palstalääkärit,auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pipu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pipu"

Vieras
äsken ei vielä ollu yhtään mitään oireita,mutta kun kävin pissalla,se kirvelikin ihan hitosti ja pissaa ei tullu paljoo vaikka se tunne jäikin.kirvelee,poltta,sattuu,kusettaa kipeellä tavalla.jumalauta,onko tää nyt virtsatietulehdus vai voiko olla mitään muuta? tuntuu myös hiukan samalle kun hiivatulehduksessa mutta vielä pahempaa.

Aivan selvät virtsatietulehduksen oireet, juo paljon ja yritä kivusta huolimatta pissata, karpalo, puolukka, sitruunavesi voivat helpottaa oireita, mutta kuuri sun on varmaan huomenna haettava. Kettumainen vaiva, kokemusta on.
Ja pissan pitäisi olla rakossa ainakin 2 tuntia, mielellään 4 tuntia ennen näytteenantoa.

Aivan selvät virtsatietulehduksen oireet, juo paljon ja yritä kivusta huolimatta pissata, karpalo, puolukka, sitruunavesi voivat helpottaa oireita, mutta kuuri sun on varmaan huomenna haettava. Kettumainen vaiva, kokemusta on.

Ja pissan pitäisi olla rakossa ainakin 2 tuntia, mielellään 4 tuntia ennen näytteenantoa.
Paitsi, että em aika mahdoton jos vaikea VTI, näkyy virtsasta muutenkin.

Virtsatietulehdus tai klamydia. Molempii sopii oireet, mutta huomattavasti yleisempi on virtsatietulehdus.
Karpalo ja muut happamet juomat auttaa. Juo tosi paljon ota särkylääkettä ja jos on ihan kamalaa niin mene päivystykseen. Pahimmillaan jos pääsee leviämään, niin voi mennä munuaisiin ja sit on olo aivan totaalisen järkyttävä ja sairaalakeikka. Mut ei se nyt ihan hetkessä leviä, mutta hoitamattomana...

Paitsi, että em aika mahdoton jos vaikea VTI, näkyy virtsasta muutenkin.

Se on kyllä totta että älyttömän vaikea sitä pissaamista on pantata jos VTI on vähäkin pahempi ja on yrittänyt juoda. Leukkarit ja veri näkyvät pissasta heti ns.stikseissä, siitä huolimatta pissa pannaan (tai ainakin pitäisi!) jatkoviljelyyn herkkyysmäärityksen saamiseksi. Itse olen yrittänyt pitää rakossa ainakin tunnin ja yleensä silti aina naputetaan. Tähän auttaa yleensä kommentti että juu tiedän, hoitajavuosia on takana pian 23..toiv.ap saa apua vaivaansa mahd.pian.

Itse ainakin join ihan kauheesti karpalomehua ja muutenkin vettä niin oireet lakkas. Enkä mihinkään lääkäriin mennyt. Tästä jo monta viikkoa niin ei kai se nyt enää oo levinnyt mihinkään munuaisiin?

[QUOTE="noo";25104498]Itse ainakin join ihan kauheesti karpalomehua ja muutenkin vettä niin oireet lakkas. Enkä mihinkään lääkäriin mennyt. Tästä jo monta viikkoa niin ei kai se nyt enää oo levinnyt mihinkään munuaisiin?[/QUOTE]

mullakin on itseasiassa ollu aiemmin usein tulehduksia(muutama vuodessa) tai sen epäilyjä,enkä ole koskaan ennen käynyt lääkärissä vaan on hoitunut itestään.nyt ei oo kuitenkaan ollut varmaan yli vuoteen...eikä koskaan ennen näin kipuilevana.aiemmin ollu vaan toi pissaamistiheys ja outo pissahätä kokoajan.

,ulla oli samoja vitrsatietulehuksia usein kun olin raskaana. amme täyteen vettä, tai vaikka pesuvati, mihin aheri ikinä mahtuukaan ja kuumaa vettä sinne ja eiku lämpenemään!! auttaa tosi nopeasti!!!

Yhteistyössä