Paljonko teillä on säästössä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vileda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26066204]Sanoisin että tällä hetkellä on kyllä kiven alla sellaiset sijoituskohteet jotka tarjoaisivat edes yli 5% kohtuullisen riskittä.

Kerro ihmeellä mikä sun mielestäsi nyt tuottaisi 8% riskitöntä tuottoa?

Viime vuonna kotimaiset osakkeet laskivat melkein kaikki 25-30%[/QUOTE]

En halua teitä kilpailemaan omille markkinoilleni. :laugh:

Noh mutta, tälläkin hetkellä tilillä odottaa 30.000 e seuraavaa sopivaa kohdetta, ei todellakaan jää sinne toimettomana makaamaan.

1. Ikäsi? 41
2. Mahd. puolison ikä? 36
3. Paljonko sinulla ja miehelläsi on säästössä rahaa? 0
4. Mitkä ovat tulonne? netto yht. 2500

Mun palkasta menee ulosottoon 450/kk.

En halua teitä kilpailemaan omille markkinoilleni. :laugh:

Noh mutta, tälläkin hetkellä tilillä odottaa 30.000 e seuraavaa sopivaa kohdetta, ei todellakaan jää sinne toimettomana makaamaan.

Sitten ei ehkä kannata huudella palstalla miten toiset ovat tyhmiä, jos kerran ei ole valmis kertomaan miten sitä järkevämmin "sijoitetaan". Mulla itselläni iso osa rahoista indeksirahastoissa, ja osa osakkeissa, ja kyllä rahastot on tehneet tasaisempaa tuottoa kuin valitsemani osakkeet.

[QUOTE="vieras";26066323]Sitten ei ehkä kannata huudella palstalla miten toiset ovat tyhmiä, jos kerran ei ole valmis kertomaan miten sitä järkevämmin "sijoitetaan". Mulla itselläni iso osa rahoista indeksirahastoissa, ja osa osakkeissa, ja kyllä rahastot on tehneet tasaisempaa tuottoa kuin valitsemani osakkeet.[/QUOTE]

Mikset osta osakkeita suoraan indeksin mukaan? Se olisi edullisempaa kuin ostaa indeksirahastoa.

[QUOTE="vieras";26066375]Mikset osta osakkeita suoraan indeksin mukaan? Se olisi edullisempaa kuin ostaa indeksirahastoa.[/QUOTE]

Koska mulla ei ole niin paljon rahaa että hajauttaminen suorilla osakeostoilla tulisi edullisemmaksi. Välityspalkkio kun on halvimmillaankin 3e Nordnetissa jota käytän välittäjänä.

Mihin te suurisäästöiset säästätte rahaa? Mä kun olen itse aina ajatellut, että siinä vaiheessa kun ollaan velattomia, niin sitten ei enää säästetä. Siis toki täytyy hätävara- rahasto olla, mutta muuten ajattelin heittää ranttaliksi velattomana :D

Meillä on ainakin omaisuuden haalimisessa (kiinteä omaisuus ja metsäpinta-ala) ideana on se että voisimme siellä 45 iän tienoilla ihan viimeistään alkaa hidastaa työtahtia. Vaikka nyttekin teemme normaalia viikkoa 8h/pvä, 5pvä/vko - niin toiveissa on hidastaa vielä enemmän. Kun lapset oli pieniä, teimme jo näin. Molemmat teimme lyhennettyä työpäivää ja tuo ansionmenetys korvattiin puun myynnistä saadulla tuotolla.

Nyt kun lapset on koulussa joutaa tekemään normaalia työaikaa.Mutta haaveissa on että 10-13 vuoden sisään taas hidastetaan tahtia.

[QUOTE="minttu";26066412]Meillä on ainakin omaisuuden haalimisessa (kiinteä omaisuus ja metsäpinta-ala) ideana on se että voisimme siellä 45 iän tienoilla ihan viimeistään alkaa hidastaa työtahtia. Vaikka nyttekin teemme normaalia viikkoa 8h/pvä, 5pvä/vko - niin toiveissa on hidastaa vielä enemmän. Kun lapset oli pieniä, teimme jo näin. Molemmat teimme lyhennettyä työpäivää ja tuo ansionmenetys korvattiin puun myynnistä saadulla tuotolla.

Nyt kun lapset on koulussa joutaa tekemään normaalia työaikaa.Mutta haaveissa on että 10-13 vuoden sisään taas hidastetaan tahtia.[/QUOTE]

Tuohan kuulostaa järkevältä. :)

Itsekin ajattelin jäädä "eläkkeelle" vajaan kymmenen vuoden päästä ellei työnteko enää nappaa.

Tuohan kuulostaa järkevältä. :)

Itsekin ajattelin jäädä "eläkkeelle" vajaan kymmenen vuoden päästä ellei työnteko enää nappaa.

No niin meistäkin. Mutta ihmiset on toki erilaisia. Mä en usko että kumpikaan eläkeelle jää vielä, mutta siirtyy tekemään työksi jotain riskaabelimpaa ja minä ainakin haaveilen luovemmasta työstä kuin tämä mitä nytten teen. Eli en usko että tulot nolliin menee, eikä talous sitä kestäkään. Mutta vapaammin voi ottaa.

1. Ikäsi? 36
2. Mahd. puolison ikä? 38
3. Paljonko sinulla ja miehelläsi on säästössä rahaa? Minulla 0e, miehellä n. 50 000 ja omaisuutta muutakin.
4. Mitkä ovat tulonne? Bruttona n. 8000e/kk, itsellä lähes 3000, miehellä reilu 5000

Yhteistyössä