Palkkaamme näihin töihin vain naisia, kun heitä voi käyttää sekä miesten että naisten puolella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijarvo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei silti ole mitään asiallista syytä kieltää miehiä ryhtymästä siivoojiksi. Sama kun vaikka sanoisi, ettei nainen saa olla rekkakuski tai raksalla töissä, kun joku voi siitä pahastua.

Täh?? Kuka on "kieltänyt"? Tarkoitin siis, että miehiä ei paljon siivousala kiinnosta ja siksi heitä ei ole "ottaa" töihin mihinkään - ei uimahalliin tai esim. terkkariin, koululle tai muihinkaan kohteisiin. Vai onko laikkarikoulun käyneillä ollut paljon miehiä luokkakavereina?

• Tykkää
Reactions: .....
Kaikki ei asu Helsingissä, missä on hehtaarihallit ja monta siivojaa töissä. Täällä "maaseudulla" ei ole kuin se tasan yksi siivooja ja sattuneesta syystä se on nainen... En ole vielä koskaan törmännyt miespuoliseen siivojaan tässä kylässä (missään kohteessa), eikä niitä taida olla ihan lähikunnissakaan. Jostain kumman syystä tuo siivous tuntuu olevan "akkojen laji" eikä niitä miesiivoojia niin vaan taiota sinne miesten puolle, vaikka miten hävettäis... Jos niitä ei yksinkertaisesti edes ole, niin ei ole ja pojat jättää sitten menemättä halliin, jos tuntee olonsa tukalaksi.
Aina löytyy joku mies työtä tekemään. Ei ole siitä kiinni. Ja voitaisiinhan palkata vain yksi miessiivoja. Sitten naiset jättävät käymättä, jos tuntevat olonsa tukalaksi.

Mä en taasen ole koskaan ymmärtänyt miksei uimahalleissa voi olla muutama suihkukoppi ujoimmille? Ihan simppeleitä kevyillä sermeillä ja vaikka suihkuverho-ovilla varustettuja suojaisia paikkoja. Silloin tyypit, jotka ahdistuu/vaivaantuu väärästä siivoojasta tai itsensä alasti muille näyttämisestä voivat hyvillä mielin käydä suojassa pesulla. Everybody wins?

Muitä himputtia? Mikä ero tuossa on, ettei miehiäkin voi käyttää molemmilla puolilla?

"Ryhmä murrosikäisiä 14-vuotiaita poikia kieltäytyi riisumasta itseään alasti ja peseytymään ennen uintia Helsingin uimastadionin suihkutiloissa, kun pesutiloissa hääräsi samaan aikaan nuoria naissiivoojia.

Nuoret pojat ahdistuivat naispuolisista siivoojista Helsingin uimastadionilla. Kuvituskuva. (ILKKA LAITINEN)
Pojat kertoivat kummeksuen asiasta vanhemmilleen. Yksi poikaporukan pojista oli käännytetty talvella uimahallista puntillisten urheilusortsien takia. Uimahalli oli vedonnut silloin puntillisten sortsien epähygieenisyyteen.

- Ehdottomasti pitää peseytyä ennen uintia, mutta ymmärrän poikia, että ei ole kiva pestä intiimejä paikkoja alasti, jos vieressä siivoaa vastakkaisen sukupuolen edustaja, Iltalehteen yhteyttä ottaneen pojan äiti kertoo.

Äiti ihmettelee, miksi uimastadionille ja muihinkin uimahalleihin ei palkata kovan työttömyyden aikana samaa sukupuolta olevia siistijöitä tiloihin, joissa ihmiset ovat alasti.

- Jos vaaditaan hygieniaa ja lyhytpunttiset urheiluhousut eivät käy uimahalleihin, pitää mahdollistaa, että ihmiset voivat peseytyä rauhassa ja heidän intimiteettiä ei loukata. Jos tytöt ja naiset ovat tarkkoja yksityisyydestään, sama asia pitää olla pojilla ja miehilläkin, äiti jatkaa.

Nuoria naisia

Helsingin liikuntaviraston ja uimastadionin liikuntapaikkamestari Sari Tamminen kertoo Iltalehdelle, että stadionille on palkattu vain naissiivoojia ja kesätyöntekijät ovat suurimmaksi osaksi nuoria, parikymppisiä opiskelijoita.

- Sisäsiivouksessa kausityöntekijöitä on 12, ja heissä on nuoria opiskelijoita paljon. Palkkaamme näihin töihin vain naisia, kun heitä voi käyttää sekä miesten että naisten puolella. Iltaisin suihkutilat siivotaan kunnolla ja silloin siivooja on siellä pesijöiden seassa. En voisi edes kuvitella, mikä sota syntyisi, jos miessiivooja menisi naisten pesutiloihin siivoamaan, Tamminen sanoo.

