Palstan sossumammat tekivät uuden ennätyksen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ATH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28649591]Järjetön hinta yksiöstä mutta ei tuon vuokran maksamiseen "hyvää palkaa" tarvita.[/QUOTE]

Niin, kai tuo vähän riippuu. Jos pienempi palkka käytetään vain asumiskuluihin eikä muihin menoihin niin sitten se varmaan riittääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja älä nyt viitsi;28649650:
Lapsellista se on ehkä sellaisen mielestä joka itse elää tukien varassa tai ylipäätään niistä nauttii.

Minun mielestä se ei ole lapsellista koska en ole sen jälkeen penniäkään tukia nostanut kun nuorena opiskelin ja minun mielestäni aikuisen terveen ihmisen ei tukia pidä nostaa. Opiskeluaikanakin olin töissä ja maksoin Kelalle sen takia pitkän pennin tukia takaisin ja sen jälkeen en ole tukia tarvinnut. Veroja kyllä maksan niin paljon että koen oikeudekseni halveksua niitä jotka eivät kykene edes itseään saati perhettään elättämään ilman yhteiskunnan turvaverkkoa.

Olet siis lapseton vanhapiika? Tulihan se sieltä :D tässä maassa ei ole ketään, joka ei olisi saanut yhteiskunnan tukia elämänsä aikana. Jo yhteiskuntarauhan takia tukimuodot on oltava, vai haluaisitko pelätä ryöstetyksi tulemista aina kun liikut ulkona?

Alkaa olla sosialismille tilausta, näyttää siltä.

Alkuperäinen kirjoittaja asioista jotain tietäväkin...;28648780:
Juoppoja työikäisiä, mutta haluttomia, opintojen venyttäjiä syyttäisin ennemminkin, kun lapsiperheitä.
Sinä olet varmasti perehtynyt myös siihen mitenpaljon valtio käyttää rahaa lastekodinlapsiin. Hrille maksetaan kerran vuodessa etelänmatkat, ensimmäiset huonekalut ja ajokortit. Nämä saavat sossusta itsenäistymisrahaa ja jäävät viellä jälkihuoltoon. Tarkoittarn että jos hyvin osaa puhua, niin saa toimeentulotukea ekstra herkuilla + käydä töissäkin niin ettei tuloja kokonaisuudessa huomioida tuloina. Mutta toisaalta miksi käydä töissä kun kunnon rahat tulee heloomminkin. Ja tämäkö on tasa arvoista kohtelua? Kaikki suomen nuoret ei todellakaan saa tälläistä lellintää kotonaan. Miksi valtio kustantaa ongelmakäytöksisille elämää? Moni näistä saa viellä omilta biologisilta vanhemmiltakin rahaa käteen...

Me olemme lastenkotilapsia, veljeni ja minä.

Saimme tosiaan starttirahaa kun muutimme omillemme, eli meidän tapauksessa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Veli ensin, sitten kahden vuoden päästä minä. Saimme rahaa takuuvuokraan ja huonekaluihin könttäsumman. Ai miksi? No kun meillä ei ole ketään joka auttaisi rahallisesti: ei vanhempia, ei sukulaisia, ei kummeja, ei ketään.

Ulkomaille emme kyllä lastenkodissa päässeet, joihinkin retkille kyllä. Asuimme ensin monen lapsen kanssa samassa rakennuksessa, huoneissa oli aina kaksi lasta. Sitten myöhemmin omassa asunnossa asuntolassa, joka oli valmiiksi kalustettu. Katto oli pään päällä ja ruokaa sai, vaatteetkin. Mutta ei ollut vanhempia, ei sukujuhlia keväisin ja kesäisin ja arvaa millaista oli jouluisin?

Meistä ei ole tullut mitään ongelmanuoria, veljeni valmistui konetekniikan insinööriksi ja minä tradenomiksi. Meillä on molemmilla puolisot ja asuntolainat ja kaikki normaalin elämän "saavutukset".

Sinunkaltaisia ihmisiä en ymmärrä, minä näen että tavallisilla nuorilla on kaikki, heillä on vanhemmat ja isovanhemmat ja sukujensa tuki, heillä on jotain pysyvää. Jos kadehdit meidän starttirahoja tai tukia, olet varmasti erittäin köyhä sisältäpäin. Sääli :(

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28649707:
Olet siis lapseton vanhapiika? Tulihan se sieltä :D tässä maassa ei ole ketään, joka ei olisi saanut yhteiskunnan tukia elämänsä aikana. Jo yhteiskuntarauhan takia tukimuodot on oltava, vai haluaisitko pelätä ryöstetyksi tulemista aina kun liikut ulkona?

Alkaa olla sosialismille tilausta, näyttää siltä.

Haluat suojelurahaa, tai muuten ryöstät mummit ja vaarit...

Alkuperäinen kirjoittaja älä nyt viitsi;28649650:
Lapsellista se on ehkä sellaisen mielestä joka itse elää tukien varassa tai ylipäätään niistä nauttii.

Minun mielestä se ei ole lapsellista koska en ole sen jälkeen penniäkään tukia nostanut kun nuorena opiskelin ja minun mielestäni aikuisen terveen ihmisen ei tukia pidä nostaa. Opiskeluaikanakin olin töissä ja maksoin Kelalle sen takia pitkän pennin tukia takaisin ja sen jälkeen en ole tukia tarvinnut. Veroja kyllä maksan niin paljon että koen oikeudekseni halveksua niitä jotka eivät kykene edes itseään saati perhettään elättämään ilman yhteiskunnan turvaverkkoa.

Et taida olla enää kovin nuori? Nykyään ei niin helpolla opiskellakaan ja hankkia hyväpalkkaista työtä. Esimerkiks yh-äidin on pääkaupunkiseudulla todella vaikea lähteä opiskelemaan koska joko tukia ei makseta siltä ajalta ollenkaan tai sitten ne on niin pieniä että niillä ei elä. Jos töihin haluaa mennä niin sillon ei saa mistään senttiäkään apua ja palkkaa ei voi ehtiä ihan kamalan paljon ansaitsemaan jos samalla pitäis hoitaa koulu ja lapset.
Sillon kun sä olet ollu nuori niin eläminen ei ehkä ollut näin kallista?