan esim. 35v keskituloisella parilla on helposti ihan normitapauksessa säästössä 60-70t..

Me olemme keskituloisia ja mielestämme järkeviä kuluttajia. Ei silti puhettakaan, että olisi 60t säästössä..

37v
36v
13ke (maksetaan mielummin asuntolainaa ku pidetään isompaa summaa säästössä)
brutto runsaat 7ke (kesällä enemmän ku alan tehdä täyttä päivää)

32
32
0€, velkaa vaan
hyvin pienet.

1. Ikäsi?
2. Mahd. puolison ikä?
3. Paljonko sinulla ja miehelläsi on säästössä rahaa?
4. Mitkä ovat tulonne?

Luin tuota "30t" säästöketjua ja sen perusteellahan esim. 35v keskituloisella parilla on helposti ihan normitapauksessa säästössä 60-70t..

Me olemme keskituloisia ja mielestämme järkeviä kuluttajia. Ei silti puhettakaan, että olisi 60t säästössä..

Minä 26, mies 29. 2 lasta, 2 autoa, omistusasunto josta velkaa ja kohta talo kohta hemmetisti velkaa :D (meidän mittapuulla, 175000 euroa)
Säästössä aika lailla 0 euroa. Johtuen siitä että rakennamme taloa ja säästöillä olen maksanut liittymät, luvat sun muita taloon liittyviä juttuja. Ylijäävillä rahoilla ostelemme nyt kaikkea rakentamiseen liittyvää. Sitä ennen oli säästössä 8000 euroa jotka tuhlasimme häihin. Nettotulot 2500-2600 euroa :)

Ollaan 34 ja 36v, itse olen ollut hoitovapaalla 4,5 vuotta ja ollaan rakennettu talo, joten säästöjä ei tällä hetkellä ole kuin n. 7000. Lisäks vähän osakkeissa ja tileillä varmaan yhteensä n. 6000. Tilanne paranee kun menen takas töihin mutta en usko et aletaan kovasti säästää vaan matkustellaan enemmän ja tehdään mitä halutaan.
Vuositulot bruttona sit kun olen töissä on meillä yhteensä n. 90 000.

1. 38
2. 37
3. Puskurirahasto 5 000
4. Bruttona 4 500 €/kk

lapsia 4 , naimisissa pankin kanssa. :D Eli realisoitavaa omaisuutta löytyy tarpeeksi tiukan paikan tullen. Emme säästä vaan sijoitamme.

1. 26v
2. 27v
3. 350€
4. Miehen tulot 1800€/kk käteen ja minä kotihoidontuella.

2 lasta kohta 3v ja 1v. Mies ollut työelämässä reilun vuoden opiskelujen jälkeen. Minä olen työelämässä vain osa-aikaisesti. Lapset saatu pian valmistumiseni jälkeen, joten en ole tehnyt vielä kokopäiväistä työtä. Molemmilla AMK tutkinnot.

Asuntolainaa (150 00€) on otettu ja rempattu asuntoa. Yksi auto, 12 vanha. Ei perintöjä, suvuissa ei varallisuutta.

Kaipa tämä tästä kun aloitan itsekin kokopäivätyöt....

1. Ikäsi? 27
2. Mahd. puolison ikä? 33
3. Paljonko sinulla ja miehelläsi on säästössä rahaa? 0 €
4. Mitkä ovat tulonne? Mulla kotihoidontuki ja miehellä sitten muutama tonni siihen päälle/kk

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 26v;26066072:
1. 26v
2. 27v
3. 350€
4. Miehen tulot 1800€/kk käteen ja minä kotihoidontuella.

2 lasta kohta 3v ja 1v. Mies ollut työelämässä reilun vuoden opiskelujen jälkeen. Minä olen työelämässä vain osa-aikaisesti. Lapset saatu pian valmistumiseni jälkeen, joten en ole tehnyt vielä kokopäiväistä työtä. Molemmilla AMK tutkinnot.

Asuntolainaa (150 00€) on otettu ja rempattu asuntoa. Yksi auto, 12 vanha. Ei perintöjä, suvuissa ei varallisuutta.

Kaipa tämä tästä kun aloitan itsekin kokopäivätyöt....

4. Niin ja saan osa-aikatyöstä palkkaa 250-400€/kk.

Mitä ihmiset tekee tuollaisilla säästöillään? Jos kerran perintörahojakin tileillä turhanpanttina makuutetaan kymmeniätuhansia, niin hukkaatte vielä inflaation ansiosta muiden elinaikanaan teille ansaitsemat rahat.

Mitäs niillä pitäisi tehdä? Laittaa haisemaan? En vaan osaa.

Pari kertaa olen miettinyt, että jos nostaisi kaiken ja laittaisi menemään tai patjan väliin, mutta en ole vielä toteuttanut.

Minä 41
mies 42
Säästöt: Usealla tilillä ja osakkeissa reilu 10 000
Tulot: Käteen jää noin 3500 euroa kuukaudessa

Asuntolainaa on vielä vähän jäljellä, 2 autoa( asuntoauto ja käyttöauto) vanhoja, 3 murrosikäistä kuluttavaa lasta...

Tyhmiä olette. Rahan arvo putoaa koko ajan kun säästötilin korko ei ylitä inflaatiota.

Jos se ei ylitä inflaatiota. Esim. Nordax tarjoaa säästötilin koroksi 3,25% jolloin rahan arvo säilyy. En mä sanoisi tyhmäksi ihmistä joka on saanut säästettyä 100keur rahaa :)

Minä 35, mies 37, säästöjä mulla noin 13 000, miehellä 3x sama määrä. Omakotitalo on maksettu ja samoin käytettynä ostettu auto.

[QUOTE="vieras";26066162]Jos se ei ylitä inflaatiota. Esim. Nordax tarjoaa säästötilin koroksi 3,25% jolloin rahan arvo säilyy. En mä sanoisi tyhmäksi ihmistä joka on saanut säästettyä 100keur rahaa :)
[/QUOTE]

Kyllä minä sanoisin moista ihmistä tyhmäksi, joka ei keksi rahalleen parempaa käyttötarkoitusta. Itse en katso päinkään mitään sijoituskohdetta ellei tuotto ole vähintään 8 % vuodessa. Monet tuottavat vielä enemmänkin kohtalaisen riskittä.

Kyllä minä sanoisin moista ihmistä tyhmäksi, joka ei keksi rahalleen parempaa käyttötarkoitusta. Itse en katso päinkään mitään sijoituskohdetta ellei tuotto ole vähintään 8 % vuodessa. Monet tuottavat vielä enemmänkin kohtalaisen riskittä.

Sanoisin että tällä hetkellä on kyllä kiven alla sellaiset sijoituskohteet jotka tarjoaisivat edes yli 5% kohtuullisen riskittä.

Kerro ihmeellä mikä sun mielestäsi nyt tuottaisi 8% riskitöntä tuottoa?

Viime vuonna kotimaiset osakkeet laskivat melkein kaikki 25-30%

Yhteistyössä