Hän muistuttaa, että sama käytäntö on kaikkialla Suomessa.

- Se on jotenkin maassamme juurtunut tapa ja käytäntö nähdäkseni kaikkialla uimahalleissa, hän sanoo.

- Täytyy tämä asia ottaa laajemmin puheeksi. Näen kyllä pointtia tuossa poikien käytöksessä, mutta peseytyä pitää ennen uintia. Sama ongelma meillä on maahanmuuttajanaisten kanssa, kun he eivät voi näyttäytyä alasti muiden edessä, Tamminen sanoo.

Monissa uimahalleissa Suomessa on naisille omia uimavuoroja, jolloin miehet eivät pääse halleihin.

"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016051721582757_uu.shtml

Minussa tuossa on kaksi suurta ongelmaa.

Ensiksi naisten EI pitäisi saada siivota miesten pukuhuoneita. Koska miehilläkin on oikeus rauhaan.

Toiseksi naisten uintivuorot pitää lopettaa. On väärin että julkista rahaa käytetään siihen että toinen sukupuoli saa etuja mitä toinen sukupuoli ei saa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Eiköhän se ongelma ole siinä, että miehiä on niin vaikea saada siivojaksi... että se on valittava joko naissiivooja tai ei siivousta ollenkaan.
Eihän otsikossa noin sanottu. siinä sanottiin et naisia voi käyttää molemmilla puolilla. Miehiä ei voi kai sit käyttää. Mikä on syy kyseiseen asiaan?
Kaikki miehet ovat pervoja ja naiset eivät?
Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta yhtään jos naissiiivoaja on suihkussa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Varmaan mielellään palkkaisivat. Harmi vain, että mieshakijoita ei kiinnosta.
Siivoustöihin ei o aikoihin palkattu ketään joka osaa suomea.
Semmoinen vois vaikka ymmärtää työehtosopimuksesta jotain!

Jos taas sitten iästä tai sukupuolesta riippumatta joku on vääntänyt saunan lauteille paskat niin sauna on käyttökelvoton kunnes se siivotaan.

Milloin mä olen ollut uimahallissa niin pesu- ja pukutiloissa on ollut siivoajina kaiken ikäisiä, kokoisia, värisiä ja sukupuolisia.
Jos heistä jonkun tahdon iskeä niin en mä sitä kesken työn tee.
Kukkakauppiaan olen iskenyt mutta työajan jälkeen.

Uimahallin pukuhuoneessa noloin tilanteeni oli kun poikani, pikku Vilpertti viis vee sanoi Jani Sieviselle, että moi; mä osaan jo uida, osaatko sä?

Eihän otsikossa noin sanottu. siinä sanottiin et naisia voi käyttää molemmilla puolilla. Miehiä ei voi kai sit käyttää. Mikä on syy kyseiseen asiaan?
Kaikki miehet ovat pervoja ja naiset eivät?
Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta yhtään jos naissiiivoaja on suihkussa.
Syynä lienee pitkät historialliset juuret siinä, miten naisten ja miesten seksuaalisuuteen ja alastomiuteen suhtaudutaan.
Mitä tulee siivoojaan suihkussa, niin toivottavasti nyt ainakin oman suihkun valitsee, eikä samaan tunge.

Myös minun kotikaupunkini uimahallissa on töissä pari nuorta naissiivoojaa, jotka tulevat aina miesten puolelle katselemaan kulleja. Taitaa olla joka naisen unelma-ammatti.

Tästä pitää nostaa mekkala. Henk. koht. ei ole mitään väliä kuka siellä pesee, mutta kaksoisstandardeja en voi sietää!

Niin, paras ratkaisu olisi se, että siivoushenkilöstö työskentelisi samassa asussa kuin uimaritkin ovat - siis alastomana. Luulen, että siivoavista opiskelijatytöistä valittaneetkin olisivat olleet tyytyväisiä, kun alastomuus olisi ollut tasapuolista.

Minussa tuossa on kaksi suurta ongelmaa.

Ensiksi naisten EI pitäisi saada siivota miesten pukuhuoneita. Koska miehilläkin on oikeus rauhaan.

Toiseksi naisten uintivuorot pitää lopettaa. On väärin että julkista rahaa käytetään siihen että toinen sukupuoli saa etuja mitä toinen sukupuoli ei saa.
Täysin samaa mieltä.

Olen parikymppnen nainen siivosin tänäkin kesänä kesäumalaa on hyvä kesätyö .Saa palkka ja voi nähdä samalla eri kokoisten ja näköisten miesten k..lihakset.Sainpa niistä muutaman,kotiin kokeltavaksi.Oli taas ihana kesä .Kesää odotellessa.

Yhteistyössä