Apua, onks täällä ketään, lapsivedestä kysymys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alaston sydän:
Synnäriltä neuvottiin että vuorokauden sisällä pitäisi mennä näytille siitä kun vedet menee, jos ei muita oireita (supistuksia) ole..

mä menin kyllä heti kun vedet meni. esikoisesti meni vedet ja käynnistivät sitte vasta 4 päivän jälkeen jonka seurauksena tyttö teholle 2 vkoa ja itekin sain rajun infektion kun vedet liian kauan menneenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kalamama:
Siis mulla on viikkoja 37+4, kävin äsken pissalla ja kun enimmät oli tullu mun mielestä niin yhtä äkkiä sitä vain tuli silleen niinkun saavista kaatamalla enkä saanu sitä pidättämällä pysähtymään! Sitä oli mun mielestä niin paljon ettei muhun oo viikkoihin mahtunu niin paljon pissaa.. Laitoin nyt yösiteen. Ei tunnu hulahtelevan enää, eikä oo supistuksia. Toinen raskaus on mulla, mutta eka käynnistettiin kalvot puhkaisemalla, eli en tiedä tavallisesta lapsivesien menosta mitään! En edes tiedä onko vauva laskeutunut vielä. Millon supistukset alkais jos se olis ollu lapsivesi, ja hulahteleeko sitä ihan varmasti lisää? Apua, mä oon yksin kotona, mies neljän tunnin ajomatkan päässä, mä en saa unta enää..

Mulla kun meni vedet, kuulu samalla kova "poksahdus" ja heti vesien menon jälkeen alko aivan tajuttoman kipeet supparit.

Mä soitin nyt äitipolille ja kätilö sanoi ettei se kerralla mene, vaan sitä tulee sitten lisää niin että huomaa... Sanoi että jos huolestuttaa niin voin mennä näytille. Mutta nyt on kyllä tosi hankala lähteä vaan näytille.. Onkohan neuvoloissa niitä tikkutestejä?

Vaikka kerralla olisikin tullut paljon l.vettä, niin sitä tosiaan muodostuu koko ajan lisää ja sen takia lorahteleekin jälkeenpäin. Olethan seurannut vauvan liikkeitä?

Mun synnytys käynnistettiin ja supistuksen aikana tuntui mahassa poksahdus ja sen jälkeen vesi lorisi (oli vaalenpunaista). Tämän jälkeen supistuskivut alkoivat olemaan ihan kaameita.

Jos mä olisin sun tilassasi, niin kävisin tarkistuttamassa tilanteen.

On vauva liikkunu, ehkä jopa enemmän kuin tavallisina aamuina.
Mies tuli aamupäivällä kotiin esikoisen kanssa viikonloppureissulta, ja nyt on jo töissä, viideltä vasta pääsee. Mä en viittis millään lähtee pojan kanssa sinne synnärille.. Varsinkin jos onkin turha reissu. Ymmärtääkö muut ollenkaan tän että miten nolottaa kun on jo toissynnyttäjä eikä silti tiedä milloin synnyttää vaan ravaa koko ajan näytillä viikosta 36 lähtien. Ja sit vauva tietysti syntyy 42+4 tms...

no kyllä minä kävisin näytillä. Kyllähän sinä oman kroppasi tunnet ja jos sitä vettä oikeasti tuli holahtamalla, niin uskoisin että oli lapsivettä eikä pissaa. Jos kerta pidätyskykykin on kunnossa ja oliko vielä niin, että olit jo pissannutkin ja holahti vasta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Mä soitin nyt äitipolille ja kätilö sanoi ettei se kerralla mene, vaan sitä tulee sitten lisää niin että huomaa... Sanoi että jos huolestuttaa niin voin mennä näytille. Mutta nyt on kyllä tosi hankala lähteä vaan näytille.. Onkohan neuvoloissa niitä tikkutestejä?

Minulla tosin käynnistetty synnytys, mutta ne vedet meni kyllä ihan kerralla, ei pienemmissä sarjoissa. Kävisin sinuna silti tarkastuttamassa tilanteen. Ettei käy niin kuin esim. Perämaan emännälle.
Kun olin käynnistyksessä, samassa huoneessa oli nainen, jonka vedet olivat menneet lauantai-iltana, minä tulin käynnistykseen sunnuntai-aamuna, tyttö syntyi maanantai-iltana ja tämä nainen, jolla vedet oli menneet, ilmestyi vasta tiistaina osastolle. Siis odotteli tosi pitkään ennen kuin supistukset alkoivat.

Mulla meni ekat vedet neljän aikoihin yöllä ja sen jälkeen on valutellut pikkuhiljaa siteeseen. Pientä menkkajomotusta välillä, ei muuta. Sairaalasta käskivät näytille 12h sisällä ekasta lorahduksesta eli muutaman tunnin päästä olen menossa. Jänskää!

No, minä nyt kuitenkin soitin siskon kuskiksi ja esikoista kattomaan. Eli lähden käymään siellä äitipolilla. Ihan oman mielenrauhan saamiseksi. Kai siellä muutkin käy turhilla reissuilla.. :whistle:

Jahhas...mulla meni esikoisen kanssa just noi eikä ne enää päästäneet myös pois sairaalasta. viikkoja oli 37+1.
Synnytys alko sitten seuravana päivä ihan normaalisti supistuksilla ja poika synty sit alle kahdessa tunnissa.

Kun kuopus alko syntymään niin en ees tiennyt koska vedet oli menny. kysyivät sitä ja mä olin ihan :o
Kuopus synty alle tunnissa ekasta supistuksetsa. Ehdin kyl sairaalaan, mutta mies ei :D

Kannattaa käydä näytillä synnärillä. Itse en mennyt kun eivät uskoneet valahtelua lapsivedeksi, mutta sitten kaks päivää myöhemmin valahti kunnolla ja siitä puolen tunnin päästä alko supistukset ja siitä 2 tunnin päästä oli lapsi syntynyt. Vauva joutui kohonneden tulehdusarvojen takia tarkkailuun ja sai 2 ab:tia. Voi olla että sai jonkun infektion kun kerkesi hulahtelemaan tuota lapsivettä....

Kotona! :wave: Tekivät sen pikatesti, ei ollu lapsivettä. Ja ultrasivat, siellä se vauveli kölli, ja vettä oli ihan tarpeeks edelleen.. No, tulipahan käytyä. Kohdunsuu oli kuitenkin alkanut lyhentyä, lähtötilannehan mulla oli yli 5cm, nyt oli 1,5cm ja pehmeä. Eli jotain edistystä kuitenkin..

Yhteistyössä