Palstan odottavat äidit ja h1n1-rokote, ihmettelen erästä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottava äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rv28:
Minusta ikävää on, että jotkut tyhmyydellään vaarantavat lapsensa altistamalla hänet/heidät testaamattomalle rokotteelle.

Kerropa viisaana, miten tätä sikainfluenssarokotetta olisi voitu testata raskaanaoleville ja tehdä tutkimusta miten pitkässä juoksussa vaikuttaa sikiöön / vauvaan?

Rokotteessa ei ole ainesosia joita ei olisi testattu ja ne on kaikki turvallisia näiden testien mukaan, myöskään eläinkokeissa ei ole sikiövaurioita käsittääkseni havaittu.

Rokote on jo testattu tuhansilla. Miksi ihmiset uskovat kaiken maailman paskaa mutta kukaan ei vaivaudu lukemaan THL:n nettisivuja....

Eikös Norja ole yks näitä maita,jotka eivät rokota raskaanaolevia..?Ihan muistan vain jostain kuulleeni.

Mutta turhahan siitä rokotteesta on tapella.Toiset ottaa ja toiset ei.En mä sanoisi että toiset on sen tyhmempiä kuin toisetkaan vaan jokainen pääsee tässä vapaassa maassa toteuttamaan sitä ajatusta,joka OMASTA mielestään on oikea.

Älkää aina jaksako alkaa haukkumaan toisia vain koska tekevät asiat eri tavalla kuin itse teette.

Tässä on kysymys siitä, että ne ketkä eivät ota rokoteetta ovat vapaamatkustajia rokotettujen kustannuksella. He levittävät tautia.

Eikös Norja ole yks näitä maita,jotka eivät rokota raskaanaolevia..?Ihan muistan vain jostain kuulleeni.

No googlasin "Norja sikainfluenssarokotus raskaana oleville" ja eka tulossivu antoi lähes joka osumassa vastaukseksi että Norja suosittelee rokotetta koko väestölle.

Ihanaa kun levität mutu-tietoa :headwall: KVG!

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:

Mutta turhahan siitä rokotteesta on tapella.Toiset ottaa ja toiset ei.En mä sanoisi että toiset on sen tyhmempiä kuin toisetkaan vaan jokainen pääsee tässä vapaassa maassa toteuttamaan sitä ajatusta,joka OMASTA mielestään on oikea.

Älkää aina jaksako alkaa haukkumaan toisia vain koska tekevät asiat eri tavalla kuin itse teette.

Tässä on kysymys siitä, että ne ketkä eivät ota rokoteetta ovat vapaamatkustajia rokotettujen kustannuksella. He levittävät tautia.

Rokotetutkin levittävät tautia, eivät vain välttämättä (huom!!) sairastu siihen itse.

Minusta ikävää on, että jotkut tyhmyydellään vaarantavat lapsensa altistamalla hänet/heidät testaamattomalle rokotteelle.

Kerropa viisaana, miten tätä sikainfluenssarokotetta olisi voitu testata raskaanaoleville ja tehdä tutkimusta miten pitkässä juoksussa vaikuttaa sikiöön / vauvaan?

Rokotteessa ei ole ainesosia joita ei olisi testattu ja ne on kaikki turvallisia näiden testien mukaan, myöskään eläinkokeissa ei ole sikiövaurioita käsittääkseni havaittu.

Rokote on jo testattu tuhansilla. Miksi ihmiset uskovat kaiken maailman paskaa mutta kukaan ei vaivaudu lukemaan THL:n nettisivuja....

Mutta luulisi näiden testaamattomuudesta nillittävien tajuavan, että koska itse pandemiakin on uusi, ei ole mitenkään mahdollista että tätä nimenomaista rokotetta olisi tutkittu jo vuosia :whistle:

Ja moniko raskaanaoleva olisi lähtenyt mukaan jos oltaisiin haettu koekaniineiksi hommaan, käsi ylös.

HALOO...

No googlasin "Norja sikainfluenssarokotus raskaana oleville" ja eka tulossivu antoi lähes joka osumassa vastaukseksi että Norja suosittelee rokotetta koko väestölle.

