Palstatohtoreilta mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Mitähän tää vois olla, lääkäriin olen varaamassa aikaa huomenna: Joitakin päiviä oikea puoli alavatsasta arka, kipua tuntuu siis painettaessa ja välillä asentoa vaihtaessa. Kipu säteilee myös selkäpuolelle samaan kohtaan, erityisesti kun nousee istumasta ylös.

Onko kellään kokemuksia umpparista? Tätä on jatkunut jo useamman päivän, eikö umpisuolen tulehtuessa kivut luulisi kovenevan jossain vaiheessa? Tää on ihan suht siedettävää jos vatsaa ei painele, ja ainoastaan ylös noustessa tuntuu.

[QUOTE="mami";26659827]Onko kellään kokemuksia umpparista? Tätä on jatkunut jo useamman päivän, eikö umpisuolen tulehtuessa kivut luulisi kovenevan jossain vaiheessa? Tää on ihan suht siedettävää jos vatsaa ei painele, ja ainoastaan ylös noustessa tuntuu.[/QUOTE]

Miehellä kipuili pariin eri otteeseen, ensimmäisellä kerralla lepäili terveyskeskuksessa illan ja kotiutettiin oireiden helpottuessa.

Tästä noin kuukauden kuluttua miehellä tuli vatsa aivan älyttömän kipeäksi, oli hankala kävellä ja otsalta valui peukalonpään kokoisia hikikarpaloita. Oireet alkoivat aamulla ja illalla mies leikattiin, umpisuoli oli siinä vaiheessa jo kuoliossa ja olisi pian puhjennut.

Hmm.. Onko se ihan tavallista että oviskivut yht'äkkiä vaan ilmaantuisivat? Ei oo nimittäin koskaan aiemmin ollu.. Kiertokin ihan sekaisin niin mahdoton sanoa varmaksi voisko nyt olla ovulaatio.

Miehellä kipuili pariin eri otteeseen, ensimmäisellä kerralla lepäili terveyskeskuksessa illan ja kotiutettiin oireiden helpottuessa.

Tästä noin kuukauden kuluttua miehellä tuli vatsa aivan älyttömän kipeäksi, oli hankala kävellä ja otsalta valui peukalonpään kokoisia hikikarpaloita. Oireet alkoivat aamulla ja illalla mies leikattiin, umpisuoli oli siinä vaiheessa jo kuoliossa ja olisi pian puhjennut.

Hui.. Pitää se aamulla marssia tonne terveyskeskukseen, vaikka vaan varmuuden vuoksi ettei ehtisi mennä pahemmaksi jos umpparista tosiaan kyse.

Mikä kierron vaihe? Minulle ksylitoli tekee tuota. Ilmaa vissiin. On kipeä, lääkärissä ravattu.

Minulla umpparissa ensin oli koko vatsa kipeä ja sitten paikantui alas oikealle. Muutamassa päivässä. Crp oli minulla 18 joten ei kovin paljoa vaikuttanut.

http://www.hoitonetti.fi/sairaudet/umpisuolentulehdus/

Tyypillinen umpisuolen tulehduksen oire on oikeanpuoleinen alavatsakipu, mutta varsinkin lapsilla oireet voivat olla hyvinkin erilaiset ja poikkeavat. Umpisuolentulehdus voi olla esimerkiksi tavallisen vatsataudin lisäksi. Tavallisesti alkavaan umpisuolen tulehdukseen liittyy lieväasteinen 37-38 asteen lämpöily, paineluarkuus ja hypellessä arkuus oikealla alavatsalla. Kyljellään maaten raajat koukussa kipu voi usein hellittää.

Umpisuolen tulehdus on vakava-asteinen, hoitamattomana kuolemaankin johtava sairaus, jonka vuoksi sitä epäillessä tulisi asia selvittää nopeasti päivystävän lääkärin vastaanotolla. Umpisuolen tulehdusta epäillessä tulisi syömistä välttää, jotta mahdollinen leikkaushoito ei viivästyisi.

Mulla on tuota oikeanpuoleista vatsakipua,ihan alhaalla (onkohan enää edes vatsaa?) myös säännöllisen epäsäännöllisesti. Yleensä kipu säteilee juurikin selkään ja joskus myös jalkoihin päin. Itselläni ei nöäitä kipuja ennen raskautta ollut,nyt tyttö 1v.

Olen alkanut epäilemään juurikin oviskipuja,ne voi ilmeisesti ilmaantua vasta ensimmäisen raskauden ja synnytyksen jälkeen? Pidin viime kuun kirjaa näistä kivuista ja niitä oli viimeisenä-ja ensimmäisenä kiertopäivänä sekä kp. 12-15.

Yhteistyössä