No mutta hienostihan osasit itse tarkistaa asian enkä mä väittänyt että tieto on fakta.Mikä ihmeen pakkomielle teillä on taas keskustella asiattomasti?Pahoittelen,että muistin asian väärin,mutta tuskin nyt silti oli tarpeen tuollaista asennetta kaivaa kehiin.Vai oliko?

Lähinnä työ muita rokotteesta syyllistävät. Ootteko aatelleet ettei kaikki välttämättä halua ottaa riskiä ja ootella ja stressata et meneekö sikaflu keuhkoihin ja aiheuttaa keuhkokuumeen? Tuleeko jälkitautina bakteerin aiheuttama keuhkokuume tai jotain muuta? Kaikki ei halua ootella rauhassa ja olla tekemättä mitään sen suhteen että kuoleeko joku perheen jäsen. Kaikilla ei ole niin välin pitämätön olo sen suhteen jos joku läheinen kuolee.

No mutta hienostihan osasit itse tarkistaa asian enkä mä väittänyt että tieto on fakta.Mikä ihmeen pakkomielle teillä on taas keskustella asiattomasti?Pahoittelen,että muistin asian väärin,mutta tuskin nyt silti oli tarpeen tuollaista asennetta kaivaa kehiin.Vai oliko?
Etkö sä tajua että juuri näiden höpö-höpö-mutu-juttujen takia valtavan moni pillastuu eikä ota rokotetta, koska kuvittelee tiedossa olevan jotain perää. Sinunlaisesi lietsoo turhaa hysteriaa.

Mutta luulisi näiden testaamattomuudesta nillittävien tajuavan, että koska itse pandemiakin on uusi, ei ole mitenkään mahdollista että tätä nimenomaista rokotetta olisi tutkittu jo vuosia :whistle:

Ja moniko raskaanaoleva olisi lähtenyt mukaan jos oltaisiin haettu koekaniineiksi hommaan, käsi ylös.

HALOO...
Minä :wave: Jos perustelut olisivat olleen yhtä hyvät kuin nyt. Ja otinkin raskaanaollessani kausi-influenssarokotteen. Ei suositeltu sinänsä kaikille raskaanaolijoille, mutta tein töitä influenssan keskellä, joten otin.

Lue nyt sitä faktaa hyvä nainen:
http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/59d5d234-2056-4bfe-9a1d-fa6da5138e00

Ja yritin saada lapseni tähän sika-influenssan rokotekokeiluun, mutta MPR rokotteesta oli kulunut liian vähän aikaa. Piti olla 30vrk:n väli.

Niin, eihän sitä olekaan voitu testata. Nyt sitten vaan toivotaan, ettei syntyville lapsille kasva saparoita hanuriin tai tule vuosikymmenten kuluttua jotain inhottavia ylläreitä.

Ei paljon eläinkokeet lohduta, en itse ainakaan koe olevani hiiri.

Eli todellisuudessahan rokotetta ja sen vaikutuksia mm sikiöihin testataan NYT niillä, jotka rokotteen ottavat. Omia lapsiani en koe-eläimiksi anna, en edes syntymätöntä.

Niin, eihän sitä olekaan voitu testata. Nyt sitten vaan toivotaan, ettei syntyville lapsille kasva saparoita hanuriin tai tule vuosikymmenten kuluttua jotain inhottavia ylläreitä.

Älä sitten kitise jos lenssu jälkitauteineen iskee. Ne ovat oikeasti vaarallisia lapsellese :( Toivottavasti säästyt niiltä.

Eli todellisuudessahan rokotetta ja sen vaikutuksia mm sikiöihin testataan NYT niillä, jotka rokotteen ottavat. Omia lapsiani en koe-eläimiksi anna, en edes syntymätöntä.

HALOO...
Minä :wave: Jos perustelut olisivat olleen yhtä hyvät kuin nyt. Ja otinkin raskaanaollessani kausi-influenssarokotteen. Ei suositeltu sinänsä kaikille raskaanaolijoille, mutta tein töitä influenssan keskellä, joten otin.

Lue nyt sitä faktaa hyvä nainen:
http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/59d5d234-2056-4bfe-9a1d-fa6da5138e00

Ja yritin saada lapseni tähän sika-influenssan rokotekokeiluun, mutta MPR rokotteesta oli kulunut liian vähän aikaa. Piti olla 30vrk:n väli.

Tämä hyvä nainen NIMEN OMAAN ottaa rokotteen, koska luottaa faktaan eikä noihin mutu-höpinöihin! Ja juuri siksi, että nykyisen tiedon ja tutkimuksen valossa mulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö rokote olisi turvallinen. Ainesosat on tutkittu, eläinkokeet osoittavat turvalliseksi, mutta järkenikin jo sanoo, ettei pitkällisiä testituloksia vaikutuksesta sikiöön ja siitä eteenpäin lapseen voi olla, koska TÄMÄ rokote on uusi, mutta niinhän on tämä pandemiakin.

Jos jäisin odottamaan pitkältä ajalta tuloksia, niin olisin ehkä HIEMAN myöhässä... ;) :whistle:

Ja sitten kun tietoa on sulle tarpeeksi, olet jo myöhässä ja kenties jo joku uusi epidemia tulossa ;)

Oletteko te rokotetta kovasti vastustavat koskaan sairastaneet tavallista kausi-influenssaa? Minä olen jo nelikymppinen perusterve ihminen, ja olen elämäni aikana sairastanut vain yhden influenssan ja voin sanoa, että en ole koskaan elämässäni ollut niin kipeä. Se oli paljon pahempaa kuin tavallinen flunssa, joka iskee 1-2 krt vuodessa. Kun sikainfluenssan aiheuttamat oireet ovat vielä tiedossa ja sitä kautta riskiryhmät voidaan selkeästi määritellä, niin ymmärrän täysin niitä, jotka rokotteen ottavat. Jokainenhan tekee siinä asiassa kuitenkin oman päätöksensä. Ovatko nämä toisten päätöksiä syyllistämällä ihmettelevät niitä, jotka eivät kestä omaan päätöksentekoon liittyvää vastuuta?

Etkö sä tajua että juuri näiden höpö-höpö-mutu-juttujen takia valtavan moni pillastuu eikä ota rokotetta, koska kuvittelee tiedossa olevan jotain perää. Sinunlaisesi lietsoo turhaa hysteriaa.

Edelleen pahoittelen sanomisiani.Mä kun kuitenkin olen tähän asti kuvitellut,että jokainen aikuinen ihminen keskustelee muidenkin tahojen kanssa kuin kaksplussan mitäs nyt-palstan ennen kuin tekee varsinaisen päätöksen tekemisissään,etenkin tämän sikainfluenssa-asian kanssa.

Itse en enää voi edes käsittää minkälaiseksi tämä vouhotus tästä flunssasta on mennyt,se on surullista:( Ihmisiä pelotellaan ihan liikaa!!!!!! Itse olen sitä mieltä,että on jokaisen oma asia rokottaako itseänsä vai ei,kenellekkään muulle se ei kuulu,että älkää arvostelko muita!!! Olen 31 viikolla raskaana ja kotona on yksi 5 vuotias,meillä ei rokoteta ketään! Olemme perustervettä porukkaa.....Taidan olla hullu,mutta toivoisin sairastavani tämän kyseisen lentsun,että vauvakin saisi siihen immuniteetin.

Alkuperäinen kirjoittaja tyllerö:
Itse en enää voi edes käsittää minkälaiseksi tämä vouhotus tästä flunssasta on mennyt,se on surullista:( Ihmisiä pelotellaan ihan liikaa!!!!!! Itse olen sitä mieltä,että on jokaisen oma asia rokottaako itseänsä vai ei,kenellekkään muulle se ei kuulu,että älkää arvostelko muita!!! Olen 31 viikolla raskaana ja kotona on yksi 5 vuotias,meillä ei rokoteta ketään! Olemme perustervettä porukkaa.....Taidan olla hullu,mutta toivoisin sairastavani tämän kyseisen lentsun,että vauvakin saisi siihen immuniteetin.

Rokottomisessa kyse ei ole valinnanvapaudesta. Toki en pakkoa kannata, mutta kansalaisvastuuta kylläkin. Väestössä on aina jonkin verran NIIN sairaita, joita ei voida rokottaa ja joille tauti on kaikken vaarallisin. Rokottamattomat levittävät tautia tehokkaimmin vaikkeivat itse sairastuisi. Rokottamattomat vapaamatkustavat muiden kustannuksella.

Esim Suomessa voisi ihan hyvä jättää jotain rokotteita ottamatta, koska tauteja ei käytännössä esiinny. Mutta jos kaikki jättäisivät rokotteet ottamatta niin tilanne olisi eri

Terveisiä sieltä pohjoislaisten pinosta!

Eli en tiedä tarkoitatko kirjoittelullasi ap minua? mutta meillä lapset sairastui ensin ja sitten minä siihen sikainfluenssaan. En missään vaiheessa ole aikonut edes rokotetta ottaa!

Enkä syönyt tarjottua tamiflu kuuriakaan.Ja kuulkaa hengissä on selvitty, eikä tarvitse miettiä aiheutinko peruuttamatonta vahinkoa syntymättömälle lapselle rokotteella.

Se on tässä tapauksessa sitäpaitsi likipitäen ihan sama otatko rokotteen ja siitä kivut ja kuumeen vai ensimmäisen aallon sikainfluenssan suoraa--->kivut ja kuume. Tietty sillä erolla että itse sairaus ei sikiölle kykene esim neurologisia vammoja aiheuttamaan.

Joten hopihopi lukemaan sitä pinoa uudelleen! :wave: :wave: :laugh:

En nyt tarkoittanut ketään erityisesti, enkä tiedä Solmussa-nimimerkin taustoja :)

Enkä siis todellakaan ketään tarkoittanut väheksyä, enkä mollata, en missään nimessä.
Tarkoituksena oli tuoda ilmi että monet tietämättään mahdollisesti sairastavat tautia, se todellakin voi tulla erittäin lievänä, että tähän joukkohysteriaan ei ole aihetta. Monet tuntuvat odottavan sitä kamalaa tautia, eivätkä tajua että monille tulee lievät oireet.

Peace :D

Myös rokotetut toimivat kantajina virukselle vaikka eivät itse siihen sairastu.

Rokottomisessa kyse ei ole valinnanvapaudesta. Toki en pakkoa kannata, mutta kansalaisvastuuta kylläkin. Väestössä on aina jonkin verran NIIN sairaita, joita ei voida rokottaa ja joille tauti on kaikken vaarallisin. Rokottamattomat levittävät tautia tehokkaimmin vaikkeivat itse sairastuisi. Rokottamattomat vapaamatkustavat muiden kustannuksella.

Niin kauan kuin rokotetta ei ole kaikkien suomalaisten saatavilla (tällä hetkellä kai n. 10%) niin laumasuojaa ei kuitenkaan muodostu riittävästi, joten sen suhteen on turha syyllistää yksittäistä henkilöä, joka ei rokotetta ole ottamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Terveisiä sieltä pohjoislaisten pinosta!

Eli en tiedä tarkoitatko kirjoittelullasi ap minua? mutta meillä lapset sairastui ensin ja sitten minä siihen sikainfluenssaan. En missään vaiheessa ole aikonut edes rokotetta ottaa!

Enkä syönyt tarjottua tamiflu kuuriakaan.Ja kuulkaa hengissä on selvitty, eikä tarvitse miettiä aiheutinko peruuttamatonta vahinkoa syntymättömälle lapselle rokotteella.

Se on tässä tapauksessa sitäpaitsi likipitäen ihan sama otatko rokotteen ja siitä kivut ja kuumeen vai ensimmäisen aallon sikainfluenssan suoraa--->kivut ja kuume. Tietty sillä erolla että itse sairaus ei sikiölle kykene esim neurologisia vammoja aiheuttamaan.

Joten hopihopi lukemaan sitä pinoa uudelleen! :wave: :wave: :laugh:

Eli sulla kävi hyvin. Onneksi olkoon.

Mutta tajuat kai että yhden ihmisen kokemusten perusteella ei tavisihminen voi oikein suosituksia antaa lääketieteellisissä asioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:

Myös rokotetut toimivat kantajina virukselle vaikka eivät itse siihen sairastu.

[/quote]

Onko tämä totta? Juuri kun ajattelin rokotuttaa myös lapset jotta suojeltasiin taudin tuloa kotiin. Mies ei saa rokotetta kun ei ole riskiryhmässä.

Yhteistyössä